تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از نکوداشت دُری تا حضور کارگردان «پدر» در جشنواره‌ی فیلم مقاومت

آئین نکوداشت و تجلیل زنده یاد سیدضیاءالدین دری کارگردان پیشکسوت سینما و تلویزیون همزمان با برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، سید ضیاء‌الدین دری، چندی پیش به دلیل عارضه کبدی در بیمارستان تهران بستری بود و برای پیوند کبد به بیمارستان شیراز منتقل و عمل پیوند کبد را با موفقیت پشت سر گذاشت اما به دلیل عوارض ناشی از عفونت در شیراز درگذشت.

او شروع فعالیت خود در سینما را با دستیاری کارگردان فیلم «گرداب» به کارگردانی حسین دوانی در سال ۶۱ شروع کرد. دری فیلم‌های «دیدار در غبار»، «باد و شقایق»، «صاعقه»، «لژیون»، «در سرزمینی دیگر»، «سینما سینماست» را در کارنامه هنری خود داشت. آخرین پروژه سید ضیاءالدین دری، «کلاه پهلوی» بود که سال ۹۱ و ۹۲ از شبکه اول پخش شد. این کارگردان همچنین ساخت سریال تاریخی «کیف انگلیسی» را با بازی لیلا حاتمی و علی مصفا در کارنامه هنری‌اش داشت، همچنین یکی از کارگردانان سریال «کمند خاطرات» در سال ۱۳۶۹ بود.

‌«سردار سنجرخان» تازه‌ترین پروژه ضیاءالدین دری بود که توسط خود وی به نگارش درآمده و قرار بود ساخته شود.

حضور باسل الخطیب کارگردان سینمای عرب با فیلم «پدر» در جشنواره بین‌المللی مقاومت

باسل الخطیب کارگردان سینمای عرب با فیلم سینمایی «پدر» در بخش مسابقه بین‌الملل حشنواره فیلم مقاومت حضور دارد.

باسل الخطیب از معدود کارگردان عرب است که در فیلم‌های خود، به موضوع مقاومت و فلسطین پرداخته است. وی با سریال‌های مانند نامه‌های عشق و جنگ و بازگشت به حیفا و فیلمهای مریم و مادر و.. تصویری دردمندانه‌ای از ارزش‌های مقاومت فلسطین ساخته است.

دو فیلم از سینمای هند در بخش رقابت مسابقه بین‌الملل جشنواره مقاومت

دو فیلم سینمایی از سینمای هند در بخش رقابت مسابقه بین‌الملل پانزدهمین جشنواره مقاومت به نمایش در می‌آیند.

روابط عمومی جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اعلام این خبر از حضور فیلم‌های سینمایی «تیک آف»به کارگردانی ماهش نارایان و «تایگر زنده است» به کارگردانی علی عباس ظفر خبر داد.

بر پایه این خبر، این دو فیلم هندی در بخش رقابت آثار سینمایی بین‌الملل جشنواره حضور دارند.

تیک آف کارگردان: ماهش نارایانان/ فیلمنامه: ماهش نارایانان، پی وی شاجیکوکور/ مدیرفیلمبرداری: سانو جان واروقیس/ تدوین: ماهش نارایانان،  آبهیلاش بی/ صدابردار: ویشنا گویند، سریسانکار/ طراح صحنه و لباس: سانتوش رامان، دانیا بالاکریشنان/ طراح چهره‌پردازی:  رانجیت امبادی/ جلوه‌های ویژه میدانی: راجاسکار/ جلوه‌های ویژه بصری: ویرال تاکار، ساتیا/ عکاس: لیبیسون گوپی/ مدیرتولید: الکس ای کوریان/ موسیقی: گوپی سوندار/ تهیه‌کننده: آنتو جوزف–شبین باکر / بازیگران: پارواتی تیروت، کونچاکو بوبان،  فهد فاضل/ زمان: ۱۳۰ دقیقه/ کشور: هند/ خلاصه:  در سال ۲۰۱۴، و در جریان اشغال شهر تکریت عراق توسط داعش، گروهی از پرستاران هندی به دست داعش اسیر شدند. این فیلم بازنمایی از رنج‌های این پرستاران طی دوران اسارتشان است.

تایگر زنده است

کارگردان: علی عباس ظفر/ فیلمنامه: نیلش میسرا/ مدیرفیلمبرداری: مارسین لاسکاویک/ تدوین: رامشوار باگات/ صدابردار: ساریت چاترجو / طراح صحنه و لباس: آلویرا خان / طراح چهره‌پردازی: بوچرا ساخی / جلوه‌های ویژه میدانی: ایان باتی/ جلوه‌های ویژه بصری: ویشال آناند/ مدیرتولید: حمید آرایسی/ موسیقی: سسیل وینت آبیشک/ تهیه‌کننده: آدیتیا چاپرا /  بازیگران: سلمان خان، کاترینا کیف، پارش راوال/ زمان: ۱۶۱ دقیقه/ خلاصه: تایگر باید یک جنگی را شروع کند که پرستاران هندی را نجات دهد. آنها توسط داعش در شهر اکریتی عراق گروگان گرفته شدند…

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و نهادهای مختلف از ۵ تا ۹ آذر ماه سالجاری به دبیر محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از نکوداشت دُری تا حضور کارگردان «پدر» در جشنواره‌ی فیلم مقاومت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..