تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «سرفه و سرماخوردگی» را اینجا بخوانید

پاسخ سوالات خود در زمینه «سرفه و سرماخوردگی» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «سرفه و سرماخوردگی» را  مصطفی اسکیان داروساز  پاسخ داده است.

سوال: چند سال است که زیاد عطسه می‌کنم، برای درمان آن بارها به پزشک مراجعه کردم که هرکدام نسخه‌های متفاوتی دادند، برای درمان قطعی سرفه‌هایم باید چه کار کنم؟

جواب: بسیاری از سرماخوردگی‌ها با منشا ویروسی است که برای درمان می‌توان کارهای مختلفی انجام داد؛ یکی از بهترین راه‌ها مرطوب نگه داشتن هوا است، همچنین بخور اکالیپتوس بسیار در درمان سرماخوردگی موثر است.

سوال: 2 سال پیش سرما خوردم و  بعد از آن به بعد التهاب لوزه دچار شدم و گوشم هم درد می‌کند؛ بدنم نسبت به آنتی بیوتیک‌های روتین جواب نمی‌دهد آیا تنها درمان آن خارج کردن لوزالمعده است یا راه درمان دیگری دارد؟

جواب: بله لوزه را باید خارج کنید تا درمان‌تان کامل شود.

سوال: فرق اصلی سرماخوردگی ویروسی و میکروبی چیست؟ چگونه می‌توان آن را دقیق تشخیص داد؟ راه درمان آن چیست؟

جواب: میکروب برای بیماری‌های ویروسی است که علائم مختلفی دارد، این علائم شامل تب، بی حالی، سردرد و تهوع است که مصرف آنتی بیوتیک برای درمان سرماخوردگی میکروبی موثر است.

سوال: چند سال است که از خلط پشت حلق رنج می‌برم، اخیرا هم سرما خورده‌ام و سرفه‌های خلط آور زیادی دارم، به دکتر مراجعه کردم اسپری ناسونکس تجویز که بی‌فایده بود؛ راه درمان آن چیست؟

جواب:  برای درمان سرماخوردگی راه‌های مختلفی وجود دارد که در مرحله اول باید هوای منزل را مرطوب نگه داشت و از بخور اکالیپتوس استفاده کرد.

علت آبریزش بینی چیست؟

سوال: از 10 سال پیش به دلیل قرار گرفتن در معرض کولاک شدید بدنم به سرعت سرد می‌شود وسرما می‌خورم و آبریزش بینی دارم؛ همیشه باید کلاه بزارم و لباس گرم بپوشم، آیا راه درمان دارد؟

جواب: بدنتان ضعیف شده است و باید همیشه کلاه و لباس گرم بپوشید.

سوال: علت آبریزش بینی کودکان در فصل پاییز چیست، آیا می‌تواند علت آن حساسیت به موادی باشد؟ درمان آن چیست؟

جواب: آبریزش بینی در فصل پاییز امری طبیعی است که به دلیل سرد بودن هوا اتفاق می‌افتد؛ برای درمان سرماخوردگی راه‌های مختلفی وجود دارد که در مرحله اول باید هوای منزل را مرطوب نگه داشت و از بخور اکالیپتوس استفاده کرد.

سوال: حدود 12 سال است که ریه‌هایم خیلی حساس شده است و با کوچکترین گرد و خاک یا هوای سرد سرفه می‌کنم، مواقعی که بدنم سرد و گرم شود هم سرفه می‌کنم، اگر سرما هم بخورم تا یک هفته سرفه‌های وحشتناک و دردآوری  دارم، راه درمان آن چیست؟

جواب: افرادی که سرما می‌خورند ممکن است نسبت به برخی مواد آلرژی و حساسیت داشته باشند؛ باید آلرژی و حساسیت را درمان کنند.

سوال: 2 سال است که سینوس‌هایم عفونی شده است، از انواع اسپری‌ها هم استفاده کردم ولی نتیجه قطعی ندارد، در فصل گرما هم آبریزش بینی و گرفتگی بینی دارم، برای درمان آن باید چه کار کنم؟

جواب: یکی از بهترین راه‌ها برای درمان سینوزیت، شستشو است.

