تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۸۰۰ مستمری‌بگیر به بهزیستی گالیکش افزوده شد / خدمات اورژانس ۱۲۳ گالیکش تعطیل شد

ساعت: 15:34 منتشر شده در مورخ: 1397/08/15 شناسه خبر: 1425996

رییس اداره بهزیستی گالیکش گفت: گالیکش تنها شهرستان گلستان است که مرکز روزانه نگهداری سالمندان ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیلکوه؛ صبح امروز خانم معصومه ملکان در جلسه مدیران شهرستان گالیکش گفت: بهزیستی گالیکش تقریباً با 2 هزار و 700 مددجوی تحت پوشش در سه بخش اجتماعی، پیشگیری و توان‌بخشی به جامعه هدف خود خدمات می‌دهد.

وی افزود: با توجه به هدف دولت که خصوصی‌سازی و واگذاری پرونده مددجوها به بخش خصوصی است؛ 13 مرکز زیرمجموعه بهزیستی گالیکش هستند. همچنین 12 نیرو در اداره بهزیستی گالیکش مشغول به کار هستند که از این تعداد در سال جاری 3 نفر بازنشسته می‌شوند.

nilkooh3190 1

ملکان گفت: از بین مراکز زیرمجموعه بهزیستی گالیکش 2 مرکز، مجتمع خدمات بهزیستی هستند؛ یکی در شهر گالیکش دیگری در شهر صادق‌آباد مستقر هستند. مجتمع خدمات بهزیستی گالیکش با حدود 700 پرونده مددجو تحت پوشش و صادق‌آباد حدود 400 پرونده واگذارشده دارند.

ملکان گفت: شاخص معلولیت استان گلستان 2.6 است؛ حال‌آنکه شاخص معلولیت شهرستان گالیکش 2.4 است.

به گفته رییس اداره بهزیستی گالیکش؛ دو مرکز کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست در گالیکش فعال است و سه مرکز مشاوره تخصصی خانواده، اجتماعی و تحصیلی طی دو ماه گذشته در گالیکش تأسیس‌شده است.

وی اظهار داشت: سه مهدکودک و یک مرکز میان‌مدت شبانه و دو مرکز سرپایی ترک اعتیاد زیر نظر بهزیستی گالیکش فعالیت دارند.

خانم ملکان بیان داشت: جامعه هدف بهزیستی معلولین جسمی حرکتی، اعصاب و روان، بینایی، شنوایی، زنان سرپرست خانوار، کودکان بد سرپرست، کودکان بی‌سرپرست، خانواده‌های دارای چندقلو، افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده اجتماعی، کودکان کار، زنان خشونت دیده، دختران فراری آسیب‌دیده اجتماعی، زوجین متقاضی طلاق، شامل حال خودش می‌کند.

وی گفت: برنامه‌هایی را معاونت توان‌بخشی سازمان بهزیستی برای بهتر شدن شرایط معلولین در نظر گرفته که طرح توانمندسازی معلولان و سالمندان باهدف کیفیت زندگی معلولین و سالمندان، توانمندی مبتنی با جامعه شهری یا CBR مشرکت فعال بخش خصوصی را مطلبد برای مناطق شهری و روستایی، دسترسی و مناسب‌سازی زندگی و خودرو برای افراد دارای معلولیت، تأمین واگذاری وسایل توان‌بخشی اندام مصنوعی و وسایل توان‌بخشی، اشتغال حمایت‌شده معلولین، برنامه مراقبت در منزل از آن جمله هستند.

رییس اداره بهزیستی گالیکش تصریح کرد: گالیکش تنها شهرستان گلستان است که مرکز روزانه نگهداری سالمندان ندارد.

وی گفت: مداخله در بحران‌های فردی و اجتماعی برش شهرستانی 125 نفر است؛ اما عملکرد 6 ماهه ما باوجودآنکه اوایل اردیبهشت امسال ماشین 123 گالیکش را از شهرستان انتقال دادند؛ 164 نفر بوده است.

خانم ملکان افزود: به گالیکش اعلام شد با اورژانس 123 مینودشت همکاری کند تا خودروی 123 آن شهرستان در گالیکش حاضر شود؛ سوژه‌های نیازمند این حوزه افراد اورژانسی هستند که برای هماهنگی و آمدن و استقرار عوامل اورژانس 123 مینودشت به گالیکش ممکن است زمان زیادی سپری شود و کار از کار بگذرد. برخی شهرستان‌ها بالغ‌بر 5 نیرو در این حوزه بکار گیری کرده‌اند.

وی اظهار داشت: امسال 15 کودک کار و خیابانی در گالیکش شناسایی‌شده است. شاخص استانی گالیکش برای حمایت مالی و معنوی از آسیب دیدگان 6 نفر است اما از ابتدای سال تاکنون 13 نفر را انجام دادیم.

رییس بهزیستی گالیکش بیان داشت: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نشاط اجتماعی هدف آن است آگاه‌سازی و آموزش و مهارت‌های زندگی به جامعه هدف انجام شود. شاخص استانی ما 278 نفر است ولی شهرستانی 423 نفر را آموزش داده است.

به گفته وی، ارائه خدمات مشاوره‌ای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیش از ازدواج روابط همسران و والدین و فرزند شاخص استانی 211 نفر بوده و شهرستان گالیکش 330 نفر را آموزش داده است.

وی بیان داشت: غربالگری شنوایی و بینایی شاخص استانی گالیکش هزار و 255 نفر است که تاکنون هزار و 800 نفر را خدمات داده است. برای معرفی به مرکز اقامتی یا کمپ ترک اعتیاد 108 نفر سهمیه استانی گالیکش بوده که تاکنون 148 نفر ساپرت انجام‌شده.

وی با اشاره به ساخت مسکن معلولین گفت: مسکن دو معلولی برای 5 دو معلول پس از اهدای زمین باید احداث می‌شد که به دلیل عدم تأمین زمین بودجه گالیکش به شهرستان دیگر واگذار شد. به دو معلول گالیکش که خودشان زمین‌دارند کمک‌هزینه 30 میلیون تومانی اهدا می‌شود.

رییس بهزیستی گالیکش گفت: 179 زن سرپرست خانوار تحت پوشش اداره بهزیستی گالیکش است.

وی ادامه داد: 443 معلولین شهرستان گالیکش مستمری دریافت می‌کنند. 21 دانشجو شهریه دانشجویی دریافت می‌کنند؛ از ابتدای سال برای یک نفر در گالیکش کشت حلزون انجام‌شده.

خانم ملکان در پایان گفت: معلولین شدید و خیلی شدید پیس از این پشت نوبت دریافت مستمری قرار داشتند؛ طی 4 ماهه اخیر بالغ‌بر 800 نفر پشت نوبت مستمری ثبت کردیم که از آبان ماه به مستمری‌بگیرهای بهزیستی اضافه شدند و مستمری دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۸۰۰ مستمری‌بگیر به بهزیستی گالیکش افزوده شد / خدمات اورژانس ۱۲۳ گالیکش تعطیل شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..