تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رژيم غذايي مديترانه اي ابتلا به آلزايمر را به تاخير مي اندازد

رژيم غذايي مديترانه اي ابتلا به آلزايمر را به تاخير مي اندازد

خبرگزاري آريا – طبق آخرين تحقيقات محققان، رژيم غذايي مديترانه اي مي تواند شروع بيماري آلزايمر را تا سال ها به تاخير اندازد.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، تحقيقات محققان دانشگاه «اديت کووان» استراليا نشان مي دهد رژيم غذايي مديترانه اي به شکل قابل توجهي ميزان تجمع پپتيدهاي آميلوئيد بتا مرتبط با اسيد آمينه را در مغز کاهش مي دهد.
به گفته محققان، تشکيل اين پپتيدها با ابتلا به بيماري آلزايمر مرتبط است. مطالعات قبلي نشان داده اند رژيم غذايي مديترانه اي که شامل مقادير بيشتر سبزيجات، ميوه ها، غلات کامل، ماهي و روغن زيتون است، مي تواند زوال شناختي را کُند نمايد.
دکتر «استفاني ريني اسميت»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي گويد: «ما دريافتيم پيروي از رژيم غذايي مديترانه اي تنها به مدت ۳ سال مي تواند تشکيل پپتيدهاي آميلوئيد بتا را تا ۶۰ درصد کاهش دهد.»
وي در ادامه مي افزايد: «اين يافته ها به ما نشان مي دهد که رژيم غذايي مديترانه اي مي تواند شروع علائم بيماري آلزايمر را تا سال ها به تاخير اندازد.»
به گفته وي، «درحاليکه به نظر مي رسد تمام ابعاد رژيم غذايي مديترانه اي در کاهش ريسک ابتلا به آلزايمر مهم است، اما يافته هاي ما نشان مي دهد مصرف ميوه بيشترين فايده را دارد.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رژيم غذايي مديترانه اي ابتلا به آلزايمر را به تاخير مي اندازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..