تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیتر چک از گلزنی تا گلری

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در فاصله چند ساعت مانده به دیدار تیم های رئال مادرید و ویکتوریا پلن جمهوری چک در چارچوب بازی های مرحله گروهی لیگ قهرمانان ارروپا، نشریه مارکا به معرفی دو چهره شاخص تیم شهر پلژن پرداخت که یکی از آنها پیتر چک سنگربان نامدار آرسنال و دیگری پاول ندود ستاره سابق یوونتوس  است.
بر اساس این گزارش پیتر چک پیش از بازی در پست دروازه بانی مهاجم بوده است.
مارکا می نویسد، ساکنان پلژن به چیزهای زیادی افتخار می کنند؛ یکی از آنها پیتر چک است. دروازه بان فعلی آرسنال - و بهترین دروازه بان جهان در سال 2005 - متولد 20 می 1982 پلژن است که رئال مادرید سانتیاگو سولاری روز چهارشنبه در آنجا بازی خواهد کرد.
او به همراه یک خواهر و برادر دیگرش سه قلو بودند، اما برادرش تنها چند روز پس از تولد فوت کرد. دروازه بان کنونی آرسنال با جمجمه ضعیف تر از نوزادان عادی متولد شد.
چک در دوران کودکی و نوجوانی هاکی روی یخ و فوتبال بازی می کرد و آنچه که در هر دو ورزش مشترک بود، توانایی او در گلزنی بود، نه اینکه مانند الان مانع گلزنی شود.
در 10 سالگی، پای راست او شکست و همین امر زندگی اش را تغییر داد و این باشگاه ویکتوریا پلژن تصمیم گرفت چک را در پست دروازه به بازی بگیرد تا پای مصدوم او محافظت کند.
با انجام این کار، آنها باعث یکی از بهترین دروازه بان های قرن بیست و یکم را خلق کردند.
در ویکتوریا پلژن به جمع نخبگان راه پیدا نکرد و اولین بازی خود در لیگ دسته اول چک را روز 30 اکتبر 1999 برای تیم چمل بلشانی برابر اسپارتا پراگ انجام داد که به شکست 3-1 انجامید.
از آنجا او به تیم اسپارتا پراگ، رن، چلسی رفت و در حال حاضر برای آرسنال بازی می کند ،چک 123 بار برای تیم ملی کشور خود بازی کرده است.
در زندگی حرفه ای چک اتفاقی رقم که جهان فوتبال را لرزاند . 14 اکتبر 2006، چک در جریان دیدار چلسی و ردینگ با استفان هانت برخورد کرد و ضربه ای به جمجمه اش وارد آمد که این دروازه بان بیهوش شد و نیاز به رفتن به اتاق عمل داشت.
او روز 16 اکتبر در آکسفورد مورد عمل جراحی قرار گرفت و خوشبختانه این عمل موفقیت آمیز بود. بعد از مدتی او به دروازه بازگشت.
یکی دیگر از قهرمانان فوتبال چک، یعنی پائول ندود، نیز از باشگاه ویکتوریا پلزن، وارد جهان فوتبال شد .او سال 1986 برای این تیم بازی می کرد و سپس سال 1990 به دوکلا پیوست.
سپس به اسپارتا پراگ پیوست و بعد به لاتزیو در ایتالیا رفت، سپس به یوونتوس رفت و او تبدیل به یکی از اسطوره های این تیم شد و اکنون نایب رئیس باشگاه است.

بیشتر بخوانید:

دروازه‌بان ۴۲ ساله فوتبال به تیم ملی دعوت شد


انتهای پیام/


پیتر چک، گلزنی که دروازه بان شد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیتر چک از گلزنی تا گلری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..