تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش ناگهانی جریان قائدگی نشانه چیست؟

کاهش ناگهانی جریان قائدگی نشانه چیست؟شیرین نیرومنش متخصص زنان ونازایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چسبندگی رحم اظهار کرد: چسبندگی رحمی به گروه تقسیم می شود، چسبندگی داخلی رحمی که داخل یا دهانه رحم را درگیر می کند و چسبندگی داخل لگنی و بیرون حفره رحم که موجب چسبندگی روده ها به رحم، رحم به تخمدان و در شرایط حاد چسبندگی امعاء واحشام به رحم است.

دلایل چسبندگی رحم

وی گفت: در برخی موارد چسبندگی رحم هیج علائمی ندارد و فرد متوجه بیماری خود نمی شود، اما از نشانه های رایج آن می توان به کاهش ناگهانی جریان قائدگی بعد از زایمان یا سقط، درد شدید قائدگی، درد هنگام نزدیکی، لکه بینی اشاره کرد.

متخصص زنان و نازایی درباره علت چسبندگی رحم بیان کرد: چسبندگی رحم زمانی ایجاد می شود که عواملی مانند کورتاژهای مکرر، عفونت های پس از کورتاژ، جراحی فیبرم رحمی، سزارین بیش از 2 الی 3 بار، مشکلات آندومتریوز، حساست به نخ بخیه ها و پودر دستکش پزشک و طولانی بودن زمان جراحی به بافت رحم آسیب برساند.

عوامل موثر در کاهش خطر ابتلا به چسبندگی رحم

نیرومنش گفت: برای کاهش خطر ابتلا به چسبندگی رحم بهتر است خانم ها از شیوه های مطمئن برای جلوگیری از بارداری استفاده کنند چرا که شیوع چسبندگی رحمی بیشتر در سقط کردن است، همچنین در صورت هرگونه عفونت مشکوک سریعا به پزشک مراجعه کنند.

وی اظهارکرد: برای درمان چسبندگی رحمی روش هایی مختلف وجود دارد و در این بین هسیتروسکوپی از شایع ترین روش های درمان است.

متخصص زنان ونازایی به دختر ها توصیه کرد: اگر دخترها در دوران قائدگی درد شدید دارند به طوری که باید مسکن قوی مصرف کند حتما به پزشک مراجعه کنند زیرا احتمال بیماری اندومتریوز و چسبندگی رحم وجود دارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش ناگهانی جریان قائدگی نشانه چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..