تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امشب، ماه نو می‌شود/ شامگاه پنجشنبه به تماشای اولین غروب بنشینید

امشب، ماه نو می‌شود/ شامگاه پنجشنبه به تماشای اولین غروب بنشینیدمسعود عتیقی مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره ماه نو اظهار کرد: در ساعت 19 و 32 دقیقه چهارشنبه 16 آبان 97، ماه نو خواهد شد و گردش هلالی 29.5 روزه خود را به دور  زمین کامل خواهد کرد؛ بر این اساس اولین غروب بعد از مقارنه (ماه نو) شامگاه پنج شنبه 17 آبان خواهد بود که برابر 29 صفر 1440 است.

وی ضوابط علمی رویت هلال ربیع الاول 1440 برای تهران به عنوان پایتخت کشور، بیان کرد: لحظه غروب خورشید 17 و 2 دقیقه و 47 ثانیه و سن هلال 21 ساعت و 31 دقیقه است؛ لحظه غروب ماه در شامگاه پنج شنبه 17 و 52 دقیقه و 35 ثانیه که از تفاضل لحظه غروب ماه و غروب خورشید مکث هلال در افق غربی حدود 50 دقیقه خواهد بود.

مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران تصریح کرد: ارتفاع هلال ماه در لحظه غروب خورشید در روز پنج شنبه 8 درجه و 16 دقیقه و 50 ثانیه کمان(قوس) و جدایی زاویه ‌ای ماه از خورشید 11 درجه و 1 دقیقه و 39 ثانیه کمان است؛ طول کمان ماه 117 درجه است و با توجه به شرایط مناسبی که این هلال از نظر مکث، طول کمان و جدایی زاویه‌ای از خورشید دارد.

عتیقی افزود: انتظار داریم در بسیاری از نقاط کشور به ویژه در مناطق جنوب و جنوب غربی ایران در ارتفاعات مناسب با چشم غیر مسلح و یا با ابزارهای معمول رصدی همچون تلسکوپ‌های آماتوری و دوربین‌های دو چشمی با توان متوسط بتوان هلال را در سراسر کشور در شامگاه پنج شنبه 17 آبان رویت کرد و در نتیجه روز جمعه 18 آبان 97 برابر با اول ربیع الاول 1440 قمری خواهد بود.

انتهای پیام/

19:32 دقیقه امشب ماه نو در آسمان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امشب، ماه نو می‌شود/ شامگاه پنجشنبه به تماشای اولین غروب بنشینید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..