تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اینجا «همه خادم الرضائیم» /چه زیباست عاشقانه خادمی کردن برای این‌همه زائر

اهالی ادب و سخن از خدمت به زائرین پیاده حضرت رضا (ع) می‌گویند:

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سخنوران و مداحان چراغ هدایت جامعه‌اند و شمس منیر ،رسالتشان پیامبری است، همچون معلمان. محرم و صفر که می‌رسد رسالتشان دوچندان می‌شود.

درباره میزبانی از زائرین پیاده آقا علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) در دهه پایانی صفر پای صحبت چند تن از این پیام‌رسانان جامعه نشستیم. حاج ابراهیم قانع، از مداحان خوش‌الحان مشهد؛ استاد مصطفی محدثی خراسانی، شاعر نام‌آشنای خطه خورشید، از خدمت و خادم برایمان می‌گویند.

کاروان‌های زائرین پیاده تجلی حماسه‌های معنوی است

مصطفی محدثی خراسانی شاعری ۵۵ ساله و اهل خطه خراسان است. او با اشاره به حرکت پیاده‌روی دهه آخر صفر و زیارت امام رضا (علیه‌السلام) می‌گوید: پیاده‌روی دهه آخر صفر و زیارت امام هشتم (علیه‌السلام) یک فرصت مغتنم و یک حرکت معنوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی است و همان اهدافی که در راهپیمایی اربعین برای وحدت مسلمین و حقانیت اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و تأکید بر مشترکات مسلمین دیده می‌شود در این حماسه رضوی نیز دیده می‌شود.

اینجا «همه خادم الرضائیم» /چه زیباست عاشقانه خادمی کردن برای این‌همه زائر
وی ادامه می‌دهد: کسانی که از تعلقات زندگی می‌گذرند و با حضور در پیاده‌روی دهه آخر صفر به سمت بارگاه رضوی می‌روند و در یک سفر دسته‌جمعی شرکت می‌کنند این حرکت انرژی مثبتی را به جامعه منتقل می‌کنند.


این شاعر مشهدی همچنین با تأکید بر اینکه این حرکت گروهی روحیه مثبتی را به جامعه القا خواهد کرد، می‌افزاید: این‌یک حماسه معنوی است که باعث می‌شود افراد گرفتاری‌های دنیوی که آن‌ها را احاطه کرده و باعث اندوه آن‌ها شده را کنار گذاشته و با یک روحیه مثبت به جامعه برگردند.

خادمان در ثواب زیارت زائرین پیاده شریک می‌شوند

کاظم خراسانی، خوشنویس و مدیر انجمن خوشنویسی مشهد درباره طرح خدمت‌رسانی به زائرین پیاده آخر صفر می‌گوید: هرکسی در دستگاه امام هشتم (علیه‌السلام) به‌نوعی خدمت می‌کند و این خدمت کردن را افتخار می‌داند. یکی کارگر هست دیگری مهندس؛ یکی معلم هست و دیگری پزشک. هر کس که می‌آید و خدمتی به زائران آقا انجام می‌دهد فارغ از پست و مقامی که دارد به خادم بودند خودش افتخار می‌کند.


وی بابیان اینکه همه دوست دارند به‌نوعی به زائرین این امام رئوف خدمت کنند، ادامه می‌دهد: همه برای خدمت به زائران امام رضا (علیه‌السلام) یک نیت دارند و آن‌هم رضایت آقا و، ولی نعمتمان علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) است و این افتخار ماست که بتوانیم حتی یک‌قدم هم که شده برای خدمت‌رسانی به زائرین امام هشتم (علیه‌السلام) برداریم.

