تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حال و هوای حرم امام رضا(ع) از زبان خادم حرم رضوی

همزمان با شهادت امام رضا (ع)، علیرضا جانه خادم آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از حال و هوای این‌روزهای حرم رضوی و دوران خادمی خود در آستان قدس گفت.

حال و هوای حرم رضوی از زبان خادم الرضا (ع)

آقای جانه در اولین سوال خودتان را برای مخاطبان باشگاه خبرنگاران جوان معرفی کنید و بگویید چند سال سن دارید؟

من علیرضا جانه ، 55 سال سن دارم و درحال حاضر هم در آستان خراسان، حرم رضوی مشغول به خادمی هستم و هم در دفتر آستان قدس تهران منطقه 6 به برادران خود خدمت می‌کنم.

حال و هوای حرم رضوی از زبان خادم الرضا (ع)

 از چه سالی خدمتگزاری در آستان قدس رضوی را شروع کردید و چند سال مشغول هستید؟

حدود 4 سال است که این افتخار نصیبم شده تا در خدمت زائران محترم باشم. در زمان تولیت آقای طبسی به پیشنهاد عده‌ای از دوستان وارد آستان قدس رضوی شدم و این فرصت را مغتنم شمردم  تا نوکری امام رضا (ع) و زائران بارگاهش را کنم.

سخت‌گیری ها برای نام نویسی خادمین حرم رضوی پیش از این خیلی زیاد بود. ما پس از ثبت‌نام و دوره‌های آموزشی و مصاحبه‌های فراوان افتخار نوکری نصیبمان شد اما پس از آنکه تولیت به  آقای رئیسی رسید بنا به دستور او و آقای سروری بحث «خادم یار» مطرح شد و خادمی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) گسترده تر شد تا هرکس در کشور، شهر، منطقه و صنف خود خادم امام (ع) باشد.

حال و هوای حرم رضوی از زبان خادم الرضا (ع)

«خادم یار»به چه معناست؟

پیش از این نحوه ثبت‌نام و عضویت برای خدمت رسانی به این شکل نبود و فرق داشت. مردم به سختی می‌توانستند وارد سیستم خادمی حرم شوند و مانند امروز چیزی به عنوان «خادم یاری» وجود نداشت. خوشبختانه امروز طبق دستوری که مقام معظم رهبری به آقای رئیسی دادند این موضوع در دستور کار قرار گرفت تا کسانی که دوست دارند نوکری امام رضا (ع) را کنند و این خدمت آنها توسعه یابد به این شکل که از این پس هر شخصی می‌تواند در هر حرفه‌ای که مشغول به کار است، یک روزش را وقف خدمت به امام رضا (ع) کند و خود را خادم زائران بداند تا همه تحت لوای پرچم خادمی قرار بگیرند.

حال و هوای حرم رضوی از زبان خادم الرضا (ع)

چه فعالیت هایی تا امروز دراین عرصه انجام شده است؟

در این بستر دفاتر استانی تشکیل شده و خدمات ویژه‌ای به منظور توانمندسازی مستضعفان به تدریج در حال انجام است. کسانی که در این عرصه حضور دارند و کمک می کنند از همه اقشار هستند و با کار خود به امام رضا (ع)خدمت می‌کند تا محبت اهل بیت (ع) را در دل مردم بیشتر کنند.

حال و هوای حرم رضوی از زبان خادم الرضا (ع)

شما به غیر از رسیدگی به دفتر آستان قدس رضوی در منطقه 6 تهران، در چه بخشی از حرم حضور دارید؟

بنده در حرم در بخش ستاد فرهنگی و تبلیغاتی هستم و مسئولیت اقامه نماز و نظم بخشیدن به صفوف نماز و هدایت مردم به صحن‌های اقامه نماز را برعهده دارم.

حال و هوای حرم رضوی از زبان خادم الرضا (ع)

آقای جانه این روزها حال و هوای زائران، هم حسینی است و هم داغدار شهادت اهل بیت (ع) است، از فضای ملکوتی حرم رضوی برایمان بگویید؟

این روزها حرم حال و هوای دیگری دارد. به معنی واقعی انسان احساس می‌کند که در بهشت حضور دارد. برای خادمان حرم به مثابه این است که میزبانی مهمانان امام رضا (ع) را می کنیم، کسی که مولا و کریم است.

به هر طریقی که با زائران ارتباط برقرار می‌کنیم، همان لذتی که زائران در وجودشان از زیارت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) است به ما منتقل می‌شود. آدم احساس می‌کند در حال پرواز است. بعضی از اوقات نزدیک سحر احساس می‌کنم در بهشت هستم و روح قشنگی در فضای معنوی حرم حکمفرما می‌شود. من همیشه می گویم آن کسی که در حرم قرار دارد روحش معنوی است چون امام رضا(ع) او را طلبیده و انتخاب شده است. همیشه دست روی شانه‌ زائران می‌گذارم چراکه آنها برکت هستند البته بلعکس آن هم وجود دارد که زائران ما را تبرک می دانند.

این ایام، روزهای ملکوتی است و همه اقشار جامعه به هرطریقی خود را به حرم امام رضا(ع) می‌رسانند. جماعتی را می بینیم که شاید کفش یا لباس خوبی ندارند، اما یک روز، دو روز، سه روز پیاده به حرم امام رضا(ع) می آیند.  وقتی با آنها حرف می زنیم گویا آنها روی ابر هستند و روی آسمان پیاده می‌آیند و خودشان را به حرم می رسانند. وقتی کنار آنها می نشینم حال و هوای زیبایی دارند؛ تا امروز جمعیت زیادی آمده و دسته‌های مختلف به حرم آمدند و از امروز خیابان ها بسته می‌شود و بیرق عزا برپا می‌شود.

حال و هوای حرم رضوی از زبان خادم الرضا (ع)

معجزات زیادی همواره در آستان قدس رضوی وجود دارد، از معجزات حرم رضوی برای مخاطبان ما بگویید؟

معجزات در حرم زیاد است، افرادی که حرم می آیند با امید خاصی می‌آیند و به برکت امام رضا (ع) شفا می‌گیرند یا گِرهی از کارشان باز می‌‎شود. به ما گفتند که نیت کردیم و از امام رضا(ع)خواستیم و گرفتیم و سال بعد برای قدردانی به زیارت آمدیم. همیشه گفتند وقتی از خدا چیزی می خواهید بزرگ بخواهید و آقا کریم است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حال و هوای حرم امام رضا(ع) از زبان خادم حرم رضوی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..