تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا دوپامین در میزان واکنش به خطر موثر است؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پژوهشگران دانشگاه "ام. آی. تی" در بررسی جدیدی دریافتند که "دوپامین" نقش مهمی در واکنش به خطرات دارد.

آیا دوپامین در میزان واکنش به خطر موثر است؟

بیشتربخوانید  :تیک‌ عصبی آزارتان می‌دهد؟

همچنین، آنان دریافتند که "دوپامین" نقشی اساسی در این فرآیند بر عهده دارد. هنگام احساس خطر، دوپامین در قشر پیش‌پیشانی مغز آزاد می‌شود و این قشر را برای تمرکز بر بخشی از مغز که به خطرات واکنش نشان می‌دهد، تحریک می‌کند.

"کی تای" (Kay Tye)، استادیار دانشگاه "ام. آی. تی" (MIT) در این باره گفت: تا مدت‌ها تصور می‌شد که قشر پیش‌پیشانی، نقش مهمی در توجه و عملکردهای شناختی مانند برنامه‌ریزی، اولویت بندی و تصمیم‌گیری دارد. دوپامین نیز نشانه‌ای برای تغییر در ارسال اطلاعات از مسیر مربوط به رفتار است.

وی افزود: هنگامی که این مدار از حد تعادل خارج می‌شود، به بروز رفتارهای مربوط به اضطراب و بدگمانی می‌انجامد و حتی نشانه‌هایی از اسکیزوفرنی و افسردگی هم ظاهر می‌شوند.

تای در این بررسی، دو گروه نورون را در قشر پیش‌پیشانی شناسایی کرد. یک گروه از نورون‌ها، اطلاعات را به ناحیه "نوکلئوس اکومبنس" (nucleus accumbens) در مغز می‌فرستند که در ایجاد انگیزه نقش دارد و گروه دیگر، اطلاعات را در "ماده خاکستری اطراف مجرا" (PAG) نگه می‌دارند. ماده خاکستری اطراف مجرا، نقش مهمی در رفتار تدافعی مانند دویدن دارد.

آنها دریافتند که اگر انتشار دوپامین را هنگام فعالیت هر دو گروه در موش‌ها تحریک کنند، احتمال بروز رفتار تدافعی در آنان بیشتر می‌شود. اگر تحریک دوپامین فقط در زمان ارائه اطلاعات یکی از دو گروه صورت گیرد، تاثیری بر رفتار موش‌ها نخواهد داشت و این نشان می‌دهد که نقش دوپامین در واکنش، فقط هنگامی صورت می‌گیرد که حیوانات، اطلاعات متضادی را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

نقش "دوپامین" در واکنش به خطر



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا دوپامین در میزان واکنش به خطر موثر است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..