اینجا «همه خادم الرضائیم» /چه زیباست عاشقانه خادمی کردن برای این‌همه زائر
خراسانی با تأکید بر اینکه خادمان با خدمت به زائرین علی ابن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) در ثواب زیارت زائر شریک می‌شوند، افزود: تمام همسایگان و مجاورانی که در جوار مضجع شریف ایشان هستند به‌نوعی خودشان را خادم امام رضا (علیه‌السلام) می‌دانند و نقطه مشترک همه آن‌ها این است که باید میزبانی شایسته برای مهمانان آن حضرت بود. غیرازاین است که باید سنگ تمام گذاشت؟

ابراهیم قانع ازجمله ذاکرانی است که همواره در بین شعرا، مداحان و عموم مردم مشهد از جایگاه قابل‌توجهی برخوردار است. از او درباره اهمیت خدمت می‌پرسم، به‌رسم عادت پس از سلام‌وصلوات بر ثامن‌الحجج (علیه‌السلام) و ائمه هدی (ع) می‌گوید: خدمت‌رسانی به زائرین پیاده رضوی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، چراکه امام رضا (علیه‌السلام) شخصاً به استقبال زائرین خود می‌آیند و بالطبع تمامی کسانی را که به زائرین ایشان خدمت می‌کنند را نیز دوست و عزیز خواهند داشت.

وی به تکریم و احترام مهمانان رضوی اشاره می‌کند و می‌افزاید: وقتی برای ما یک مهمان عادی می‌آید همه منتظر و گوش‌به‌زنگ هستیم و حواسمان به زنگ در هست که مبادا مهمانمان پشت دربماند، چون می‌دانیم این مهمان برای ما عزیز است. حال برای میزبانی و خدمت از مهمان‌های عزیزی که با پای پیاده رنج و سختی‌های راه را تحمل کرده و از راه‌های دور به پابوسی امام رضا (علیه‌السلام) می‌آیند چه باید کرد؟ غیرازاین است که باید سنگ تمام گذاشت؟


قانع طرح «همه خادم الرضائیم» را فرصتی بی‌نظیر برای خدمت عنوان کرد و ادامه می‌دهد: امام رضا (علیه‌السلام) امام رئوف هستند و بدون شک به همه خادمانشان نظر و عنایت خواهند داشت به‌خصوص خادمانی که در این ایام به زائرین پیاده امام خدمت می‌کنند، چراکه این زائرین پیاده جایگاه خاصی دارند، خدمت به آن‌ها نیز اجروقرب ویژه‌ای خواهد داشت.

اینجا «همه خادم الرضائیم» /چه زیباست عاشقانه خادمی کردن برای این‌همه زائر
وی با اشاره به خاطره‌ای از یکی از زائرین پیاده می‌گوید: یکی از زائرین پیاده تعریف می‌کرد «یک سال که برای پیاده‌روی دهه آخر صفر حرکت کرده بودم هنوز یک کیلومتر نرفته بودم که پادرد شدیدی گرفتم و درد پایم طوری بود که تصمیم گرفتم برگردم، همان موقع چشمم به پیرمرد‌ها و پیرزن‌هایی افتاد که دارند این مسیر را با آن پا‌های نحیف و دردمندشان می‌روند، خجل زده شدم، همان‌جا رو کردم به سمت حرم امام رضا (علیه‌السلام) و گفتم: آقا پادرد رو به جون من انداختی که پیاده نیایم حرم به پابوسی شما؟ در همان حال عنایتی از طرف ایشان شامل حال من شد و ناگهان پا دردم خوب شد. بعدازآن تا دو سال که پی‌درپی پیاده به مشهد می‌آمدم، با عنایت حضرت رضا (علیه‌السلام) اصلاً دیگر پادرد نشدم».


وضو می‌گیریم و پیراهن سیاه می‌پوشیم. با اجازه از مادرش فاطمه دست‌به‌سینه می‌گیریم و با دست‌های پرنیاز و دلی آکنده از درد و رنج برای شرکت در مجلس عزاداری پسرش رضا (علیه‌السلام) آماده می‌شویم.

اکنون زمان حضور در این حماسه خادمی است، اینجا «همه خادم الرضائیم» ...

انتهای پیام//ف.ح

گزارشگر: فاطمه حسن زاده



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اینجا «همه خادم الرضائیم» /چه زیباست عاشقانه خادمی کردن برای این‌همه زائر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..