تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کلنگ کارخانه تجهیزات پزشکی در نایین به زمین زده شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نماینده مردم نایین و خوروبیابانک ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول گفت: لزوم ایجاد یک واحد تجهیزات پزشکی از سال‌ها قبل در دستور کار قرار گرفت که با مطالعه بسیار طولانی موافقت اصولی آن انجام شد و که با استقبال شرکت‌های مختلف و با تشکیل چندین جلسه با سازمان غذا و دارو، هیات امنای ارزی، وزارت بهداشت، هلال احمر، تامین اجتماعی همراه شد.

وی افزود: بخش دولتی امروز نمی‌تواند خود به عنوان یک سرمایه گذار، سرمایه گذاری کند و بخش خصوصی بایستی مقدمات راه اندازی طرح را از صفر تا صد شروع کند که با حمایت مردم از تولیدات داخلی و وجود بازار فروش باعث تضمین در ارائه خدمات می‌باشد.

پوربافرانی اظهار نمود: اگر تولید داخل کشور کیفیت لازم را داشته باشد واردات آن کالا اگر به میزان کافی در کشور تولید شود واردات آن محدود می‌شود چرا که این مورد در سازمان غذا و دارو و سازمان نظام پزشکی مصوب شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان نمود: واقعیت این است اگر مردم در حوزه تجهیزات پزشکی ورود پیدا کنند شاید به ازای مبلغ کمتری که برای یک سرمایه گزاری می‌کنند با این نوع سرمایه گذاری به دلیل ظریف‌تر بودن کار مبلغ سود بالایی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

به گفته این نماینده، در نایین سرمایه گذاری‌هایی انجام شده که به دلیل طولانی بودن آن از روند راه اندازی دور شده و مردم باهمت خود پس از مطالعه نسبت به سرمایه گزاری در طرح تولید تجهیزات پزشکی مشارکت کنند و یقیناً اگر این همراهی باشد نتیجه بهتری صورت خواهد گرفت چرا که حمایت مسئولین، همت مردم در کوتاهترین زمان می‌تواند از طولانی‌تر شدن پروژه جلوگیری می‌کند.

دکتر غلامرضا اصغری معاون وزیر بهداشت در این مراسم گفت:: آغاز احداث طرح تجهیزات پزشکی برای نایین فرصتی است که می‌تواند شهرستان را به عنوان یکی از قطب‌های صنعت سلامت معرفی کند.

وی افزوذ:این شهرستان در استان اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی یاد می‌شود که با راه اندازی کارخانه تولید تجهیزات پزشکی در این استان شاهد توسعه صنعت به خصوص در حوزه سلامت خواهیم بود چرا که به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی کشور وجود آن از اهمیت و ضرورت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار نمود: حدود ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در حوزه تجهیزات پزشکی بازار مصرفی داریم که متاسفانه بیش از ۷۰ درصد آن وارداتی است و خیلی جای کار دارد که در داخل کشور این صنایع وجود داشته باشد و با توانمندی نیروی‌های داخلی و با تلاش‌هایی که شرکت‌های مختلف دانش بنیان و غیر آن دارند تامین کنیم چرا که از این بازار ۱۲۰ هزار میلیارد ریالی ۷۰ درصد یعنی بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد ریال آن مختص به واردات است که بخش عمده آن قابل تولید در داخل کشور است.

وی با اشاره به تحریم‌های اعمال گرفته از سوی آمریکا افزود: با عدم وابستگی ما به خارج و خود اتکایی در کشور می‌توانیم به راحتی مشکلات را رفع کنیم چرا که امروز ما در شرایط تحریم با مشکلات متعددی مواجه هستیم و دشمنان ایران نمی‌خواهند این کشور رشد کند و با موانعی که ایجاد می‌کنند از ورود تجهیزات مورد نیاز پزشکی در کشور جلوگیری می‌شود.

به گفته دکتر اصغری، بالغ بر ۳۰۰ هزار قلم در تجهیزات پزشکی وجود دارد و این بازار وارداتی ۹۰ هزار میلیارد ریالی چیزی است که می‌تواند هدف سرمایه گزاران ما جهت تولید تجهیزات پزشکی باشد و هم چنان که ما با توانمندی موجود در تولید «سرنگ» و «نخ بخیه» در کشور رسیده ایم با سرمایه گزاری در طرح‌های تجهیزات پزشکی علاوه بر برکات و رونق اقتصادی باعث مبارزه واقعی با دشمن در شرایط تحریم خواهیم بود.

این معاون وزیر بهداشت افزود: ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی ما از کشور آمریکا وارد می‌شود که با عدم وابستگی به دشمن و تامین نیاز اقتصادی توسط نیروی‌های داخلی می‌توانیم در حوزه تولید تجهیزات پزشکی موفق‌تر عمل کنیم و این میسر نمی‌شود مگر با توجیه اقتصادی طرح تجهیزات پزشکی و وجود سرمایه گذاران، همت مسئولین و مردم که بخش عمده اشتغال و نیاز کشور را می‌توان مرتفع نمود.

وی در ادامه گفت: بالغ به ۳۰۰ هزار میلیارد ریال فرآورده آرایشی و بهداشتی در کشور مصرف می‌شود که متاسفانه آن هم بالغ بر ۷۵ درصد وارداتی است یعنی ما فقط ۲۵ درصد نیاز‌های آرایشی بهداشتی را داخل خود کشور تولید می‌کنیم.

اصغری با اشاره به بازار دارویی ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی کشور افزود: خوشبختانه بیش از ۹۷ درصد بازار دارویی را در داخل خود کشور تولید می‌کنیم که فقط ۳ درصد وابسته هستیم.

رئیس سازمان غذا و دارو در پایان اضافه کرد: باید کاری که در صنعت دارو شده در صنعت تجهیزات پزشکی نیز صورت بگیرد تا از این مسیر پر پیچ و خم اقتصادی با تکیه بر توانمندی‌های نیروی‌های دخلی به خوبی عبور کنیم.

کلنگ احداث کارخانه تجهیزات پزشکی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال ۹۰ نفر با حضور معاون وزیر و رئیس دارو و غذا همچنین مسئولین شهرستان به زمین زده شده که مجری و سرمایه گزار شرکت دانش بنیان فن افزار آوین طب (سهامی خاص) با مشارکت سرمایه گذاران است.

انتهای پیام/پ

احداث کارخانه تجهیزات پزشکی در نایین



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کلنگ کارخانه تجهیزات پزشکی در نایین به زمین زده شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..