تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ارائه نوشتاری فرهنگمان به معرفی بهتر آن در دیگر کشورها کمک می‌کند

ارائه نوشتاری فرهنگ به معرفی بهتر آن کمک می کند

ناصر پروانی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اینکه صنعت نشر ابزاری برای صدور فرهنگ ایرانی و ایرانی اسلامی به سایر کشورهاست گفت: بزرگترین نمایشگاه کتاب در آلمان برگزار شد و چهل ناشر به نمایندگی از ایران در این نمایشگاه حضور داشتند.این حضور می تواند نماینده خوبی برای معرفی فرهنگمان باشد. متاسفانه خارجی ها از ما کتابخوان تر هستند و سرانه مطالعه آن ها از سرانه مطالعه کشورمان بیشتر است.اگر بتوانیم فرهنگمان را به شکل نوشتاری و  مناسب  ارائه کنیم می توانیم بهتر فرهنگمان را به دنیا بشناسانیم همانطور که در فیلمسازی و ورزش نماینده ای برای  شناساندن ایران و ایرانی به سایر کشورها داریم.

وی افزود: اغلب افراد فرهنگی به کتاب بیشتر اعتماد می کنند ممکن است یک فیلم ایرانی را در محیط خانوادگی خود نبینید، اما بسیاری از افراد خارجی کتاب حافظ را خوانده‌اند. افراد خارجی را می شناسم که حفظ، مولانا و سعدی را خواندند اما افراد تحصیل کرده در کشور خودمان این کتاب ها را مطالعه نکردند. حافظ، مولانا و سعدی نمایندگان فرهنگی ما در کشورهای دیگر هستند. حتی در آثار دیگری هم که به شکل مکتوب درآمده است همین مسئله را می بینیم.

این شاعر با اشاره به اینکه در معرفی آثار به کشور های خارجی دو جنبه داریم یکی بحث محتوایی آن است و دیگری مسئله ظاهری آثار مطرح می شود، بیان کرد: ترجمه مناسب کتاب به زبان های دیگر با تسلط بسیار خوب می تواند قرابت فرهنگی به معنای واقعی آن ایجاد کند. بحث دومی که در معرفی آثار به کشورهای دیگر مطرح می شود بحث زیبایی ظاهری آن هاست.اینکه ناشر بخواهد از چه کاغذی استفاده کند. ظاهر کتاب بعد از محتوای آن می تواند تاثیرگذار باشد. دیوان حافظی که با جلد بسیار زیبایی تزئین شده است بهتر خوانده می شود.چراکه شکل ظاهری کتاب هم بسیار مهم است.

پروانی با اشاره به اینکه در معرفی کتاب به کشورهای دیگر بسیار موثر است چه کسانی کتاب را می خواند اظهار کرد: افراد فرهیخته و فرهنگی که به فرهنگ علاقه دارند، اهل مطالعه هستند. در نتیجه می خواهیم با افرادی ارتباط برقرار کنیم که صاحب اندیشه هستند و کتاب صاحبان اندیشه را هدف می گیرد.یک کشور با فرهنگ آن  به صاحبان اندیشه معرفی می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ارائه نوشتاری فرهنگمان به معرفی بهتر آن در دیگر کشورها کمک می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..