تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زنان آفریقایی که روند تبعیض‌آمیز دنیای تکنولوژی را تغییر می‌دهند

استارتاپ SingularityNET که ربات انسان‌نمای سوفیا را ساخته بود حال دنبال استخدام و پرورش مهندسان زن است و فرصت‌های خوبی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

 افزایش میزان مشارکت، تنها مربوط به زنان یا سایر گروه‌های کمتر دیده شده نیست. مشارکت مسئله‌ای است که نه تنها در کسب‌وکار بلکه در تمامی مراحل زندگی اهمیت دارد. SingularityNET استارتاپی که ربات انسان‌نمای سوفیا را ساخته بود. این ربات در عربستان سعودی حقوق شهروندی دریافت کرد، حالا پا پیش گذاشته و قصد دارد قوانین بازی را تغییر دهد.

در این استارتاپ مردان و زنانی استخدام می‌شوند که استعداد کافی برای کامل کردن پروژه‌ای را با استفاده از مواد اولیه دارند. ایبی بنالی، مدیر بازاریابی و مدیر محافظت از داده‌ی استارتاپ SingularityNET است که تیمی از تولیدکنندگان محتوا، بازاریابان و توسعه‌دهندگان را مدیریت می‌کند. این افراد قصد دارند دسترسی به هوش مصنوعی را از حالت متمرکز خارج کرده و همه‌گیر کنند. بنالی می‌گوید:

ما نمی‌توانیم استعدادها و توانایی زنان را نادیده بگیریم و برای استخدام آن‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنیم.

اگرچه تعداد زنان در حوزه‌ی رهبری مشاغل مربوط به تکنولوژی پایین است اما تکنولوژی‌های جدیدی مانند بلاک‌چین و هوش مصنوعی این پتانسیل را دارند که تغییراتی در نسبت حضور مردان به زنان ایجاد کنند. در حال حاضر مردان ۳۰ درصد بیشتر از زنان در تمام صنایع و در سمت‌های مدیریتی حضور دارند و حتی تعداد آن‌ها در شرکت‌های بزرگ کمتر است.

مقاله‌ی مرتبط:

تکنولوژی هوش مصنوعی نوعی تبعیض میان انسان‌ها قائل شده و باعث می‌شود زنان حضور کمرنگ‌تری در پست‌های مدیریتی این حوزه داشته باشند. اما فرهنگ سازمانی شرکت‌هایی مانند SingularityNET با وجود اینکه توسط سه مرد سفیدپوست بنیان‌گذاری شده و تیم مدیریتی آن نیز مرد هستند، اما تلاش می‌کند زنان بیشتری را استخدام کند.

بنالی خودش نیز نسل دوم مهاجران مراکش است و بعد از ارسال درخواست برای شرکت SingularityNET بلافاصله پست مدیریتی گرفته است. او می‌گوید:

برای گرفتن این شغل نیازی به همکاری طولانی مدت نبود آن‌ها استعداد من را درک کردند و این شانس را به من دادند.

او در پاسخ با این سوال که با وجود مرد بودن تمام اعضای هیئت مدیره احساس راحتی دارد گفت در این شرکت سلسله مراتب اهمیت چندان زیادی ندارد. هر کارمندی می‌تواند ایده‌ی خود را به مدیریت اعلام کند. مدیران در مورد هر تصمیم نظر دیگران را می‌پرسند و همه پتانسیل تبدیل شدن به یک رهبر را دارند.

sophia

استخدام نوجوانان

هدرا یوسف یکی دیگر از کارمندان زن تیم تکنولوژی این استارتاپ است که روی پروژه‌های مربوط به هوش مصنوعی و سلامت و از سن ۱۹ سالگی کار می‌کند. تمام کارمندانی که در این بخش کار می‌کنند معتقدند هرگز برای جنسیتشان مورد تبعیض قرار نگرفته‌اند و صدایشان همیشه شنیده شده است.

