تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسلمانان سراسر جهان با چه خوراکی‌هایی به استقبال عید ولادت می‌روند+ تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ به مناسبت میلاد پیامبر خاتم،‌ مسلمانان سراسر جهان با برپایی جشن‌هایی باشکوه این روز مقدس و پربرکت را  گرامی می‌دارند،‌ در این بازار پذیرایی از مهمانان حاضر در جشن با با انواع شیرینی و خوراک‌های سنتی رونقی چشمگیر دارد.


افزون برخوراکی، آویز‌های زیبا بر سردرخانه ها، مکان‌های عمومی و خیابان‌ها نصب می‌شود و همه مسلمانان این عید سعید را گرامی و به یکدیگر تبریک می‌گویند.

ازجمله مشهورترین خوراکی‌ها دراین عید می‌توان موارد زیر را نام برد؛

خوراک زردا (ZARDA) برنج شیرین

این خوراک درکشور پاکستان رواج دارد و مسلمانان پاکستانی درعید‌ها به ویژه عید میلاد رسول گرامی اسلام از این خوراک درمهمانی‌ها استفاده می‌کنند.


مواد تشکیل دهنده این خوراک شامل برنج، گردو، کشمش، بادام و پوست میوه پرتقال است. شیوه طبخ این خوراک شامل جوشاندن آب، افزودن برنج به آن به همراه رنگ‌های مجاز خوراکی مانند زعفران است. پس از پخته شدن برنج مقداری روغن و شکر به آن افزوده می‌شود. درنهایت خوراک با تزئین هایی، چون کشمش، گردو، بادام و پوست پرتقال سرو می‌شود.

خوراک (CHANNA PULLAO) چانا پلو

خوراک دیگر به نام چانا پولو (CHANNA PULLAO) به ویژه درکشور‌های آسیایی برای استقبال از عید ولادت پیامبر گرامی اسلام تهیه می‌شود.

مواد اصلی برای تهیه این خوراک خوشمزه شامل برنج، نخود، گوجه فرنگی، پیاز و سیرخرد شده، ادویه هایی، چون زیره سبز، زنجبیل خرد شده، پودر زردچوبه، پودر فلفل قرمز، پودر گشنیز، نمک، برگ نعناع، انواع سبزیجات، آب لیموترش و پنیراست.

ابتدا برنج را در آب جوش پخته و آبکشی می‌کنند، سپس دانه‌های زیره سبز، سیر و پیاز را روی حرارت تفت می‌دهند تا طلایی شوند. آنگاه سایر ادویه‌ها را، چون فلفل و زنجبیل را به ترکیب زیره و پیاز افزوده هم می‌زنند و درنهایت گوجه فرنگی‌ها را می‌افزایند. برگ نعناع و سایر مواد درمراحل آخر به ترکیب خوراک اضافه می‌شوند.


پس از آماده شدن ترکیب خوراک، نخود پخته را به آن اضافه می‌کنند تا خوب پخته شود و درنهایت این ترکیب را به برنج پخته شده می‌افزایند تا ترکیبی یک دست تهیه شود.

این خوراک شامل انواع ویتامین و مواد معدنی لازم برای سلامت بدن است.

خوراک برنج و مرغ (PULLAO CHICKEN)

این خوراک نیز بین مسلمانان کشور‌های آسیایی بسیار پرطرفدار است و درمهمانی‌ها و جشن‌های مذهبی از آن برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده می‌کنند.

مواد اصلی این خوراک شامل سینه یا ران مرغ، سیر، زردچوبه، فلفل قرمز، برنج پخته شده، پودر دارچین، پیاز، نمک، عصاره لیموترش، برگ گشنیز و مقداری ماست است.

برای تهیه آن ابتدا برنج را درآب جوش همراه با زردچوبه، رب گوجه فرنگی و مقداری زنجبیل پخته و آبکشی می‌کنند، سپس ترکیب سس مخصوص مرغ را تهیه می‌کنند که موادی، چون برگ گشنیز، پودرفلفل، ماست، عصاره لیموترش و سایر مواد اولیه را افزوده مرغ را درآن قرارداده تا طعم بگیرد.


درمرحله بعدی پیاز و تکه‌های زنجیبل را سرخ کرده مرغ طعم دارشده را برروی حرارت قرار می‌دهند تا سرخ شود.

درمرحله آخر برنج را به ترکیب مرغ سرخ شده و سس آن افزوده و ترکیب می‌کنند. این خوراک لذیذ را می‌توان همراه با تزیین برگ‌های گشنیز مصرف کرد.

