تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۲ درمان خانگي براي درمان گلودرد

12 درمان خانگي براي درمان گلودرد

خبرگزاري آريا –
درمان گلودرد چرکي, روش درمان گلودرد
يکي از دم‌نوش‌هاي مؤثر براي درمان گلودرد،دم‌نوش ريشه‌ي شيرين‌بيان است
در اين مطلب درباره گلودرد، علائم گلودرد، درمان‌هاي خانگي گلودرد، درمان گلودرد چرکي، درمان گلودرد کودکان، درمان گلودرد با دارو، درمان گلودرد ويروسي، درمان خانگي گلودرد کودکان، بهترين معجون براي گلودرد و درمان فوري گلودرد به شما اطلاعاتي مي‌دهيم.
يکي از شايع‌ترين عفونت‌ها به‌خصوص در ميان کودکان عفونت و درد گلو است و به خاطر مسري بودنش خيلي مهم است که خيلي زود علائمش را تشخيص دهيم و با درمان‌هايي خانگي مانند استفاده از آب‌نمک، سير، فلفل قرمز، سرکه سيب، ريشه‌ي شيرين‌بيان، عسل، نعناع فلفلي و دم‌نوش شنبليله آن را درمان کنيم.
درمان‌هاي خانگي گلودرد:
سير: سير به‌عنوان يکي از مؤثرترين درمان‌‌ها براي بسياري از کسالت‌ها براي گلودرد هم يک درمان خانگي فوري محسوب مي‌شود. شايد زياد اشتها برانگيز به نظر نيايد اما اگر از عفونت گلو رنج مي‌بريد مي‌توانيد برشي از يک حبه سير را بمکيد و نهايتاً آن را ببلعيد تا بدين‌وسيله ترکيبات طبيعي سير با بزاقتان ترکيب شده و به گلويتان برسد. سير حاوي ماده‌ي آليسين است که يک آنتي‌بيوتيک قوي است و مي‌تواند التهاب گلو را هم کاهش دهد بنابراين ضمن مبارزه با عفونت به بهبود درد و سوزش گلو هم کمک مي‌کند.
آب‌نمک
کمتر درمان خانگي مثل قرقره‌ي آب‌نمک در عين سادگي مي‌تواند در درمان گلودرد مؤثر هم باشد. درست است که طعمش بد است اما در عوض مي‌تواند به‌سرعت آب درون بافت‌هاي ملتهب و سلول‌هاي گلو را خارج کند و با اين کار فشار و التهاب را کاهش دهد و عمل بلعيدن را آسان مي‌کند. علاوه بر اين نمک در از بين بردن خلط بسيار مؤثر است بنابراين مي‌تواند انسدادهاي به وجود آمده در سينوس‌ها براثر عفونت را از بين ببرد و فرآيند درمان را تسريع کند.
دم‌نوش بابونه
دم‌نوش نه‌تنها يک نوشيدني خوشمزه و آرام‌بخش است بلکه حاوي مواد آنتي‌بيوتيک، ضدالتهاب و مرطوب‌کننده هم هست که مي‌تواند عفونت و درد گلو را به‌سرعت از بين ببرد. دم‌نوش بابونه به تقويت دستگاه ايمني بدن معروف است بنابراين مي‌تواند به از بين بردن عامل عفوني ايجاد گلودرد حمله کند ضمن اينکه مي‌تواند با مرطوب کردن مجاري تنفسي حس خشکي و تنگي گلو را که موجب حس درد هنگام بلعيدن مي‌شود را تسکين دهد.
عسل
عسل به‌عنوان يک ماده‌ي شفابخش سرشار از مواد معدني ، آنتي‌اکسيدان‌ها و مواد ارگانيک مهم است که سلامت عمومي را بهبود مي‌دهد. اينکه خيلي‌ها در چايشان عسل مي‌ريزند علت دارد: عسل به‌طور طبيعي غشائي بر روي گلو ايجاد مي‌کند و التهاب و درد را مثل يک داروي مسکن تسکين مي‌دهد. عسل با از بين بردن باکتري‌هاي خطرناک موجب تحريک فرآيند درمان و کاهش خشکي گلو مي‌شود.
آب و ليمو
بسياري از درمان‌هاي خانگي درد گلو شامل قرقره‌‌ي آب و ليمو هم مي‌شود. قرقره‌ي اين ترکيب مي‌تواند گلو را نرم کند و با رساندن اسيدهاي ضروري و اثرات آنتي‌بيوتيک به نواحي ملتهب موجب خلاصي شما از شر باکتري‌هاي مضر مي‌شود.
