تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استاد حمید سبزواری یکی از سرمایه های شعر انقلاب بود

گلایه های مردم به خواننده ی انقلابی/ چرا دیگر برای امام و شهدا نمی خوانی!؟محمد گلریز خواننده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص مجموعه ی منتشر شده از همه ی اشعار حمید سبزواری با عنوان گلبانگ آزادی اظهار داشت: حمید سبزواری یکی از سرمایه های شعر انقلاب بودند زیرا با اعتقاد و شجاعت در دوران انقلاب شعر می گفتند شعرهایی که همه ی مردم آن را زمزمه می کردند این ویژگی خوبی است که شاعری شعری را بگوید و مردم تا همیشه به خاطرشان بماند درواقع ما یکی از سرمایه های ادبی را از دست دادیم . و حالا باید کار کنیم که روح و شعرهایش فراموش نشود وتالیف چنین مجموعه هایی چون گلبانگ آزادی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر هم به همین صورت از هنرمندان و پیشکسوتانشان به نحو احسن تقدیر می‌کنند و به نظرم باید بیشتر از اینها به آثار حمید سبزواری بها داده شود زیرا این موضوع باعث گسترش شعرهایش می شود، خیلی از شعر های استاد هنوز به موسیقی تبدیل نشده است .

گلریز اظهار داشت : من انتقادی هم به رسانه ها دارم که چرا به سرودهای انقلابی بیشتر نمی پردازند خودم هم هرکجا که می روم می گویند چرا برای امام خمینی (ره)، شهدا و شهدای مدافع حرم نمی خوانی در پاسخ بگویم من یک تنه نمی توانم و باید من را کمک کنند.

وی با یادآوری دیدار مرحوم سبزواری با مقام معظم رهبری تصریح کرد: یادم می آید در آخرین روز های زندگی استاد سبزواری جلسه ای با مقام معظم رهبری داشتند و ایشان شعری را خواندند که مقام معظم رهبری فرمودند: می شود در نود سالگی هم شعر جوانانه گفت، واقعا شعر های ایشان جوان پسند و پر معنی است .

گلریز خاطرنشان کرد: حمید سبزواری علاوه بر شعر انقلابی شعر های آیینی هم می سرود و من بعضی از آنها را خوانده ام درواقع جو پرداختن به این شعرها می تواند جو شعرهای انقلابی وآیینی را دوباره زنده کند و اینطور شعرها در بین مردم بیشتر ترویج پیدا کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استاد حمید سبزواری یکی از سرمایه های شعر انقلاب بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..