تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکایت بطحایی از نبود برق و حیاط آسفالت‌شده در برخی مدارس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید محمد بطحایی امروز در همایش طرح توانمندی‌سازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان اظهار کرد: طرح نماد از معدود طرح‌هایی است که در کشور ما همگرایی دستگاه‌های مختلف را در یک موضوع مشترک جلب کرده است و موفقیت آن در گرو همراهی 13 دستگاهی است که در کنار هم برای مواجه با یک موضوع بسیار مهم اجتماعی قدم برداشته‌اند.

وی افزود: مهمترین ویژگی طرح نماد این هست که توانسته فعالیت‌های آموزش و پرورش را در کنار هم قرار دهد و از این همگرایی آثار مثبتی را در آینده شاهد خواهیم بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توانمندسازی دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان در مواجه با آسیب‌های اجتماعی گفت: غفلت از این موضوع آینده را با خطر مواجه می‌سازد و توانمندسازی آثار بسیار بهتری را نسبت به سامانه رصد، گسترش و پایش دارد.

* نیروی انسانی با انگیزه شرط اصلی موفقیت طرح‌ها

بطحایی ادامه داد: جهت اصلی توانمندسازی دانش‌آموزان داشتن نیروی انسانی با انگیزه و کار بلد است، چرا که نیروی انسانی حرف اصلی را برای موفقیت طرح‌ها می‌زند، در غیر این صورت تمام طرح‌ها آثار عملی نخواهند داشت و فقط برای آن وقت گذاشته‌ایم اما آثاری را به دست نخواهیم آورد.

وی تصریح کرد: مهمترین عامل موفقیت در توانمند‌سازی، داشتن نیروی انسانی کاربلد و علاقمند است. همچنین در حوزه فضا و تجهیزات نیز باید امکانات لازم را در اختیار داشته باشیم که هم اکنون با محدودی‌های فراوانی مواجه‌ایم. اهمیت فضا و تجهیزات کمتر از نیروی انسانی نیست.

* مدارس به لحاظ فضا و تجهیزات با نقایص بسیاری مواجه‌اند

وزیر آموزش و پرورش گفت: مدارس ما با نقایص فراوانی مواجه هستند که باید این نقص‌ها مرتفع شوند. وقتی در یک کلاس 45 دانش‌آموز حضور دارند یا مدرسه‌ای را داریم حیاط آن آسفالت ندارد نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که مدرسه کانون تحول باشد.

* شبکه تعاملی آموزش و پرورش بستری برای ارتباط متخصصان آسیب‌های اجتماعی با خانواده‌ها

بطحایی عنوان کرد: از معلمی که در کلاس درس با 45 دانش‌آموز از صبح تا ظهر کار می‌کند آن هم با محتواهای مختلف، نمی‌توان انتظار داشت که این توانمندی‌ها را راهبری کند. البته آموزش و پرورش از چند ماه قبل شبکه تعاملی را در بین جامعه ذینفعان خود ایجاد کرده است و امروز اگر متخصصان حوزه آسیب‌های اجتماعی بخواهند با والدین دانش‌آموزان دبیرستانی صحبت‌هایی را داشته باشند، از این فضا امکان‌پذیر است.

* آموزش و توانمندی خانواده‌ها الزامی خواهد شد

وی بیان کرد: خانواده‌ها باید از طریق تلویزیون تعاملی و این ابزار ارتباطی حرف‌های خود را با مدیران مدارس در میان بگذارند، همچنین اگر بنده بخواهم مطالبی را با مدیران مدارس در میان بگذارم از طریق این شبکه تعاملی بستر لازم فراهم است. در حوزه آسیب‌های اجتماعی برنامه‌های خوبی تهیه و در این شبکه بارگذاری شده است و به سمتی می‌رویم که بگوییم آموزش و توانمندی برای خانواده‌ها الزامی است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که داشتن این مهارت و توانمندی نباید دلخواه باشد و خانواده باید همپای مدرسه توانمندی‌ها را در خود ایجاد کند، افزود: برنامه‌هایی در حوزه آموزش خانواده در تلویزیون تعاملی بارگذاری کرده‌ایم و باید به یک محیط تربیتی و پرورشی و توسعه مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان تبدیل شود.