زنجبيل
زنجبيل يک ترکيب آنتي‌اکسيدان قوي به همراه يک ماده‌ي مؤثره‌ي فعال به نام جينجرول است که خواصش موجب تقويت دستگاه ايمني بدن و دفاع در برابر باکتري‌هاي ايجادکننده‌ي عفونت گلو مي‌شود. زنجبيل را در طول شب در آب بخوابانيد و هر صبح آب آن را قرقره کنيد. اين کار هم سينوس‌هاي شما را پاک‌سازي مي‌کند و ‌موجب از بين رفتن سريع عفونت باکتريايي مي‌شود.
درمان گلودرد چرکي, روش درمان گلودرد
يکي از شايع‌ترين عفونت‌ها به‌خصوص در ميان کودکان عفونت و درد گلو است
فلفل قرمز
شايد دور از عقل به نظر بيايد که فلفل قرمز را در گلوي خود بگذاريد با توجه به تندي زيادش، اما درواقع فلفل قرمز يک ماده‌ي مؤثره‌ به نام کاپسايسين دارد که يک ضدالتهاب و مسکن بسيار قوي است. مقداري فلفل قرمز را در آب مخلوط کنيد و آن را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانيه قرقره کنيد. خواهيد ديد که التهاب و تحريک‌پذيري ناشي از عفونت گلو از بين خواهد رفت.
تنفس بخار
تنفس عميق بخار و فرستادن آن به ريه‌ها در گلودرد، مانند بسياري از مشکلات تنفسي ديگر ، موجب گشايش انسدادها شده و مانند شربت سينه عمل مي‌کند. ازآنجاکه سرفه‌ي زياد و گرفتگي گلو مي‌تواند گلو را خلط دار کند و موجب تحريک و التهاب بيشتر بافت‌ها شود خارج کردن اين خلط‌ها و گشودن اين انسدادها بسيار مهم است به‌خصوص اينکه باکتري‌ها براي تکثير خود به دنبال خلط‌هاي دستگاه تنفسي مي‌گردند.
سرکه‌ سيب
در سرکه‌ي سيب سطح بالايي از خاصيت اسيدي وجود دارد که به معناي مؤثر بودن آن در از بين بردن باکتري‌ها است. علاوه بر اين سرکه‌ي سيب از قديم به مقوي دستگاه ايمني بودن معروف بوده است. قرقره‌ي ترکيب مقدار کمي از سرکه‌ي سيب با آب ولرم يک تا دو بار در روز مي‌تواند فرآيند بهبود گلودرد را تسريع کند.
نعناع فلفلي
يکي از مواد تشکيل‌دهنده‌ي کليدي نعناع فلفلي که بسياري از خواص و فوايد نعنا فلفلي ناشي از آن است، ماده‌ي منتول است. اين ماده مي‌تواند خلط گلو را از بين برده و گلو را نرم کند و از اين طريق موجب کاهش سرفه شود. ترکيب عصاره‌ي نعناع فلفلي با آب و استعمال آن يک روش عالي براي کاهش التهاب و تورم گلو و تسريع در درمان گلودرد است.
زردچوبه
زردچوبه به علت دارا بودن ماده‌ي جادويي کورکومين، در درمان هرگونه عفونتي که فکرش را بکنيد کاربرد دارد. زردچوبه به علت داشتن مواد آنتي‌اکسيدان فوق‌العاده مي‌تواند موجب تقويت فوري دستگاه ايمني بدن شود و از اين طريق باکتري‌هايي که موجب درد گلو شده‌اند را به‌سرعت ناکار کند. علاوه بر اين به علت خواص مسکني که دارد موجب کاهش تورم و درد گلو مي‌شود.
ريشه‌ شيرين‌بيان
يکي از دم‌نوش‌هاي مؤثر براي درمان گلودرد که مثل داروي ضد سرفه عمل مي‌کند دم‌نوش ريشه‌ي شيرين‌بيان است. سوزش ناشي از عفونت گلو موجب سرفه‌هاي زيادي مي‌شود که خود باعث ملتهب‌تر شدن گلو و تشکيل يک چرخه‌ي معيوب مي‌شود. نوشيدن يک فنجان از دم‌نوش ريشه‌ي شيرين‌بيان سرفه را متوقف مي‌کند.
سخن و هشدار پاياني: بااينکه معمولاً گلودرد را بي‌ضرر مي‌دانند، يادتان باشد که اين عارضه اگر آنتي‌بيوتيک مصرف نکنيد به مدت ۲ تا ۳ هفته شديداً مسري است و بنابراين وقتي کودک را به مدرسه مي‌فرستيد بايد مراقبت‌هاي ويژه‌اي از او بکنيد. درد شديد يا مزمن شدن علائم را حتماً به پزشک گزارش دهيد و تحت نظر او آنتي‌بيوتيک مصرف کنيد به‌خصوص اگر براي بار اول به گلودرد مبتلا مي‌شويد.
منبع:fardanews.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۲ درمان خانگي براي درمان گلودرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..