تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زياده روي در مصرف نمک سلامتي را به خطر مي اندازد

زياده روي در مصرف نمک سلامتي را به خطر مي اندازد

خبرگزاري آريا- کارشناس بهداشت مواد غذايي هشدار داد: زياده روي در مصرف نمک به مدت طولاني مي تواند باعث افزايش فشار خون، اختلالات کليوي و قلبي و از دست دادن پتاسيم بدن شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از ايفدانا، کارشناس بهداشت مواد غذايي هشدار داد: زياده روي در مصرف نمک سلامتي را به خطر مي اندازد.
حسين عبدالعزيزي گفت: چنانچه يک فرد داراي فشار خون بالايي باشد توصيه مي شود که مصرف نمک خود را کاهش دهد و به برچسب روي مواد غذايي بسته بندي شده توجه کند که حاوي چه مقدار نمک است.
وي افزود: شهروندان حتما از مصرف انواع گوشت و فرآورده هاي آن شامل کالباس و سوسيس به ويژه کنسرو گوشت و سس ها که همگي داراي مقادير زيادي نمک هستند پرهيز کنند.
اين کارسناش در ادامه گفت: بنابر تحقيق منخصصان تاکنون کمبود اوليه غذايي سديم(نمک طعام) در انسان مشاهده نشده است، اما عوارض کمبود ثانويه آن با افزايش دفع سديم به واسطه اسهال، استفراغ، شدت تعريق در هواي گرم و يا نارسايي غذه فوق کليوي بروز ميکند که با نشانه هايي همچون بي اشتهايي، ضعف عضلاني، انقباضات دردناک ماهيچه ها، اختلالات تنفسي، ضعف و ازحال رفتن در اثر نارسايي جريان خون ممکن است ديده شود.
عبدالعزيزي در پايان يادآور شد: زياده روي در مصرف نمک به مدت طولاني نيز مي تواند باعث افزايش فشار خون، اختلالات کليوي و قلبي و از دست دادن پتاسيم بدن شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زياده روي در مصرف نمک سلامتي را به خطر مي اندازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..