تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین ظروف برای پخش نذری/ غذا را طولانی مدت در ظروف یکبار مصرف نگه ندارید

بهترین ظروف برای پخش نذری/ غذا را طولانی مدت در ظروف یکبار مصرف نگه نداریدمحمدحسین فرقانی متخصص داخلی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نحوه استفاده از ظروف یک بار مصرف، اظهار کرد: در ایام شهادت بسیاری از افراد کشورمان به تهیه و توزیع نذری مشغول هستند و از ظروف یک بار مصرف برای پخش نذری استفاده می‌کنند؛ خوب است در کنار کار ثواب، مسائل بهداشتی هم رعایت شود تا سلامتی کسی به خطر نیفتد؛ چای یکی از نذری‌های محبوب مردم است و نوشیدنی بسیار دلچسبی به شمار می‌رود اما نحوه نامناسب توزیع چای ممکن است به سلامت افراد ضرر برساند از این رو باید از ظروفی مناسبی استفاده شود.

فرقانی تشریح کرد: ظروف یک بار مصرف حتما باید از نوع گیاهی باشند چرا که این نوع ظروف عوارضی ندارند و سلامتی بدن را به خطر نمی‌اندازند؛ ظروف یک بار مصرف از نوع شیشه‌ای برای بدن بسیار مضر است چرا که این ظروف از مواد نفتی و شیمیایی تشکیل شده است و زمانی که غذا داخل آن ریخته می‌شود موادشیمیایی خطرناکی را آزاد می‌کند.

وی ادامه داد: سرطان از جمله عوارض ظروف یک بار مصرف شیشه‌ای است، چرا که این مواد  در همجواری با خوراکی‌های داغ ترکیباتی آزاد و در نهایت عملکرد سیستم ایمنی بدن را دچار مشکلات زیادی‌ می‌کنند.

وی یادآوری کرد: باید دقت کرد که غذا را به مدت طولانی  در ظروف یکبار مصرف نگه ندارید تا غذا خاصیت خود را از دست ندهد و سرطانی و بیماری‌زا نشود؛ قابل ذکر است ظروف یکبار مصرف با منشا گیاهی هم باعث تولید قارچ و میکروب می‌شود که نباید از آن‌ها زیاد استفاده شود بنابراین تنها می‌توان گفت استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی،  مضرات کمتری نسبت به ظروف یکبار مصرف پلاستیکی ندارد.

انتهای پیام/

نحوه استفاده از ظروف يك بار مصرف



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین ظروف برای پخش نذری/ غذا را طولانی مدت در ظروف یکبار مصرف نگه ندارید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..