تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آشنایی با حریفان تیم ملی فوتبال امید انتخابی المپیک ۲۰۲۰

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان قرعه کشی رقابت های فوتبال مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن روز گذشته در کوالالامپور مالزی برگزار و در نهایت مشخص شد تیم ملی فوتبال امید ایران باید در گروه سوم این مسابقات به مصاف عراق، ترکمنستان و یمن برود.

رقابت های این گروه از دوم تا هشتم فروردین ۹۸ (۲۲ تا ۲۸ مارس ۲۰۱۹) به میزبانی ایران برگزار می شود.

در این گزارش نگاه کوتاهی به سابقه سه حریف ایران می اندازیم.

تیم ملی فوتبال عراق

عراق یکی از قدرتمندترین تیم های آسیا در رده سنی زیر ۲۳ سال محسوب می شود که در ۴ دوره اخیر ۲ بار تجربه حضور در المپیک را به دست آورده و حتی در المپیک ۲۰۰۴ آتن پس از قرار گرفتن در صدر جدول گروه چهارم بالاتر از کاستاریکا، مراکش و پرتغال، در مرحله یک چهارم نهایی هم استرالیا را شکست داد و به جمع ۴ تیم برتر راه یافت اما با توجه به شکست ۳ بر یک از پاراگوئه در مرحله نیمه نهایی و شکست یک بر صفر از ایتالیا در نهایت به رتبه چهارم رسید.

البته عراقی ها در المپیک ۲۰۱۶ ریو برزیل تا این اندازه موفق نبودند و با وجود ۳ تساوی مقابل دانمارک،برزیل که ستارگانی چون مارکینیوس، رناتو اگوستو، نیمار، گابریل ژسوس و فیلیپه اندرسون را در ترکیب داشت و همچنین آفریقای جنوبی با قرار گرفتن در رتبه سوم گروه خود از صعود به مرحله یک چهارم نهایی بازماندند.

آشنایی با حریفان تیم ملی فوتبال امید ایران در رقابت های مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰

تیم ملی زیر ۲۳ سال عراق تاکنون ۲ بار هم در بازی های آسیایی شرکت کرده و در هر ۲ دوره حضورش هم به مدال رسیده است. این تیم نایب قهرمانی بازی های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه قطر و رتبه سوم بازی های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ ژو چین را در کارنامه دارد.

این تیم در تنها دوره حضورش در بازی های کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۳ اندونزی در همان مرحله گروهی از دور رقابت ها حذف شد.

عراقی ها تاکنون ۳ بار هم در رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا شرکت کرده اند که قهرمانی مسابقات سال ۲۰۱۳ عمان، مقام سومی رقابت های ۲۰۱۶ قطر و البته صعود به مرحله یک چهارم نهایی ۲۰۱۸ چین حاصل عملکرد آنهاست.

سرمربی تیم ملی زیر ۲۳ سال عراق اکنون برعهده شهاد عبدالغنی است و بازیکنانی چون احمد عبدالرضا،خضور علی، علی خادم محمد، حسین علی الساعدی،بشار رسن، ابراهیم بایش،صفا هادی، امجد عطوان، علاء عباس، ولیدکریم، احمد عباس و امیر صباح از بازیکنان تاثیرگذارش هستند.

بشار رسن، ستاره تیم پرسپولیس ایران کاپیتان تیم ملی زیر ۲۳ سال عراق است.

تیم ملی فوتبال یمن

برخلاف عراق تیم های یمن و ترکمنستان سابقه درخشانی در رده سنی زیر ۲۳ سال ندارند.

یمن تنها یک بار در بازی های آسیایی شرکت کرده است. در بازی های آسیایی ۲۰۰۲ بوسان کره جنوبی تیم ملی زیر ۲۳ سال یمن در گروه دوم با کسب ۳ امتیاز پایین تر از تایلند و امارات و بالاتر از ویتنام در جایگاه سوم ایستاد و از صعود به مرحله یک هشتم نهایی بازماند.

این تیم در رقابت های کشورهای اسلامی هم یک دوره سابقه حضور دارد که در مسابقات سال ۲۰۰۵ مکه عربستان نتوانست از گروهش صعود کند.

آشنایی با حریفان تیم ملی فوتبال امید ایران در رقابت های مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰

یمنی ها همچنین ۲ بار سابقه حضور در مرحله نهایی رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا را دارند. جالب اینجاست این تیم در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۶ حتی یک امتیاز هم کسب نکرده است. یمن در رقابت های سال ۲۰۱۳ که در عمان برگزار شد با ۳ شکست متوالی مقابل سوریه، امارات و کره شمالی در مرحله گروهی از دور رقابت ها کنار رفت و در رقابت های سال ۲۰۱۶ قطر هم با سه باخت از کره جنوبی، عراق و ازبکستان حذف شد.

مصطفی السحلی سرمربی تیم ملی زیر ۲۳ سال یمن است و از احمد عبدالحکیم السروری، ستاره ۲۰ ساله خط میانی تیم ملی بزرگسالان این کشور که در ۱۸ بازی ملی ۲ گل هم به ثمر رسانده است و اکنون در تیم سنترال برزیل بازی می کند می توان به عنوان مشهور ترین ستاره این تیم یاد کرد.

تیم ملی فوتبال ترکمنستان

ترکمنستان را می توان در این رده سنی از یمن هم تیم ضعیف تری محسوب کرد چراکه تیم ملی زیر ۲۳ سال این کشور تاکنون در رقابت های مرحله نهایی انتخابی المپیک و بازی های کشورهای اسلامی شرکت نکرده است و تنها ۲ دوره سابقه حضور در بازی های آسیایی یعنی ۲۰۰۲ بوسان و ۲۰۱۰ گوانگ ژو را دارد.

آشنایی با حریفان تیم ملی فوتبال امید ایران در رقابت های مرحله اول انتخابی المپیک ۲۰۲۰

بهترین نتیجه این تیم در بازی های آسیایی در رقابت های ۲۰۱۰ گوانگ ژو چین رقم خورد که با کسب ۴ امتیاز در گروه دوم پایین تر از ایران و بالاتر از ویتنام و بحرین به مرحله یک هشتم نهایی رسید اما در این مرحله یک بر صفر از تایلند شکست خورد و به مرحله یک چهارم نهایی نرسید.

رسول هوجایف بازیکن تیم آلتین اسیر که در تیم ملی بزگسالان ترکمنستان هم بازی می کند از چهره های شاخص تیم ملی زیر ۲۳ سال ترکمنستان است و احمت آقامیرادف هم سرمربی ترکمن ها است.

بیشتر بخوانید:

تیم ملی فوتبال امید ۲۷ آبان وارد عمان می‌شود استیلی ۱۵ آبان راهی مالزی می‌شود دعوت از 30 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال امید

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آشنایی با حریفان تیم ملی فوتبال امید انتخابی المپیک ۲۰۲۰»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..