تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر خواننده کنسرت فینال لیگ قهرمانان آسیا/ موسیقی نمایش «برانگیخته» با سالار عقیلی اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موسیقی ایران در هفته‌ای که گذشت شاهد رویداد‌هایی بود که در ادامه به مهمترین آن‌ها می‌پردازیم؛

تغییر خواننده‌ی کنسرت فینال لیگ قهرمانان آسیا

در حالی که مسئولان فرهنگی فدراسیون فوتبال از اجرای کنسرت بهنام بانی و شهاب مظفری در فینال لیگ قهرمانان آسیا خبر داده بودند، با اعلام رسمی مهدی کرد تهیه کننده موسیقی، محسن ابراهیم زاده خواننده پاپ کشورمان در دیدار فینال اجرای کنسرت خواهد داشت. ظاهرا مسئولان فرهنگی باشگاه پرسپولیس قرار دادی را پس از پیروزی برابر السد قطر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا ترتیب داده بودند.

تغییر خواننده‌ی کنسرت فینال آسیا

گفتنی است؛ دیدار برگشت فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بین پرسپولیس ایران و کاشیما آنتلرز ژاپن ۱۹ آبان ۱۳۹۷ از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار می‌شود.

اضافه شدن خواننده پیشکسوت به پروژه «برانگیخته»

اُپرای «برانگیخته» که روایتی عاشقانه از «هفت شهر عشق عطار» است، در هفت پرده و با حضور سالار عقیلی، روزبه بمانی و روزبه نعمت‌اللهی دی ماه امسال در تالار بزرگ وزارت کشور روی صحنه می‌رود.

تغییر خواننده‌ی کنسرت فینال آسیا

گفته می‌شود در این نمایش موزیکال هنرمندان پیشکسوت مانند اسفندیار قره باغی، ودود موذن و عباس عابدین‌زاده از سولیست‌های این اُپرای هستند که در بخش‌های مختلف به هنرنمایی خواهند پرداخت. هنوز از لیست بازیگران و تیم کارگردانی خبری در رسانه‌ها منتشر نشده است. این اُپرا آمیزه‌ای از موسیقی و نمایش است.

نشست خبری دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی برگزار شد

نشست خبری «دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی» در خانه موسیقی برگزار شد. نخستین دوره نمایشگاه اردیبهشت ۸۸ برگزار شد و در این دوره به ساز‌های ابداعی توجه بیشتری شده است. این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

بیاض امیرعطایی عضو شورای خانه موسیقی، فرمان مرادی (رئیس کانون سازندگان ساز)، داریوش النجری (دبیر نمایشگاه) و برخی از اعضای هیئت مدیره این کانون از جمله حاضران در این نشست بودند.

داریوش النجری در این نشست گفت: از زمانی که به خانه موسیقی آمدم، یکی از پیشنهاد‌های مطرح در هیئت مدیره برگزاری نمایشگاه بود. امکاناتی که خانه موسیقی دارد، در قیاس جهانی استاندارد نیست؛ اما خانه هنرمندان گذرگاه اهل هنر است و تمامی هنرمندان از آن بازدید می‌کنند. فضای جامعه ما کمی نگران کننده است و احساس می‌کنم هنرمندان از این طریق خودشان را نشان می‌دهند.

تغییر خواننده‌ی کنسرت فینال آسیا

امیر عطایی در ادامه گفت: لزوم برگزاری نمایشگاه بیان شدن معایب و گردهم آیی هنرمندان است. در این نمایشگاه سازندگان ساز تجربیاتشان را به اشتراک می‌گذارند. ساز‌های ملی و ساز‌های غربی و ابداعی دو بخش این نمایشگاه است.

در ادامه مرادی گفت: کانون سازندگان ساز ۳۰۰ عضو دارد. اعضای پیوسته کانون با تجربگان این عرصه هستند. این کانون با همت حمید نوربخش و دیگر مدیران این عرصه برپاست. ما نیت داشتیم که این نمایشگاه جهانی شود، اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد. از نمایشگاه‌های بین المللی مثلا در کشور آلمان بازدید‌های فراوانی می‌شود و برای کشور‌های میزبان سودمند است. البته تمام تلاشمان است که با وجود تحریم‌ها بتوانیم این نمایشگاه را جهانی کنیم.

نویدی روابط عمومی خانه موسیقی در ادامه اظهار کرد: ساعت یک تا هشت شب ساعت بازدید این نمایشگاه است. دو سالن مخصوص ساز‌های ایرانی و دو سالن ویژه ساز‌های غربی و ابداعی است. در سالن شهناز خانه هنرمندان با حضور هنرمندان، مراسم افتتاحیه را برگزار می‌کنیم.

آلبومی دیگر از شاهکار مولوی با عنوان «شمس جان»

"شمس جان" عنوان آلبومی است بر اساس حکایت "پادشاه و کنیزک" از دفتر اول مثنوی معنوی که به مراحل میکس و مسترینگ رسیده است.

عماد توحیدی، آهنگساز این اثر با مطالعه نسخ متعدد مثنوی و مشورت با اساتید مولانا پژوه، نهایتاً نسخه قونیه را برای خوانش حکایت انتخاب کرده و بیش از دوسال است که مشغول طراحی و ضبط فضا‌های خاص موسیقایی این آلبوم است. خوانندگی قطعات به عهده داوود آزاد بوده است.

