تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماساژ درماني روش مناسب براي تقويت عضلات

ماساژ درماني روش مناسب براي تقويت عضلات

خبرگزاري آريا – رييس انجمن پزشکان ورزشي ايران مي‌گويد: ماساژ درماني يکي از روشهاي مناسب براي کاهش التهابات، تقويت عضلات و تمدد اعصاب براي ورزشکاران حرفه‌اي قبل از شرکت در تورنمنت‌هاي حساس و مهم است.
به گزارش خبرگزاري آريا ، دکتر داود رضا شفاعت در گفتگو با ايسنا افزود: يکي از روش‌هاي علمي در دنيا براي کاهش التهابات و تقويت عضلات بدون استفاده از دستگاه و ابزار خاصي ماساژ درماني است که امروزه در کشورهاي آسيايي بويژه جنوب شرقي اين روش طرفداران زيادي دارد. در اکثر کشورهاي اروپايي نيز جامعه پزشکي تلاش مي‌کنند از طريق ماساژ درماني بدون استفاده از داروي خاصي بر بسياري از بيماري‌هاي اسکلتي – عضلاني غلبه کنند و با برطرف کردن التهابات و مواد زائد ذخيره شده در عضلات ورزشکاران را از نظر بعد رواني براي مسابقات حساس و مهم آماده کنند.
وي گفت: در کشور ما متاسفانه هنوز روش ماساژ درماني جايگاه خود را در بين تيم‌هاي ورزشي پيدا نکرده است و اکثر فدراسيون‌ها شناخت علمي نسبت به اين روش ندارند و تصورشان بر اين است که تنها از طريق فيزيوتراپي مي‌توان آسيب‌هاي اسکلتي و عضلاني را مرتفع کرد. در حالي که ماساژ درماني روش مناسب و کم‌هزينه براي تقويت عضلات و افزايش روحيه ورزشکاران است.
شفاعت تصريح کرد: از طريق ماساژ درماني مي‌توان محلي که عضلات دچار چسبندگي است با گرم کردن باز کرد، التهابات را از بين برد و با تقويت عضلات ورزشکار را براي شرکت در يک تورنمنت مهم آماده کرد. همچنين ماساژ درماني روش مناسبي براي تمدد اعصاب، رفع خستگي و کسالت بعد از تمرينات است و سبب مي‌شود ورزشکار با روحيه خوبي خود را براي تمرينات بعدي آماده کند.
رييس انجمن پزشکان ورزشي ايران در پايان در پاسخ به اين پرسش که برگزاري همايش ملي ماساژ درماني چه تاثيري در شناساي جايگاه ماساژ در بين تيم‌هاي ورزشي دارد، اظهار کرد: ما وظيفه داريم به لحاظ علمي با برگزاري چنين همايش‌هايي جايگاه ماساژ درماني را به جامعه ورزشي معرفي کنيم، حال اين که فدراسيون‌هاي ورزشي چقدر در چنين همايش‌هايي مشارکت داشته باشند و از دستاوردهاي علمي آن بهره ببرند، بستگي به علاقمندي آنها دارد. هدف ما کمک به جامعه ورزشي و ارايه خدمات درماني با کم‌ترين هزينه است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماساژ درماني روش مناسب براي تقويت عضلات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..