تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




«سفر دندان‌ها» مقاطع حساس رشد کودک را به تصویر می‌کشد

کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان:

«سفر دندان‌ها» مقاطع حساس رشد کودک را به تصویر می‌کشدبه گزارش حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان؛ نمایش «سفر دندان‌ها» نوشته فرهاد اسماعیلی به کارگردانی محمد طالبی از همدان در بخش مسابقه (تئاتر خردسال) بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به صحنه می‌رود.

محمد طالبی با این توضیح که در نمایش «سفر دندان‌ها» نگاهی کودکانه به مفهوم رشد دارم، افزود: در نگاه خردسالان کشف عضوی به نام دندان یکی از حیات‌ترین موضوعات زندگی است.

به گفته او، نمایش سفر دندان‌ها به‌طور فشرده مقاطع حساس رشد کودک را از آغاز دندان درآوردن تا افتادن نخستین دندان‌های شیری به تصویر می‌کشد.

طالبی با بیان این‌که شخصیت‌های اصلی نمایش دو قلو‌هایی هستند که هر یک با کشف توانایی‌هایی که دندان به آن‌ها می‌دهد واکنش‌های متفاوتی را بروز می‌دهند، ادامه داد: سفر دندان‌ها نمایش روشن زندگی یکایک ما آدم‌هاست. نمایش یک سؤال را مطرح می‌کند انتخاب ما از دندان‌ها چیست؟ فرصتی برای گاز گرفتن یا لبخندی را زیباتر کردن.

طالبی با این توضیح که سفر دندان‌ها در تکنیک اجرایی با تلفیق انسان و عروسک سعی بر ایجاد جذابیت‌های نمایشی و بصری دارد، اظهار داشت: در نمایش از تکنیک سایه، عروسک‌های فک‌زن با چهره‌های انتزاعی و عروسک‌های متحرکی که با ترکیب سر بازیگر به ایفای نقش می‌پردازند استفاده شده. تلفیق فضای فانتزی و واقعی ساختار یکنواخت را می‌شکند و در هر صحنه تماشاچی را برای دیدن صحنه بعدی مشتاق می‌کند. با این کار سعی داشتیم فضای نمایش خردسال را از بعد تخت به فضای مهیج تغییر دهیم.

او اضافه کرد: باگذشت زمان در نمایش با تغییر ابعاد عروسک به‌اندازه انسانی روبرو می‌شویم که تماشاچی را به وجد می‌آورد.

شهرام صمدی‌نیا و ساناز خوش‌مهر بازیگران نمایش‌اند. بازی‌دهنده عروسک سپهر مسافریان است.

گفتنی است؛ بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با دبیری مریم کاظمی از ۲۹ آبان تا ۴ آذرماه با میزبانی استان همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر ««سفر دندان‌ها» مقاطع حساس رشد کودک را به تصویر می‌کشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..