تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انواع روان درماني و مشاوره + مزيت هاي مراجعه به روانشناس

انواع روان درماني و مشاوره + مزيت هاي مراجعه به روانشناس

خبرگزاري آريا –
روانشناس
روش روانکاوي تحليلي از طريق يک ارتباط نزديک بين پزشک و بيمار انجام مي شود‎
بيماري هاي روحي و اضطراب مشکلاتي هستند که معمولا به آنها کم توجهي مي شود، اما عدم توجه به آنها پيامدهاي زيادي دارد، به همين دليل در اين مطلب به چند روش روان درماني اشاره مي شود تا آشنايي بيشتري با اين شاخه داشته باشيد
مشاوره و روان درماني به چند روش انجام مي شود؟
نظريه مربوط به روان درماني مانند يک نقشه براي روانشناس عمل مي کند. نظريه هاي مربوط به روان درماني روان درمانگر را در فرايند درک بيمار و مشکلات آنها و ارائه راه حل راهنمايي مي کند.
ديدگاه هاي مربوط به روان درماني در چند حوزه قرار مي گيرند که در ادامه به آنها اشاره مي شود.
روانکاوي و درمان روانشناختي
اين ديدگاه بر روي تغيير رفتارها، احساسات و افکار مشکل ساز تمرکز مي کند و از طريق کشف و شناسايي انگيزه هاي ناخودآگاه انجام مي شود. روش روانکاوي تحليلي از طريق يک ارتباط نزديک بين پزشک و بيمار انجام مي شود. بيماران در اين روش از طريق تعاملاتي که در جلسات مشاوره دارند، خود را کشف مي کنند. گرچه روانشناسي از طريق فرويد تعريف شده و شناخته شده است، اما بعد از فرويد بسط زيادي پيدا کرده و بخش هاي زيادي از آن اصلاح شده است.
رفتار درماني
اين روش بر روي نقش يادگيري در بروز رفتارهاي طبيعي و غير طبيعي تمرکز مي کند. به عنوان مثال در مورد سگ ها با شنيدن زنگ ساعت شام رفتارهاي خاصي از خود نشان مي دهند چرا که مي دانند صداي اين زنگ مربوط به غذا ست.
يکي از شاخه هاي رفتار درماني روش حساسيت زدايي يا Desensitizing است که در اين روش پزشک به بيمار مبتلا به فوبيا کمک مي کند و درمان به اين شکل انجام مي شود که فرد به طور مکرر در معرض هر آنچه منجر به اضطراب مي شود قرار مي گيرد.
روش ديگر شرطي سازي عملي است که در آن بر اساس تشويق و تنبيه رفتارهاي قرد شکل مي گيرد. روش رفتار درماني از دهه ۱۹۵۰ گسترش پيدا کرد.
يکي از شاخه هاي رفتار درماني روش درمان شناختي – رفتاري است که بر روي افکار و رفتارها تمرکز مي کند.
روش درمان شناختي بيشتر بر روي افکار مردم تمرکز مي کند تا رفتارهاي آنها. در روش درمان شناختي درمانگر بر اين باور است که افکار ناکارآمد منجر به بروز احساسات و رفتارهاي نامناسب مي شود. افراد با تغيير افکار خود مي توانند چگونگي احساسات و عملکرد خود را نيز تغيير دهند.
مزيت هاي مشاوره
مشاوره و صحبت با روانشناس و مشاور مزيت هاي زياديد در پي دارد که عبارتند از:
بهبود علائم و مشکلات روحي و عاطفي
کاهش مشکلات روحي و رواني
حل مشکلات شخصي با راهنمايي و حمايت
ايجاد تغييرات شخصي
بازگشت به يک وضعيت سالم
داشتن يک ديدگاه نظري نسبت به مشکلات به وجود آمده و تلاش براي يافتن راه حل
منبع: seemorgh.com




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انواع روان درماني و مشاوره + مزيت هاي مراجعه به روانشناس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..