تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرزندسالاري اشتباهي که والدين امروز به کار مي گيرند

فرزندسالاري اشتباهي که والدين امروز به کار مي گيرند

خبرگزاري آريا –
تعريف فرزندسالاري
ضريب رشد فرزندسالاري نادرست ، مسئوليت پذيري اجتماعي فرزندان در آينده را کاهش مي‌دهد
يک جامعه شناس، نازپروردگي را آفت جدي تربيت نسل امروز دانست و بيان کرد:‌ ضريب رشد فرزندسالاري نادرست و تأمين تمام مايحتاج فرزندان از سوي پدر و مادر، مسئوليت پذيري اجتماعي فرزندان در آينده را کاهش مي‌دهد.
اسلامي با اشاره به ضرورت جلوگيري از شيوع آفت‌هاي جديد اجتماعي در تربيت فرزندان، اظهار کرد:‌ سپردن برخي از مسئوليت‌هاي اجتماعي به فرزندان در محدود خانواده نقش مهمي در اجتماعي کردن و کامل شدن شخصيت فرزندان در بزرگسالي ايفا مي‌کند.
وي افزود: متأسفانه در شرايط کنوني برخي از والدين به دليل آگاهي نداشتن از نحوه صحيح سبک تربيتي، تمام مايحتاج فرزندان خود را از دوران کودکي تا بزرگسالي تهيه و فرصت تکامل رفتاري و اجتماعي که به واسطه بدست آوردن نيازهاي فردي از دوران کودکي تا جواني ايجاد مي‌شود را از فرزندان خود مي‌گيرند.
مدير مرکز مطالعات اجتماعي جهاددانشگاهي استان يزد گفت:‌ سپردن يک سري اختيارات به فرزندان از دوران کودکي و هم‌چنين دخيل کردن آنها در برخي تصميمات خانواده يکي از ضرورت‌هاي اجرايي براي تربيت صحيح از سوي والدين است.
اسلامي با اشاره به دستورات ديني در حوزه تربيت فرزندان، تصريح کرد: پيامبر گرامي اسلامي فرآيند تربيت اجتماعي افراد از دوران کودکي را به سه دوره هفت ساله«اميري»، «اسيري» و «وزيري» تقسيم کرده است. در دوره اميري والدين بايد به فرزندان خود آزادي بيشتري بدهند و در دوره اسيري فرزندان نبايد اجازه انجام هرکاري را داشته باشند و در هفت سال سوم که به عنوان دوره وزيري و براي افراد ۱۴ تا ۲۰ است، فرزندان حکم مشاور و وزير والدين خود را دارند.
اسلامي، افزايش سن ازدواج و آمار طلاق را از جمله آسيب‌هاي ناشي از عدم مسئوليت‌پذيري اجتماعي افراد عنوان کرد و افزود:‌ کساني که در دوران کودکي مسئوليت اجتماعي را آن طور که بايد و شايد فرا نگرفتند در زندگي مشترک هم با کوچکترين مشکلي از زيربار مسئوليت شانه خالي کرده و به طلاق روي مي‌آورند.
وي با بيان اين‌که تمام عوامل اجتماعي چند عليتي هستند، خاطرنشان کرد: خانواده،‌ مدرسه، رسانه‌هاي جمعي و دوستان چهار عامل موثر در اجتماعي شدن افراد هستند که بايد با تدوين سازو کاري منسجم و متحد راهکار مناسبي براي آسيب‌هاي اجتماعي موجود که عمدتاً‌ به دليل عدم مسئوليت‌پذيري اجتماعي است مقابله کنند.
اين استاد جامعه شناسي، نهادينه کردن پرورش اجتماعي را يکي از ضرورت‌هاي اجرايي در مدارس دانست و بيان کرد:‌ نظام آموزشي نبايد دانش‌آموزان با ضريب هوشي مختلف را تفکيک کند.
مدير مرکز مطالعات اجتماعي جهاددانشگاهي يزد تفکيک دانش‌آموزان از نظر ضريب هوشي را اقدامي در راستاي بازتوليد نابرابري نسل آينده عنوان کرد و ادامه داد:‌ تغيير سبک زندگي در خانواده‌ها و فاصله گرفتن از باورهاي تربتي درست ديني از ديگر عوامل موثر در شيوع آسيب‌هاي اجتماعي در فرزندان است.
وي، تغيير رويکرد نظام آموزشي و فرهنگي را يکي از نيازهاي جدي توسعه اجتماعي دانست و بيان کرد:‌ اين مهم با اصلاح رفتار و تربيت فرزندان در خانواده‌ها محقق مي‌شود.
منبع : ايسنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرزندسالاري اشتباهي که والدين امروز به کار مي گيرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..