تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




40 هزار مشاور نیاز داریم / معلمان آزمون توانمندسازی روانی و اجتماعی را طی خواهند کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا کاظمی امروز در همایش طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان اظهار کرد: از افراد گمنامی که زحماتی در کف مدارس می‌کشند یعنی مشاوران که مجری اصلی برنامه‌ها هستند و طلایه‌داران سلامت روانی دانش‌آموزان، تشکر می‌کنم.

وی افزود: برای موفقیت طرح‌ها انتظار داریم به ابعاد کار توجه شود و در کنار آن نیز به نیازهای آموزش و پرورش توجه اندکی داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سامانه جدید نماد که با همکاری بخش‌های مختلف آموزش و پرورش ارتقاء یافته است پرونده الکترونیک دانش‌آموزان که شامل سوابق تحصیلی و تربیتی است، ملحق شده است و معلم می‌تواند به تمام اطلاعات دانش‌آموز دست یابد.

کاظمی ادامه داد: تمام آزمون‌های استعدادیابی در سامانه وجود دارد، همچنین نظام غربالگری و آزمون سلامت روان و نتایج آن به عنوان نقشه خطر پذیری و نیمرخ دانش‌آموزان در بخش‌های مختلف ثبت شده است و به برنامه‌ریزان اطلاعات دقیق را می‌دهد.

وی گفت: اپلیکیشنی طراحی شده و در اختیار مشاوران و والدین قرار می‌گیرد که در قالب آن خدمات مشاوران برای سلامت روان دانش‌آموزان به صورت شبانه‌روزی در اختیار والدین و مشاوران است و هنگامی که والدین پدیده‌ای را دیدند در اپلیکیشن ثبت می‌کنند که به اطلاع مشاور مدرسه می‌رسد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: توسعه مدارس ارتباطی و فضیلت‌های اخلاقی دانش‌آموزان مد نظر است که براساس آن طرح توانمندسازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان طراحی شد که در 23 هزار مدرسه متوسطه اول کارگاه آموزشی برگزار می‌کنیم که شامل 6 جلسه 90 دقیقه‌ای است.

* ارائه 6 فضیلت اخلاقی و روانشناختی به مشاوران و دانش‌آموزان

کاظمی ادامه داد: در کارگاه توانمندسازی 6 فضیلت محوری و روانشناختی را در قالب 24 مهارت برای مشاوران و دانش‌آموزان ارائه خواهیم داد.

* 20 میلیارد تومان اعتبار برای برگزاری آزمون سلامت روان نیاز است

وی بیان کرد: این آموزش‌ها برای یک میلیون دانش‌آموز ارائه می‌شود که به 20 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین اگر بخواهیم آزمون سلامت روان را برای یکصد هزار مدرسه برگزار کنیم و برای هر مدرسه 200 هزار تومان نیاز باشد به 20 میلیارد اعتبار نیاز داریم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: برای کل معلمان کشور آزمون توانمندسازی روانی و اجتماعی را مد نظر داریم و 650 هزار معلم سراسر کشور به صورت غیرحضوری در آن شرکت می‌کنند.

* کارگاه مهارت ازدواج برای دانش‌آموزان دختر

کاظمی با اشاره به طرح مهارت سواد زندگی یا خوب زیستن در زندگی مشترک برای دانش‌آموزان دختر پایه یازدهم بیان کرد: این طرح در 16 ساعت مهارت خوب زیستن را با عناوین چرایی ازدواج، چگونگی ازدواج، پیش‌نیازها ازدواج و مهارت‌های مورد نیاز در زندگی مشترک ارائه می‌دهد.

* رصد آسیب‌های اجتماعی با همراهی دانش‌آموزان

وی افزود: 21 هزار کارگاه پیش‌بینی کرده‌ایم که برای آنها 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. همچنین طرح همیار مشاور در مدارس متوسطه اول با شعار هر کلاس یک مشاور آغاز شده است و پیش‌بینی ما 100 هزار همیار مشاور است که آموزش دیده و آسیب‌های اجتماعی را در مدرسه رصد و اطلاع خواهند داد. همچنین به دانش‌آموزان آسیب دیده کمک می‌کنند.

کاظمی با تاکید بر این که بدون نیروی انسانی متخصص هیچ اتفاقی نمی‌افتد، ادامه داد: 40 هزار مشاور برای اجرای نظام جامع مشاوره نیاز داریم که طراحی شده است و یکی از اساسی‌ترین اتفاقات این است که گستره نیروی انسانی متخصص را تامین کنیم و نیروهای مشاور متخصص مدارس را که در خط اجرای برنامه‌ها هستند حمایت کنیم وگرنه طرح‌ها روی کاغذ خواهند ماند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: اگر نیروهای مشاور را تامین کنیم، حتی اگر اعتبار هم نباشد با استفاده از نیروی انسانی می‌توان کار را پیش برد اما اعتبار هم معجزه می‌کند و اثرگذاری طرح را دوصد چندان خواهد کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «40 هزار مشاور نیاز داریم / معلمان آزمون توانمندسازی روانی و اجتماعی را طی خواهند کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..