دسی یکی دیگر از زنان جوانی که از ۱۴ سالگی کدنویسی را آغاز کرده و اکنون در این استارتاپ مشغول به کار شده و با درآمدی که دارد، از خانواده‌اش حمایت می‌کند. مدیریت تیم، نوشتن پروپوزال، حساب و کتاب بودجه و توسعه‌ی چند اپلیکیشن وب موبایل از دیگر وظایف دسی است. او می‌گوید:

من همچنین برای سرمایه‌گذاران صحبت می‌کنم و بیشتر از اینکه کارمند شرکت باشم، شریک آن‌ها هستم. مدیر ارشد تیم به تصمیم‌گیری‌های من اعتماد دارد؛ زیرا ثابت کرده‌ام که قابل اطمینان هستم. من همچنین مأموریت دیگری از جمله تشویق سایر زنان برای رسیدن به مقام‌ها مدیریتی دارم.

به گفته‌ی دسی یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در دنیای تکنولوژی مخصوصا برای یک دختر این است که ۹ سال پیش و زمانی که کدنویسی را به تازگی آغاز کرده بود، شخصی برای آموزش او وجود نداشت. البته در مدرسه رفتار تبعیض‌آمیزی با او نداشتند و او با الگو گرفتن از افراد موفق سعی کرد شبیه به آن‌ها باشد. او در پروژه‌های آموزشی نیز مشارکت دارد. دسی از اینکه می‌تواند تغییرات بزرگی ایجاد کند و موفقیت شاگردانش را شاهد باشد بسیار خشنود است.

هدرا معتقد است تیم مدیریتی و رهبری SingularityNET بسیار دوستانه است و از ایده و نظرات کارمندان استقبال می‌کند. درنتیجه کار کردن برای این شرکت را مانند کار کردن برای شرکت خود می‌داند. اگرچه او دوست دارد زنان بیشتری را در تیم مدیریتی شرکت ببیند اما تیم مدیریتی فعلی نیز اختلالی در پیشرفت او ایجاد نکرده است. او طی سه سال از برنامه‌نویس مبتدی به برنامه نویس پیشرفته تبدیل شده و موقعیت‌های شغلی مختلفی از جمله مهندسی نرم‌افزار و مدیریت پروژه را در این شرکت تجربه کرده است.

sophia

کمبود الگوی مناسب برای زنان

هدرا مسلمانی است که در اتیوپی و در کنار سایر مردم با دین مسیحیت بزرگ شده و از این نظر مشکلی ندارد. به گفته‌ی خودش او پنج بار در روز نماز می‌خواند که دو مرتبه‌ی آن با ساعات کاری‌اش تداخل دارد و از زمان ناهار و استراحت، برای عبادت استفاده می‌کند. او برای نماز خواندن به جای آرامی احتیاج دارد که شرکت این مکان را در اختیار او قرار داده است. او می‌گوید:

هر زمان وقت مناسبی داشته باشم در مورد اسلام صحبت می‌کنم و بهترین دانشی که دارم را در اختیار دیگران قرار می‌دهم. ما بحث‌های بازی در مورد مذهب داریم و همین باعث شده ارتباط بهتری داشته باشیم و نزدیک به یکدیگر کار کنیم.

بنالی مأموریت شرکت را خارج کردن هوش مصنوعی از حالت متمرکز می‌داند. او می‌خواهد مردم را در آینده‌‌ی آن از جمله نحوه‌ی استفاده از داده‌ها شریک کند. درنهایت بنالی معتقد است چنین مأموریتی هیچ هدف واضح و مشخصی ندارد بلکه یک حرکت دائمی و همیشگی رو به جلو است که تعداد افراد زیادی باید در آن مشارکت داشته باشند. او می‌گوید:

هیچ الگویی برای این موقعیت وجود ندارد و باید بفهمیم زمانی که الگویی نداریم یعنی خودمان الگو هستیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زنان آفریقایی که روند تبعیض‌آمیز دنیای تکنولوژی را تغییر می‌دهند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..