تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اما و اگر‌های ورود حساب یکپارچه به مدارس غیر دولتی/ رایزنی برای سوددهی حساب‌ها

اما و اگر‌های ورود حساب یکپارچه به مدارس غیر دولتی/ رایزنی برای سوددهی حساب‌هامنصور مجاوری مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چگونگی فعالیت حساب یکپارچه مدارس اظهار کرد: این طرح یکبار در سال 93-94 مطرح شد اما به دلیل آن که با مقاومت‌ها و اعتراض‌ها همراه بود فعالیت آن منتفی اما مجددا آن را امسال به جریان انداختیم.

وی درباره اینکه آیا سودهی برای این حساب‌ها وجود دارد یا خیر گفت: کمک‌های مالی که در این حساب وارد می‌شود از منابع غیر دولتی است و مردم آن را می‌پردازند؛ قصد داشتیم این حساب‌ها به صورت سودده باشند اما ابهاماتی را برای دستگاه‌های ناظر ایجاد کرد بنابراین اکنون در شرایط فعلی رایزنی می‌کنیم تا بتوانیم امکان سوددهی برای این حساب‌ها را ایجاد کنیم. 

همکاری با بانک‌ها برای احیای اقتصاد مدرسه کمک‌کننده است

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه مبالغ قابل توجهی در حساب یکپارچه مدارس وارد می‌شود، گفت: اگر حدودا هر مدرسه را با 500 دانش‌آموز در نظر بگیریم و به طور میانگین هر دانش‌آموز 50 هزار تومان پرداخت کند، این مبلغ قابل توجه برای مدرسه کمک کننده خواهد بود که اگر قوانین و ضوابط اجازه دهند با بانک‌ها برای احیای اقتصاد مدرسه همکاری داشته باشیم اقدام ارزشمندی خواهد بود.

مجاوری ادامه داد: اکنون حساب یکپارچه صرفا با هدف شفاف‌سازی و تفکیک سازی پرداخت هزینه از سوی  خانواده‌ها و چگونگی‌ هزینه‌کرد در مدرسه به وسیله مدیر راه‌اندازی شده است و بر همین اساس مدیران مدارس نمی‌توانند به عنوان مثال برای سرویس ایاب و ذهاب مبلغی از خانواده‌ها دریافت و آن را صرف نقاشی مدرسه کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حساب یکپارچه در مدارس غیر دولتی فعال خواهد بود یا خیر گفت: مدارس غیر دولتی تابع قانون خاص خودشان هستند و نمی‌توانیم برای ورود حساب یکپارچه آن‌ها را  اجبار کنیم اما اگر سازمان مدارس غیر دولتی و مؤسسات به این نتیجه برسند که حساب یکپارچه برای آن‌ها مفید خواهد بود می‌توانند از این حساب استفاده کنند.

مشاور اقتصادی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون حساب یکپارچه مدارس تمام انواع مدارس دولتی شامل مدارس تیزهوشان، شاهد، نمونه، هنرستان‌ها، استثنایی و دیگر انواع مدارس دولتی را تحت پوشش قرار می‌دهد و موظف به استفاده از آن هستند اما در مورد مدرسه عشایری به جهت آن که تعداد دانش‌آموزان این مدارس بالا نیست و کمکی هم به مدارس ندارند وجود حساب یکپارچه ضرورتی پیدا نمی‌کند.

مجاوری گفت : در مرحله اول 85 هزار مدرسه به این طرح پیوسته‌اند و در فازهای بعدی کار می‌توانیم 105 هزار مدرسه را تحت پوشش این برنامه قرار دهیم.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اما و اگر‌های ورود حساب یکپارچه به مدارس غیر دولتی/ رایزنی برای سوددهی حساب‌ها»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..