تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توصیه‌های بهداشتی در پخت نذری/ بلاهایی که ظروف یک بار مصرف سرمان می‌آورد

کوروش صمدپور متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره توصیه‌های بهداشتی در پخت نذری اظهار کرد: مردم کشور ما نذورات خود را در مراسم‌های مختلف مانند اعیاد و عزاداری‌ها به صورت غذا، نوشیدنی یا حتی شیرینی توزیع می‌کنند؛ با توجه به نزدیک شدن به آخرین روزهای ماه صفر و تمایل مردم به تهیه و توزیع نذری باید به برخی نکات توجه کرد.

وی ادامه داد: مهمترین مسئله در توزیع نذری استفاده از ظروف یکبار مصرف است؛ ماهیت شیمیایی که این ظروف باعث شده تا در مقابل حرارت بالا مقاوم نباشند و بر اثر این  حرارت موادی تولید کنند که مصرف آنها سرطان زا است؛ بهتر است کسانی که قصد توزیع نذری دارند  از ظروف یکبار مصرف استفاده نکنند، اما اغلب مردم این امکان را ندارند پس باید حداقل برای سرو  غذا در ظروف یکبار مصرف ابتدا مقداری غذا را سرد و بعد به ظروف یکبار مصرف منتقل کنند.

این متخصص تغذیه تاکید کرد:  کسانی که نذری‌ها را دریافت می‌کنند هم نباید با همان ظرف غذا را گرم کنند یا با همان ظرف غذا را در یخچال نگهداری کنند؛ بهتر است  در اولین فرصت  غذا را به ظروف دیگری مثل ظروف چینی یا شیشه‌ای منتقل کنند.

صمدپور بیان کرد: ایستگاه‎های صلواتی که معمولاً به توزیع مایعات می‌پردازند توجه کنند چند نوع لیوان یک بار مصرف وجود دارد؛  لیوان‌های شفاف یکبار مصرف فقط برای آب و نوشیدنی‌های خنک ساخته شده‌اند، استفاده از این نوع لیوان برای چای و نوشیدنی‌های گرم می‌تواند سرطان‌زا باشد یا حتی آسیب‌های شدید کبدی ایجاد کند؛ بهتر است برای نوشیدنی‌های گرم  از لیوان‌های مقوایی و کاغذی استفاده کنید.

وی درباره طبخ غذاها گفت: افراد باید در طبخ غذاها دقت کنند و به کارگیری نکات بهداشتی را فراموش نکنند چون بسیاری از مردم نذری را متبرک می‌دانند و اغلب مشتاق مصرف آن هستند؛  بهتر است از مواد اولیه به خصوص روغن‌های مناسب استفاده  شود و تا حد امکان غذا کم نمک و کم روغن باشد تا امکان استفاده آن برای همه افراد وجود داشته باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توصیه‌های بهداشتی در پخت نذری/ بلاهایی که ظروف یک بار مصرف سرمان می‌آورد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..