تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرقت اینترنتی از 300 حساب بانکی

سرقت اینترنتی از 300 حساب بانکیبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: شخص سابقه‌داری که با فریب مردم جهت نصب برنامه‌های غیرمجاز و هدایت آنها به درگاه جعلی بانکی، اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌نمود توسط کارآگاهان سایبری پلیس فتا استان مازندران شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسن محمدنژاد در تشریح این خبر اعلام کرد: احدی از شهروندان استان با ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اظهار داشت در یک گروه تلگرامی که مربوط به پیش‌بینی مسابقات فوتبال بوده با شخصی که خود را سهیل معرفی کرده آشنا شدم و بعد مدتی به من پیشنهاد نمود که مبالغی را به حسابم واریز می‌نماید تا برای او کد ووچر خریداری کنم و به ازای هر یک میلیون ریال، مبلغ ده هزار تومان به‌عنوان پورسانت به بنده پرداخت می‌کند. لذا من نیز در چندین مرحله اقدام به خرید کد ووچر برای وی نمودم که بعد از مدتی اشخاص مختلفی با من تماس گرفته و اعلام کردند، مبالغی از حسابشان برداشت و به حساب بانکی من واریز شده‌است.

وی افزود: با توجه به شکایت صورت‌گرفته و با هماهنگی مقام محترم قضایی، مراتب در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت‌گرفته مشخص‌گردید متهم علاوه بر فرد مذکور، اقدام به سرقت از حساب بانکی افراد دیگری نیز نموده‌است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: در ادامه افراد دیگری نیز به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشتند که مبالغی جهت خرید ووچر برای آنها واریز ‌شده که با بررسی حساب‌های آنها توسط کارشناسان این پلیس، مشخص‌شد که متهم مبالغ سرقتی از حساب افراد مختلف را برای آنها واریز می‌نمود، در صورتی که آن‌ها اطلاعی از این موضوع نداشتند و از سوی متهم مورد سوءاستفاده قرار گرفتند.

وی گفت: در نهایت کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات فنی و تخصصی لازم، متهم اصلی پرونده را که دارای سوء‌سابقه مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد نیز بوده و ساکن یکی از شهرستان‌های استان تهران می‌باشد را شناسایی کردند.

سرهنگ محمدنژاد با بیان اینکه مامورین این پلیس با اخذ نیابت قضایی به شهرستان مذکور عزیمت نموده و متهم موردنظر را دستگیر و در بازرسی از منزل او تعدادی کارت بانکی به‌ همراه سیستم‌های رایانه‌ای و مخابراتی کشف و ضبط نمودند، افزود: متهم در ادامه با هماهنگی مرجع قضایی به پلیس فتا مازندران دلالت داده‌شد و در تحقیقات به‌عمل آمده؛ ضمن اقرار به بزه انتسابی اظهار‌ داشت که بعد از آزادی از زندان در شهریور ماه سال 96، از اسفند همان‌سال برنامه‌ای باعنوان ماهواره جیبی و صیغه‌یاب طراحی نموده و با برقراری ارتباط با مدیران کانال‌های تلگرامی که دارای فالوور بالایی بودند، در ازای پرداخت مبالغی پول، درخواست تبلیغ برنامه طراحی شده خودم را می‌دادم.

وی افزود: بعد از نصب برنامه‌ها توسط کابران، جهت فعال‌سازی برنامه می‌بایست مبلغ دو هزار تومان توسط آنها پرداخت می‌شد که با هدایت کاربران به درگاه بانکی جعلی، اطلاعات حساب بانکی آن‌ها از طریق ربات تلگرامی که ایجاد کرده‌ بود برای متهم ارسال می‌شد و سپس اقدام به برداشت از حساب کاربران نموده و مبالغ سرقتی را به حساب افراد مختلف انتقال داده و با دادن پورسانت به این افراد، از آنها درخواست خرید کد ووچر پرفکت‌مانی می‌کرد و سپس با مراجعه به سایت‌های شرطبندی و قمار آنلاین، اقدام به شرطبندی نموده و مبالغ حاصل از قمار را به کارتی که از یک فرد معتاد در ازای مبلغ صدهزار تومان خریداری کرده‌ بود واریز و سپس برداشت می‌نمود.

سرهنگ محمدنژادخاطرنشان کرد: با بررسی‌های انجام‌شده توسط کارشناسان پلیس فتا، تعداد 300 شماره کارت بانکی به نام افراد مختلف کشف و شناسایی شد که مورد کلاهبرداری واقع شدند و در خاتمه متهم جهت سیر مراحل قانونی تحویل دادسرا قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا مازندران با بیان اینکه امروزه بسیاری از برنامه‌های غیرمجاز که در فضای مجازی وجود دارند، در واقع طعمه‌ای از سوی کلاهبرداران می‌باشند، گفت: کاربران مراقب باشند تا به هر برنامه‌ای که در فضای مجازی تبلیغ می‌شود اعتماد نکنند، زیرا افراد سودجو جهت فروش این نرم‌افزارها کاربران را به درگاه‌های جعلی کشانده و اقدام به کلاهبرداری از آن‌ها می‌نمایند.

سرهنگ محمدنژاد ضمناً در خصوص شرطبندی و قمار در فضای مجازی نیز به کاربران هشدار داد: از نظر قانون اقدام به قمار به استناد مواد 705- 708-710- 780 قانون مجازات اسلامی جرم بوده و چه قماربازان و دایرکنندگان قمار در فضای مجازی مجرم و تحت پیگرد قضایی قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرقت اینترنتی از 300 حساب بانکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..