شیرینی حلوا (Halwa)

حلوا نیزیکی از شیرینی‌های محبوب در جشن و مراسم‌های مذهبی است و مسلمانان آن را به همراه شیر، چای یا قهوه درمهمانی‌ها مصرف می‌کنند.

حلوا با انواع مواد اولیه تهیه می‌شود. اما یکی از محبوب‌ترین حلواها، تهیه این خوراک با آرد و شکر است. مواد اولیه این خوراک شامل، مقداری آرد، کشمش بدون هسته، آب جوش، شکر، روغن، مقداری بادام هندی خرد شده، مقداری شیر و بادام درختی خرد شده است.


ابتدا ماهیتابه را برروی حرارت قرارداده تا داغ شود، سپس روغن را به آن افزوده و پس ازیک دقیقه آرد را به آن بیفزایید و به خوبی به هم بزنید تا یک دست سرخ شود.

پس از طلایی شدن رنگ آرد تکه‌های بادام درختی و کشمش را به آن بیفزایید. درمرحله بعدی مقداری آب را درظرفی جداگانه جوشانده و شکر را به آن بیفزایید تا شربت تهیه شود.

شربت که غلیظ شد آن را به مخلوط آرد سرخ شده و تکه‌های آجیل بیفزایید و به خوبی به هم بزنید.

درمرحله بعدی مقداری شیر به ترکیب حلوا بیفزایید و به خوبی به هم بزنید تا ترکیبی یک دست تهیه شود. درنهایت حلوا را درظرف‌های مورد علاقه ریخته و با افزودن بادام هندی آن را تزیین کنید.

نوشیدنی چای کشمیری (Kashmiri Kahwa Tea)

افزون بر خوراک و انواع شیرینی در جشن‌های مذهبی درکشور‌های مسلمان به ویژه کشور‌های آسیایی، یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار چای کشمیری است.

مواد اولیه برای تهیه این چای شامل آب جوش، هل سبز، شکر، پودر چای سبز، مقداری بادام درختی شیرین، دارچین و زعفران است.

برای تهیه چای پودرچای سبز، هل سبز و دارچین را با هم ترکیب و پودر کنید. آب را به جوش آورید، ترکیب چای سبز، هل و دارچین را به آن افزوده به آرامی به هم بزنید. رشته‌های زعفران را درمرحله آتی به محلول افزوده و درجه حرارت آب راکاهش دهید تا رنگ زعفران ایجاد شود.


درمرحله بعدی، چای را در قوری یا استکان‌های مناسب ریخته و به مقدارکافی شکر بیفزایید.
برای تزئین روی چای می‌توانید از خلال بادام و پودر پسته استفاده کنید.

خوراک حلیم (Haleem)

خوراک حلیم نیز یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در عید‌های مذهبی درکشور‌های مسلمان است. حلیم درکشور‌های مختلف دنیا با انواع ترکیب‌ها تهیه می‌شود. به طور مثال حلیمی که اهالی منطقه حیدرآباد هند درمراسم‌های مذهبی تهیه می‌کنند شامل ترکیب‌های زیراست.

دانه گندم، گوشت گوسفند، پودر زنجبیل، پودر فلفل چیلی قرمز، مقداری بادام هندی، فلفل قرمز، سبزی نعناع، پودر زردچوبه، دارچین و لیمو ترش که برای تهیه حلیم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ابتدا گندم‌ها شسته و درآب قرار دهید تاخیس بخورد، گوشت گوسفندی به همراه زنجبیل، سیر، نمک، پودر فلفل چیلی و زردچوبه را بپرید تا گوشت کاملاً پخته شود. درمرحله بعدی گوشت را به وسیله هاون چوبی یا چرخ گوشت چرخ کنید تا حالتی خمیری پیدا کند.

گندم شسته شده به همراه پودر زنجبیل، سیر، زردچوبه و فلفل درآب جوش ریخته و به طور کامل بپرید.


درمرحله بعدی، روغن را در ظرفی متفاوت ریخته تمامی ترکیب گوشت و ادویه‌ها را به آن افزوده و سرخ کنید. پس از آن مقداری آب اضافه کنید تا به خوبی بپزد.

پس از پخته شدن گندم آن را در مخلوط کن ریخته تا کاملاً به شکل خمیر تبدیل شود. خمیر گندم را به مخلوط گوشت و ادویه بیفزایید و اجازه دهید به خوبی بپزد.

درمرحله آخر، خوراک را درظرف مورد علاقه ریخته و با گشیز خرد شده، دانه‌های آجیل هندی و لیموترش تزیین کنید.

منبع: maqami

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسلمانان سراسر جهان با چه خوراکی‌هایی به استقبال عید ولادت می‌روند+ تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..