تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش های خانگی

علت اصلی بروز این اختلال  افزایش رطوبت بدن است؛ اضافه وزن، استفاده مداوم از کفش‌های تنگ و باریک، پیاده روی طولانی و زیاد، بلند کردن وزنه‌های سنگین و در کل اعمال فشار بیش از اندازه روی پا باعث بروز این اختلال می‌شود.

درمان فرو رفتن ناخن در انگشت

علت اصلی بروز این اختلال  افزایش رطوبت بدن است؛ اضافه وزن، استفاده مداوم از کفش‌های تنگ و باریک، پیاده روی طولانی و زیاد، بلند کردن وزنه‌های سنگین و در کل اعمال فشار بیش از اندازه روی پا باعث بروز این اختلال می‌شود.

از آنجایی که بافت ناخن سخت و بافت محیط اطراف آن نرم است، ممکن است اعمال فشار به انگشتان پا  به این اختلال منجر شود.

 فرورفتن ناخن در پوست معمولا به ایجاد زخم منجر می‌شود و در صورت درمان نشدن، با آلوده و عفونی شدن محیط اطراف زخم همراه خواهد شد، همچنین این زخم ها ممکن است بسیار دردناک باشد تا جایی که تا ۳ روز خواب را از بیمار دریغ کند.

در وهله اول کفش راحت به پا کنید و از کفش‌های نوک باریک و پاشنه بلند دوری کنید، کاهش وزن نیز نقشی موثر در رفع این اختلال و در کل بر سلامت افراد دارد، پس از پرخوری و استفاده از فست فود‌ها دوری کنید؛ رعایت کردن مثلث سلامت و اصلاح الگو‌های تغدیه‌ای به تنهایی می‌تواند نقشی موثر بر کاهش وزن داشته باشد.

کسانی که اهل وسواس هستند و عادت به شستشوی مرتب پا‌ها دارند بیشتر در معرض ابتلا به این عارضه قرار دارند؛ چرا که رطوبت ایجاد شده بر اثر این شست‌وشو‌، شرایط بروز این اختلال را محیا می‌کند.

درمان‌های خانگی برای خلاصی از فرو رفتن ناخن در پا

انگشت پا

درمان‌های گیاهی بسیار راحتی برای این اختلال وجود دارد؛ روش اول استفاده از دمنوش غلیظ آویشن است، قرار دادن پاها به مدت ۲ تا ۳ شب درون تشت حاوی این گیاه به درمان زخم‌های حاصل از فرو رفتن ناخن در گوشت کمکی زیاد می‌کند؛ روش بعدی استفاده از زرده تخم مرغ محلی با زردچوبه است که بستن آن به قسمت آسیب دیده کمک می کند.

مخلوط عسل و خمیر هویج نیز پس از مخلوط شدن به مقدار کافی خمیری در اختیار شما قرار می‌دهد با که قرار دادن آن روی زخم به کاهش التهاب و درمان این مشکل کمک خواهد کرد.

کسانی که زیاد با این مشکل روبه‌رو می‌شوند می‌توانند محل بروز عفونت را به طور مرتب با روغن سیاه دانه چرب کنند تا از بروز این زخم‌ها جلو گیری کند.

بیشتر بدانید : آیا محصولات تقویت‌کننده ناخن واقعا تاثیر دارند؟

بیشتر بدانید : فرو رفتن ناخن در گوشت از علل تا درمان آن

بیشتر بدانید : چه طور ناخن فرورفته ام را درمان کنم؟

گردآوری : گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع : yjc.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان عفونت فرو رفتن ناخن در گوشت با روش های خانگی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..