سوال: یک دختر هفت ساله دارم که همیشه از ابتدای مهرماه تا انتهای اسفند ماه سرما می‌خورد که همراه با گرفتگی بینی و خوابیدن با دهان باز است؛ همیشه دکتر اطفال شربت آزیتروماسین و برم هگزین تجویز می‌کند که بعد از هشت روز کمی بهتر می‌شود، از لوزه‌ها عکس گرفتم گفتند باید عمل شود آیا قرص و یا دارویی است که باعث کوچک شدن لوزه‌ها شود تا نیازی به عمل جراحی نداشته باشد؟

جواب: عمل جراحی یکی از راه‌های درمانی است، اما برای تشخیص دقیق باید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

بخور اکالیپتوس راه درمان سرماخوردگی

سوال: مردی40 ساله هستم، در سال 7 الی 8 بار سرما می‌خورم که بسیار شدید است و اکثرا با علائم کیپ شدن گوش‌ها و سنگینی سر آبریزش بینی و خلط سینه همراه است؛ برای درمان قطعی آن باید چه کار کنم؟

جواب: بدنتان ضعیف شده است و باید از بدنتان در فصل سرد به شدت محافظت کنید، یکی از بهترین راه‌ها استفاده از لباس گرم، مرطوب نگه داشتن هوا و بخور اکالیپتوس است.

سوال: دختری هفت ساله و خیلی لاغر دارم که مدام سرما می‌خورد و مدام سرفه دارد، آنتی بیوتیک هیچ فایده‌ای در درمان ندارد، سرفه‌های دراز مدت تبدیل به کوتاه و مدام شده است، چه راهکاری برای درمان آن وجود دارد؟

جواب: آنتی بیوتیک همیشه در درمان سرماخوردگی موثر نیست و باید به موقع مصرف شود، سرفه‌های طولانی مدت نشان دهنده آلرژی و حساسیت است که باید سریعا درمان شود.

سوال: سرما خورده بودم که بهتر شدم اما بعد از گذشت بیش از 10 روز همچنان سرفه‌ام باقی مانده است؛ تقریبا زمانی که ثابت جایی نشسته باشم کمتر سرفه می‌کنم ولی در زمانی که فعالیتی انجام دهم و همچنین شب‌ها سرفه‌ام شدید می‌شود، در زمانی که سرماخورده بودم، پزشک شربت دیفن هیدرامین با قرص لوراتادین داده است، برای درمان آن چه راهکاری وجود دارد؟

جواب: برای درمان سرماخوردگی راه‌های مختلفی وجود دارد که بهترین‌های آن مرطوب نگه داشتن هوای منزل است و باید بخور اکالیپتوس دهید.

سوال: علت سرفه‌های طولانی مدت و خشک در سرماخوردگی چیست؟ چه داروهایی در درمان آن موثر است؟

جواب: علت‌های مختلفی دارد؛ برای درمان آن باید اکالیپتوس بخور دهید، با تجویز پزشک می‌توانید آنتی بیوتیک مصرف کنید.

سوال: چندین سال است مدام آبریزش بینی و عطسه‌هایی در اول صبح دارم، کلی هم دارو شیمیایی و سنتی استفاده کردم که جواب نداد، با آبریزش‌های مداوم چه باید کرد؟

جواب: آبریزش بینی در فصل پاییز و زمستان امری طبیعی است؛ درمان مختلفی دارد که بهترین آن استفاده از بخور اکالیپتوس است.

سوال: سرماخوردگی‌ خیلی شدید دارم و سرفه‌های بعد از آن گاهی تا دو ماه ادامه دارد و ترشحات گلو هم زیاد است، چگونه آن را درمان کنم؟

جواب: از بدنتان به خوبی محافظت کنید؛ هوای منزل را مرطوب نگه دارید و اکالیپتوس بخور دهید.

سوال: حدود 2 سال است که سیگار را ترک و حدود 17 ماه است که  سرفه می‌کنم و برای درمان آن خیلی دارو مصرف کردم؛  به پزشک‌های زیادی مراجعه کردم، حتی داروهای گیاهی هم در درمان جواب نداد، سرفه خشک بدون خلط است، هر زمان هم شروع می‌شود که سرفه کنم دچار آبریزش بینی و اشک می‌شوم، چه راهکاری برای درمان وجود دارد؟

جواب: سرفه‌های خشک ارتباطی با سیگار ندارد، مشکل از درون است و باید آن را درمان کنید.

سوال: چند سال است که سرفه می‌کنم؛ وقتی که اسید معده‌ام اذیتم می‌کند بدنم سرد و گرم می‌شود، صبح‌ها پشت گلو خلط دارم، بعضی مواقع که استرس دارم هم سرفه می‌کنم طوری که سرفه اجازه نمی‌دهد حرف بزنم، چهار سال پیش آزمایش دادم که گفتند مشکلی نیست، آسم نیست و حساسیت است، مشکل آن چیست؟

جواب: هوای منزل را مرطوب نگه دارید و اکالیپتوس بخور دهید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «سرفه و سرماخوردگی» را اینجا بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..