تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کره جنوبی برای واردات نفت از ایران آماده می‌شود

۷۹۴۵۹۲

۱۳۶ بازدید

خبرگزاری ایرنا: کره جنوبی اعلام کرد شرکت های بزرگ نفت و انرژی این کشور در حال برنامه ریزی برای «از سرگیری واردات نفت خام بخصوص نفت سبک از ایران» پس از کسب معافیت از تحریم های آمریکا هستند.

خبرگزاری یونهاپ روز جمعه گزارش کرد انجمن نفت کره جنوبی و شماری از پالایشگاه های این کشور در حال بررسی راهکارهایی برای وارد کردن انواع فراورده های نفتی از جمله نفت فوق سبک و نفتا از ایران هستند و رایزنی ها درباره این موضوع و متنوع کردن منابع وارداتی در کشور شروع شده است.

شرکت های پتروشیمی و پالایشگاه های کره جنوبی بشدت به نفت فوق سبک ایران نیاز دارند و نمی خواهند تحریم ها مانع خرید شود و باعث شود تا اختلالی در عرضه سوخت بوجود بیاید و بر قیمت ها تاثیر منفی بگذارد.

کره جنوبی و هفت کشور از جمله جزیره تایوان این معافیت را دریافت کرده اند و بر همین اساس اشتهای کم سابقه ای برای خرید نفت فوق سبک از ایران در میان شرکت ها وجود دارد.

آمارها نشان می دهد کره جنوبی نزدیک به 50 درصد از نفت فوق سبک لازم برای شرکت ها و پالایشگاه های این کشور در ماه آوریل امسال را از ایران وارد کرده است این میزان به رغم کاهش بین ماه های می تا اوت امسال 30 درصد بوده است.

کره جنوبی هم اکنون بخشی از نفت سبک مورد نیاز خود را از کشورهای قطر، نیجریه، نروژ، لیبی، مالزی، فیلیپین و استرالیا تامین می کند و بیشترین سهم در صادرات نفت سبک به این کشور را قطر در اختیار دارد.

گزارش تصریح می کند سهم واردات این فراورده از کشورهای ذی ربط بسیار ناچیز است و این منابع به هیچوجه نتوانسته اند جای ایران را برای کره جنوبی پرکنند و برای همین معافیت ها برای این کشور اهمیت زیادی دارد و اکنون بحث روی این است که منابع واردات نفت سبک و نفتا از ایران متنوعتر شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد اما بلافاصله دیگر کشورهای امضا کننده این توافق یعنی انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه ضمن محکوم کردن خروج این کشور از این توافق چندجانبه بین المللی، تاکید کردند که به برجام پایبند مانده و از تجارت شرکت هایشان با ایران حمایت می کنند.

دولت 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه مجددا تحریم ها بر ایران را اعمال کرد اما او چند ساعت بعد از اعلام این موضوع هشت کشور از جمله ژاپن را از تحریم های نفتی معاف کرد.

کارشناسان و ناظران منطقه ای و بین المللی تاکید دارند که آمریکا هرگز قادر نیست خرید نفت از ایران را با اعمال تحریم ها به صفر برساند و حتی وزیر نفت سعودی اعتراف کرده است که عربستان قادر نیست با افزایش صادرات خود مانع افزایش بهای نفت در بازار جهانی شود.

بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحریم نفت ایران در بلندمدت همراه با افزایش بهای نفت به تضعیف دلار در سطح بین المللی منجر شده و به شکست و عقب نشینی آمریکا می انجامد، روندی که بخشی از آن در صحبت های برخی مقامات آمریکا دیده می شود.

«جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا با لحنی که حاکی از ناکامی آمریکا در تحریم ایران است، به همراهی نکردن شرکای تجاری مهم تهران در تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران اعتراف کرد.

وی که سخنانش در موسسه آمریکایی «همیلتون» بیانگر عقب نشینی آمریکا از راهبرد به صفر رساندن صادرات نفت ایران است، برای توجیه این عقب نشینی و عدم همراهی کشورها گفت که قصد نداریم به دوستان و هم‌پیمانان خود آسیبی بزنیم.

شبکه رسانه ای بلومبرگ در گزارشی با اشاره به مخالفت کشورها با تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران نوشت: بسیاری از کشورهای خریدار نفت ایران یا آشکارا تحریم های آمریکایی را نقض می کنند و یا خواستارمعافیت از تحریم های ضد ایرانی آمریکا هستند. 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کره جنوبی برای واردات نفت از ایران آماده می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..