تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وحدت افتخار آمیز امت اسلام 

همزمان با رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)؛

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛همزمان با رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام گردهمایی و دسته‌جات عزاداری نیروهای مسلح صبح امروز مورخ شانزدهم آبان ماه در خیابانهای منتهی به مصلی تهران در حال برگزاری است.

مراسم عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)

از دقایقی پیش دسته‌های عزاداری وارد صحن مصلی تهران شدند و پس از نظم دادن به صفوف برادران نیروهای مسلح، مراسم عزاداری آغاز شد.

مراسم عزاداری رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)
لازم به ذکر است که مراسم عزاداری رحلت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام در شبستان طبقه دوم مصلی تهران نیز میزبان خواهران بود.

این مراسم با اجرای دو تواشیح توسط گروه سپاه محمد رسول الله(ص) در شبستان اصلی مصلی آغاز شد.

وحدت افتخار آمیز امت اسلام تفسیر

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران در ادامه مراسم طی ایراد  سخنانی گفت:کلام خدای سبحان توصیفی از شما ملت عزیز و پیشگامان عرصه جهاد و مبارزه است. پیامبر اعظم خطاب به مسلمانان صدر اسلام می فرمایند هرکدام از شما از ارزش های اسلام فاصله بگیرد و مردان دینی چون امام علی (ع) را تنها بگذارید، بدانید که دین خدا غریب نخواهد ماند و اسلام به عزت دست خواهد یافت. اگر شما از دین اسلام دست بکشید بدانید که قوم و گر‌وهی به پا خواهند خواست که به پشتوانه اسلام می آیند و مربی آنها خداست و خداوند آنها را در این عرصه حاضر می کند.

امام جمعه موقت تهران تایید کرد: برداران و خواهران بزرگوار! قرآن کریم برای شما ۵ ویژگی ذکر کرده است که باید این عناصر را درست تحلیل کنیم و خود را به آن از آراسته کنیم. اولین ویژگی این است که خدا را دوست بدارید تا خدا شما را دوست بدارد. آنهایی که شهید شدند خدا را دوست داشتند و خدا آنها را دوست داشت. برداران جانباز و آزادگان عزیز! بدانید که شما منتخب خدا هستید چون محبوب خدا بودید که در جبهه ها حضور داشتید. ملت ایران! خدا شما را دوست دارد چون شما را ملتی اسلامی قرار داده است تا دیگر جوامع اسلامی پشت سر شما گام برمیدارند.

وی افزود: بالاترین عمل صالح این است که به کمک یکدیگر بشتابیم و گره های یکدیگر را بگشائیم و در اندیشه بصیرت افزایی مردم باشیم و در کنار مردم عراق، سوریه و یمن باشیم. این وحدت افتخار آفرین که در حول نام مقدس حضرت سیدالشهدا علیه السلام است، تفسیر آیه "اقلت من المومنین" و تفسیر "حب الحسین یجمعنا" است. ملت بزرگ ایران! یک کشور در مقابل دنیا و صدام قرار داشت اما امروز قدرت، قدرت متفاوتی است و در کنار این قدرت و نیرو ، قدرت نرم ملت اسلام در کنار مردم است.

دنیا بداند امروز در سایه قرآن، امیرالمومنین، مدرسه عاشورا و در پرتو رهبری و ولایت امت اسلام باهم در کنار هم یک مشت گره شده بر سینه استکبار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی ادامه داد: ملتی که دست گیری یکدیگر می کنند و در مقابل استکبار نفوذ ناپذیر هستند، برای او مصداقی زیباتر از رزمندگان آیا می شناسیم، "اعزته الکافرین" را هشت سال دفاع مقدس و سی و سه روز مقاومت اسلامی لبنان در مقابل صهیونیست ها تفسیر کرد، و شما ملت ایران در راستای این آیه شما پرچمدار این آیه بودید و هستید. این فریاد هایی که از حلقوم رجل غرب شنیده می شود شکست های پی در پی آنهاست. امروز وزن سیاسی ملت ایران در سراسر جهان وزن سنگین و قابل توجه‌ای است. امروز کاروان علمی ایران در آستانه بدست آوردن بالاترین درجات علم و دانش است.

وی با اشاره به نکته چهارم و مولفه جهاد در راه خدا بیان کرد: شما ملت ایران در تمام عرصه های فرهنگی و نظامی مجاهده کردید. ملت عزیز! ما باید در قله قدرت قرار بگیریم. ما اگر مجاهد فی سبیل الله نباشیم قله های قدرت را فتح نخواهیم کرد‌. شهدای عالیقدر همه مجاهد فی سبیل الله بودند که به درجه شهادت رسیدند و توانستند در هشت سال دفاع مقدس پیروز شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد اظهار کرد: در آخر باید بگویم که به هیچ ملامت و سرزنشی اعتماد نکنید‌. کم نبودند کسانی که در دوران دفاع مقدس می گفتند ما هیچ دستاوردی پس از جنگ نخواهیم داشت. اما ملت ایران و رزمندگان اعتنایی نکردند. این قوم پیروز و رستگار است و با این خصائص پنجگانه قرآنی باید قدرت استکبار را فتح کنیم و از چالش ها با قدرت عبور کنیم.

در پایان این مراسم مداح اهل بیت علیهم السلام، احمد نیکبختیان به مرثیه سرایی پرداخت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وحدت افتخار آمیز امت اسلام »اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..