تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وجود ۲۲۰۰ موقوفه در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان اعلام کرد:

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، گفت: فرهنگ وقف با توجه به آثار و برکات آن در جامعه باید روز به روز گسترش یابد که در این راستا ماموستایان و ائمه جمعه می‌توانند اداره اوقاف و امور خیریه را یاری دهند.

وی افزود: مقام معظم رهبری سه راهبرد اساسی حفاظت و حراست از موقوفات موجود، توسعه موقوفات موجود و ایجاد وقف‌های جدید را برای سازمان اوقاف و امور خیریه تعیین کردند.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف در راستای اجرایی کردن منویات رهبری حفظ و صیانت از موقوفاتی که میراث گذشتگان بوده را در دستور کار خود قرار داده است، بیان کرد: در استان کردستان با تعداد دو هزار و ۲۰۰ موقوفه و بیش از ۱۷ هزار رقبه موجود این حفاظت و صیانت به نحو مطلوب انجام شده است.

وی اعلام کرد: میزان آرای اخذ شده و اجرای احکامی که در دستگاه قضا صورت گرفته، نشان دهنده این است که این حرکت در حد مطلوب در حال انجام است و اجازه نمی‌دهیم موقوفه خواران حقیقی و حقوقی به اموال وقفی دست درازی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: متاسفانه از طریق تعدادی از دستگاه‌های دولتی و اجرایی این خطر موقوفات استان را تهدید می‌کند و براساس بررسی‌های صورت گرفته در چند دستگاه دولتی بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان از اموال موقوفات تصرف شده که کار مستندسازی آن انجام شده است و باید به اوقاف برگردانده شود.

وی عنوان کرد: ما باید وقف‌های موجود را توسعه دهیم تا بتوانیم میزان درآمد موقوفات را افزایش داده و ثمرات و برکات موقوفات را در جامعه بیشتر کنیم.

حجت‌الاسلام نوروزی عنوان کرد: در این راستا در تلاشیم تا با افزایش رقبات و سرمایه گذاری در موقوفات بتوانیم خدمات بیشتری به جامعه ارائه دهیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم که هرچه در راستای اجرای نیت واقفان عمل کنیم، می‌توانیم اعتماد مردم را برای ثبت وقف‌های جدید جلب کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان از راه‌اندازی سامانه جامع مدیریت موقوفات خبر داد و افزود: تمام اطلاعات موقوفات استان در این سامانه ثبت می‌شود که این امر موجب شفاف سازی مالی موقفات شده است.

حجت‌الاسلام نوروزی یادآور شد: ثبت وقف‌های جدید یکی دیگر از برنامه‌های اصلی اداره اوقاف و امور خیریه استان بوده که در این راستا زمینه ثبت وقف‌های مشارکتی جدید را فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام/م




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وجود ۲۲۰۰ موقوفه در کردستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..