* مدرسه باید امکانات و کارگاه لازم را برای توانمندسازی دانش‌آموزان داشته باشد

بطحایی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: وجود فضای آموزشی نسبتاً مطلوب که بتواند کارگاه‌های مناسب را برای توانمندسازی دانش‌آموزان در اختیار ما قرار دهد، ضروری است و بچه‌ها باید در محیط مدرسه بتوانند مهارت‌ها را تمرین کنند، تاکید می‌کنم بدون فراهم بودن امکانات طرح‌های مختلف قابل اجرا نیست.

وی ادامه داد: برنامه‌های درسی و آموزشی ما با این رویکرد باید اصلاح شود، تا زمانی که انباشتی از فرمول‌های حافظه محور را به بچه‌ها تکلیف می‌کنیم که باید آن را حفظ کنند و نه این که یاد بگیرند راه به جایی نمی‌بریم و این رویکرد باید تغییر کند.

* دل‌مان را خوش نکنیم که یک مدرسه توانسته در کنکور رتبه‌های خوبی کسب کند

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: مسرانه می‌گوییم که آنچه که در مدرسه اتفاق می‌افتد باید یادگیری همراه با انگیزه و علاقه باشد و نباید دل‌مان را خوش کنیم که یک مدرسه توانسته در کنکور 20 رتبه زیر 100 داشته باشد یا تعداد زیادی از دانش‌آموزان آن در آزمون ورودی مدارس خاص پذیرفته شده‌اند.

* مهمترین عامل مقاومت در برابر تغییرات خانواده‌ها هستند

بطحایی اظهار کرد: زمانی باید دل‌مان خوش باشد که بچه‌ها توانسته‌اند در برابر هجمه‌ها و آسیب‌هایی که آنها را تهدید می‌کند بایستند و این رویکرد جدید ما در آموزش و پرورش است، که تغییر آن مقاومت‌هایی را به همراه دارد و مهمترین عامل مقاومت خانواده‌ها هستند که باید با آنها صحبت‌های بیشتری را داشته باشیم.

وی افزود: کار را از دوره ابتدایی شروع کردیم و گفتیم برای داشتن تعلیم و تربیت اصیل و این که در سبد یادگیری دانش‌آموزان، امکان گنجاندن مفاهیم و موضوعات اساسی فراهم شود، باید کتاب‌های کمک آموزشی حذف شوند. دانش‌آموز کلاس دوم ابتدایی بیش از آنچه که در کتاب ریاضی وجود دارد نباید بیاموزد و نیازی به مفاهیم بیشتر و تکالیف جمعه و وادار کردن بچه‌ها به حل مسائل وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش  عنوان کرد: یادگیری اصلی در جریان تعلیم و تربیت به انحراف کشیده شده است و تا موانع برطرف نشود نمی‌توان دانش‌آموزان را علاقمند به یادگیری در زمینه توانمندی‌های روانی و اجتماعی کنیم. یادگیری باید از لایحه سطحی خارج شده و مفهومی شود.

* با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود؛ پله‌های دادگستری از امروز از این شلوغ‌تر خواهد شد

بطحاییی یادآور شد: وقتی مدرسه برق ندارد، حیاط آن آسفالت نیست یا دیوار ندارد و گاو وحشی به دانش‌آموز کلاس سوم حمله کرده و او را زخمی می‌کند باید بگویم که حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود و پله‌های دادگستری ما قطعا از امروز شلوغ‌تر خواهد شد.

وی در پایان گفت: برداشتن این موانع صرفا از عهده آموزش و پرورش بر نمی‌آید و خانواده‌ها به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت باید این مطالبات را از ما داشته باشند. چند روز قبل در سفر استانی در جلسه‌ای که داشتم اعلام کردم اگر روزی مردم محله گفتند نمی‌خواهیم کوچه ما را اسفالت کنید و به جای آن حیاط مدرسه را اسفالت کنید، آن روز آموزش و پرورش ما عاقبت به خیر است، روزی که مردم محله گفتند لازم نیست اینجا تیر برق بگذارید اول به مدرسه برق بدهید آن روز حال ما خوب می‌شود. در منطقه قلعه‌گنج کرمان مدرسه‌ای برق ندارد اما روستا برق دارد و علت اصلی برق نداشتن مدرسه این هست که 300 متر با محل تامین برق فاصله دارد و هزینه این که کابل‌کشی کنند را ندارند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکایت بطحایی از نبود برق و حیاط آسفالت‌شده در برخی مدارس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..