تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تپش نامنظم قلب عامل افزايش ريسک سکته

تپش نامنظم قلب عامل افزايش ريسک سکته

خبرگزاري آريا – به گفته محققان، بسياري از افراد مبتلا به اختلال شايع تپش قلب «فيبريلاسيون دهليزي» از افزايش ريسک سکته در خود آگاه نيستند.
به گزارش خبرگزاري آريا از مهر، محققان عنوان مي کنند که تپش نامنظم قلب در بيماران مبتلا به فيبريلاسيون دهليزي مي تواند منجر به تجمع خون شود که اين وضعيت عامل بروز لختگي خون بوده و مي تواند منتهي به سکته شود.
مطالعه محققان دانشگاه دوک کاروليناي شمالي نشان مي دهد مردم درک نادرستي از فيبريلاسون دهليزي دارند.
تيم تحقيق به سرپرستي «اميلي اُبريان»، از ۱۰۰۰ فرد مبتلا به بيماري فيبريلاسون دهليزي نظرسنجي بعمل آوردند. ميانگين سني اين افراد ۶۹ سال بود. درحدود ۶۳ درصد قوياً موافق بودند که سکته فاکتور پرخطر اصلي فيبريلاسيون دهليزي است. با اين حال در حدود ۳۲ درصد معتقد بودند اينکه حمله قلبي فاکتور پرخطر اصلي اين بيماري است، کاملا اشتباه است.
همچنين مطالعه آشکار ساخت که تنها ۱۳ درصد بيماران، منبع اصلي اطلاعات شان در مورد بيماري فيبريلاسيون دهليزي اينترنت بوده است، درحاليکه در حدود ۷۳ درصد در اين باره با پزشک خود مشورت مي کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تپش نامنظم قلب عامل افزايش ريسک سکته»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..