تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیلی اکسپرس: ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده‌های بومی، غرب را در شوک فرو برده است

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه انگلیسی دیلی اکسپرس با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده های بومی خود جامعه نظامی غرب را در شوک فرو برده است.

در این گزارش آمده است ایران همزمان با آماده شدن برای مقابله با دور جدیدی از تحریم های آمریکا، تولید انبوه جنگنده پیشرفته نسل چهارم کوثر را آغاز کرده است؛ جنگنده ای که کاملا بومی است و به دست متخصصان ایرانی طراحی شده است.

دیلی اکسپرس: ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده‌های بومی، غرب را در شوک فرو برده است

این گزارش می افزاید امیر سرتیپ امیر حاتمی، ویر دفاع جمهوری اسلامی ایران، در مراسمی که به مناسبت آغاز تولید انبوه جنگنده نسل چهارم کوثر برگزار شده بود سخنرانی می کرد، از مهندسان ایرانی به دلیل تلاش برای کسب این موفقیت در شرایطی که این کشور با «جنگ روانی، باج خواهی تبلیغاتی و تحریم های اقتصادی دشمن» مواجه است، قدردانی کرد.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است وزیر دفاع ایران همچین اعلام کرد این کشور از تلاش ها برای دستیابی به فناوری های صلح آمیز دفاعی به منظور دفاع از حاکمیت خود دست بر نخواهد داشت. حاتمی همچنین افزود به زودی این جنگنده ها به تعداد مورد نیاز تولید و به نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران اضافه خواهند شد.

نگارنده مطلب همچنین می افزاید تلویزیون دولتی ایران (صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران) می گوید جنگنده کوثر دارای تجهیزات پیشرفته، رادارهای چندمنظوره و یک سیستم کنترل آتش است که به شبکه ای از داده های نظامی دیجیتال متصل است و همچنین یک سامانه جهت یابی رادیویی مستقل دارد.

در ادامه گزارش آمده است ایران ماه اوت سال جاری میلادی از جنگنده نسل چهارم کوثر به طور رسمی رونمایی کرد. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در مراسم رونمایی از این جنگنده، تأکید کرد قدرت نظامی این کشور تنها هدف بازدارندگی (در برابر دشمنان) را دارد و برای ایجاد صلحی پایدار است.

در ادامه گزارش نیز آمده است حاتمی در مراسم رونمایی از جنگنده نسل چهارم کوثر گفت تجربه حملات هوایی علیه ایران در طول هشت سال جنگ با عراق در دهه 1980 میلادی (دهه 60 خورشیدی) و تهدیدهای مکرر از جانب آمریکا و اسرائیل مبنی بر آنکه در برابر ایران «همه گزینه ها بر روی میز است»، از دلایل اصلی ساخت این جنگنده بوده است.

نگارنده مطلب همچنین می افزاید وزیر دفاع ایران در این مراسم اظهار کرد: ما نمی توانیم به هیچ کس غیر از خودمان وابسته باشیم. منابع ما محدود است و خود را به تأمین امنیت کشور با متحمل شدن حداقل هزینه متعهد می دانیم.

دور جدید تحریم های واشنگتن علیه تهران که بخش های کشتیرانی، مالی و انرژی ایران را هدف قرار می دهد قرار است از پنجم نوامبر اجرایی شود. ایران می گوید علی رغم تحریم ها و فشارهای آمریکا، قادر خواهد بود اقتصاد خود را مدیریت کند.

در پایان این گزارش نیز آمده است آمریکا تسلیحات نظامی به ارزش صدها میلیارد دلار به رقبای منطقه ای ایران فروخته است و (مدعی است) هدف از وضع تحریم های شدید علیه ایران وادار کردن این کشور به توقف دخالت نظامی و حمایت از گروه‌های مسلح در سوریه، عراق، لبنان، یمن و دیگر نقاط خاورمیانه است.

انتهای پیام/

بازتاب رونمایی از جنگنده کوثر در روزنامه انگلیسی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیلی اکسپرس: ایران با ساخت نسل جدیدی از جنگنده‌های بومی، غرب را در شوک فرو برده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..