تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تور بازدید مجموعه‌داران از شهر پاکدشت برگزار می‌شود

تور بازدید مجموعه‌داران از شهر پاکدشت برگزار می‌شودمنوچهر لطفی رئیس انجمن مجموعه‌داران ایران، در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: انجمن مجموعه‌داران ایران هر ساله تور‌های تخصصی مجموعه‌داران را برگزار می‌کند. یازدهمین تور تخصصی مجموعه‌داران به بازدید از شهر پاکدشت، روستای جیتو و روستای محمد‌آباد عرب‌های پیشوا اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: مجموعه‌داران در قالب این تور از موزه خصوصی دکتر کرمانی، صنایع دستی روستای جیتو مربوط به فرجامی، یکی از هنرمندان این روستا و کارگاه گلاب‌گیری زنی کارآفرین به نام تاجیک بازدید می‌کنند. این تور در تاریخ ۲۴ آبان‌ماه با شرکت بیش از ۳۰ نفر از مجموعه‌داران برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این نوع تور‌ها و بازدیدها، آشنایی بیشتر مجموعه‌داران با یکدیگر و آشنایی آن‌ها با افرادی است که صنایع دستی تولید می‌کنند. آشنایان مجموعه‌داران با فعالان صنایع دستی منجر به جای‌گیری محصولات صنایع دستی در کلکسیون‌های مجموعه‌داران می‌شود.

گفتنی است؛ مجموعه‌داری امروزه جایگاه خاصی در سطح جهان پیدا کرده است. این امر در کشور ما نیز جایگاه خودش را پیدا کرده و به اندازه‌ای اهمیت دارد که برخی از مسئولان تلاش می‌کنند مجموعه‌داران را به تأسیس موزه ترغیب کنند. در این میان به نظر می‌رسد که راهیابی هرچه بیشتر صنایع دستی به کلکسیون مجموعه‌داران می‌تواند علاوه بر رونق بخشیدن به امر مجموعه‌داری، صنایع دستی کشورمان را بیش از پیش به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کند.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تور بازدید مجموعه‌داران از شهر پاکدشت برگزار می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..