تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قهوه پارکينسون و آلزايمر را رفع مي‌کند

قهوه پارکينسون و آلزايمر را رفع مي‌کند

خبرگزاري آريا – نتايج يک بررسي جديد نشان مي‌دهد، مصرف روزانه يک فنجان قهوه تلخ در صبح، مي‌تواند خطر بروز پارکينسون و آلزايمر را به ميزان قابل توجهي کاهش دهد.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، تايج يک بررسي جديد نشان مي‌دهد، مصرف روزانه يک فنجان قهوه تلخ در صبح، مي‌تواند خطر بروز پارکينسون و آلزايمر را به ميزان قابل توجهي کاهش دهد.
اين پژوهش که در کانادا صورت گرفته تأييد مي‌کند، کافئين موجود در قهوه مي‌تواند به کاهش ريسک بروز بيماري پارکينسون و آلزايمر کمک کند.
پارکينسون، همان لرزش در وضعيت استراحت است که شيوع آن بيشتر در سنين پيري است اما در جوانان هم ديده مي‌شود؛ شيوع آن در تمام مناطق دنيا يکسان است يعني درصد شيوع بيماري با تغيير در منطقه خيلي فرق نمي‌کند.
به طور کلي اين بيماري بر اثر از بين رفتن سلول‌هاي ترشح کننده ماده‌اي به نام دوپامين که يک انتقال دهنده عصبي است رخ مي‌دهد.
بعد از آلزايمر، پارکينسون شايع‌ترين بيماري مخرب اعصاب به حساب مي‌آيد؛ پارکينسون بيماري مزمن و پيشرونده‌اي است که در آن سلول‌هاي ترشح‌کننده دوپامين در جسم سياه در مغز مي‌ميرند و در فقدان دوپامين حرکات بدن نامنظم مي‌شود.
نتايج تازه‌ترين بررسي‌ها نشان داده است، بيماري پارکينسون تا ۷ سال آينده، يک پنجم رشد مي‌کند و تا سال ۲۰۴۰، موارد ابتلا به آن با ۲ برابر افزايش رو به رو خواهد بود.
وبور، محقق ارشد اين مطالعه از دانشگاه کانادا مي‌گويد: «بررسي‌هاي متعدد نشان داده است، مواد شيميايي تشکيل دهنده قهوه براي حفظ قدرت شناختي مغز مفيد است».
در سال ۲۰۰۶ ميلادي ۲۶ ميليون و ششصد هزار نفر در جهان به بيماري آلزايمر مبتلا بودند و پيش‌بيني مي‌شود که در سال ۲۰۵۰ ميلادي از هر ۸۵ نفر يک مبتلا به آلزايمر وجود داشته باشد.
پنج درصد از جمعيت ۶۵ ساله و بالاتر به بيماري آلزايمر متوسط تا شديد مبتلا هستند و اين در حاليست که ۱۰ تا ۱۵ درصد سالمندان در همين گروه سني از بيماري آلزايمر خفيف رنج مي‌برند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قهوه پارکينسون و آلزايمر را رفع مي‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..