تغییر خواننده‌ی کنسرت فینال آسیا

عماد توحیدی، آشنایی جدی داوود آزاد با موسیقی عرفانی و همچنین همنشینی او با فضای معناشناختی مثنوی مولانا را یادآور شد.

صدابرداری خاص و دشوار فضا‌های طراحی شده برای ساز‌ها و گروه همسرایان و همچنین خواننده است که به عهده آرش صفدری بوده و مشاوره و نظارت ضبط قطعات نیز به دست وحید اختری انجام گرفته است. ناشر "شمس جان" مرکز موسیقی حوزه هنری است. این آلبوم به زودی منتشر می‌شود.

آغاز کنسرت‌ها با پایان محرم و صفر

با پایان ایام سوگواری سید الشهدا (ع) و آغاز ماه ربیع الاول، گروه‌های موسیقی، تور کنسرت هایشان را آغاز می‌کنند. گفتنی است بیشترین کنسرت را محسن ابراهیم زاده در میان خوانندگان پاپ در تهران دارد.

تمامی کنسرت‌های ابراهیم زاده سولداوت شده است. نکته دیگر بازگشت محمد علیزاده خواننده پاپ بعد از ماه‌ها دوری از استیج به روی صحنه است.

ارکستر ملی با سراج نوای عاشورا سر داد

ارکستر ملی ایران در تازه‌ترین کنسرتی که با موضوع سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) برگزار شد، روز دوشنبه چهاردهم آبان ماه میزبان مخاطبان موسیقی با اجرای کنسرت «وداع» در تالار وحدت تهران بود.

در این کنسرت قطعاتی منتخب از آلبوم عاشورایی «وداع» با اشعار از «گنجینه اسرار» عمان سامانی، غلامرضا کافی و علیرضا قزوه به آهنگسازی سیدمحمد میرزمانی با مدیریت هنری فریدون شهبازیان، رهبری مهمان نادر مرتضی‌پور، رهبری گروه کُر رازمیک اوحانیان، خوانندگی حسام الدین سراج و روایت سید جواد یحیوی به تماشاگران در حال و هوایی متفاوت‌تر از دیگر کنسرت‌ها ارائه شد. در اجرای قبلی آلبوم «وداع» وحید جلیلوند مجری کنسرت بود.

تغییر خواننده‌ی کنسرت فینال آسیا

«سرخیل مستان»، «منظور ساقی»، «غریب آشنا»، «یک دل و یک یار»، «سرّ حق»، «شوخ شیرین»، «راه عشق»، «همسفر»، «وداع»، «گریه خون» از جمله قطعاتی بودند که در این برنامه زنده اجرا شد.

آرمین قضاتی کنسرت مایستر، رایین نورانی، علیرضا خلج اسماعیلی، بهراد سوخکیان، صبا ندایی، آذین نصرتی، رمیصا نفیسی، هلیا محمدولی، سبا علی محمدی نوازندگان ویولن یک، سانوا عندلیبی، آرش جامع، علیرضا فواکهی، مونا لواسانی دانا، مرضیه مزینانی، آندیا شهبازیان، محمد حسین ابراهیم‌زاده، کورش کردیان، حسین پارسافر نوازندگان ویولن دو، هومن اتابکی فر، همایون هاشم‌زاده، پیمان ابوالحسنی، اشکان نظر، سرور رضا زاده، پرنیان آقایائی، سینا کلوت نوازندگان آلتو، محمد حسین غریبی، ارسلان علیزاده، علی آقاجانی، غزاله شیرازی، پروشات زندآیین، سینا آذرآباد، مسعود فیروزی نژاد نوازندگان ویولن سل، سروش کاکاوند، انوشا مصطفایی، حمیدرضا رزازی، محمد هادی اسماعیلی نوازندگان کنترباس، شایان حاصلی، روشنک نوشی نوازندگان فلوت، امیرحسین محمدیان، امیرملکی زاده نوازندگان فاگوت، سایوری شفیعی، محمد ملک لی نوازندگان کلارینت، حسام صدفی نژاد نوازنده ابوا، پوریا شیوا فرد نوازنده نی، مسیح تحویلداری، صبا طبخی، مهسا لواسانی، مسعود آزین نوازندگان تار، علی عابدین نوازنده سنتور، علیرضا دریایی نوازنده کمانچه، مژگان محمد حسینی نوازنده قانون، زهرا صبری نوازنده سنج، بهزاد منصوری نوازنده دف، عرفان فرشی زاده نوازنده تیمپانی، محمد سهیل حبیبی نوازنده دف و دمام، افیک متوسیان، پریا رباط سرپوشی، مهناز حیدری، نیلوفر لطف آور (سوپرانو)، شهرزاد اصلانی، سالومه سید کشمیری، هدی تاج (آلتو)، حسین عطری، الیاس بهشتیان (تنور)، جواد مرادیون، بهرام الله وردی (باس) اعضای گروه کر، حسن سهرابی معاون تولید هنر و آموزش، معصومه سعیدی مدیرداخلی نرگس میردادیان مسئول نت و آرشیو، فاطمه خسروی متصدی کتابخانه، واحد خداپرست و محسن ایلکا پشتیبانی و چیدمان ارکستر گروه اجرایی ارکستر ملی ایران در کنسرت دوشنبه چهاردهم آبان ماه را تشکیل می‌دادند.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از موسیقی ایران



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر خواننده کنسرت فینال لیگ قهرمانان آسیا/ موسیقی نمایش «برانگیخته» با سالار عقیلی اجرا می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..