تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با همکاری همسایه‌گان تحریم‌های آمریکا بی‌خاصیت می‌شود/ مسئولین تحریم را بهانه می‌کنند!

ساعت: 15:59 منتشر شده در مورخ: 1397/08/13 شناسه خبر: 1425176

کوشکی گفت: ایران مزیت‌هایی دارد که موجب می‌شود در برابر تحریم‌ها مقاومت کند و از سویی دیگر با همکاری چند کشور عملاً امکان دور زدن تحریم‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، محمد صادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج با اشاره به جنگ روانی آمریکا علیه ایران با عنوان 13 آبان، اذعان داشت: در سال‌های قبل این روز را نماد استکبارستیزی می‌دانستیم و اکنون بخشی از جامعه 13 آبان را روزی می‌دانند که قرار است آمریکایی‌ها ما را بدبخت کنند.

وی با بیان اینکه تحریم‌ بر روی کشورهای مختلف تاثیرات متفاوتی دارد، خاطرنشان ساخت: در زمان حکومت صدام بر عراق این کشور کاملاً تک محصولی بود و به‌جز نفت کالای دیگری برای ارائه نداشت، بنابراین سازمان ملل سیاست نفت در برابر کالا را اجرایی کرد و از سال 1993 تا 2003 که صدام سقوط کرد، عراق به‌اندازه 50 سال ویران شد.

عضو هیئت علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اعلام اینکه کشورهایی مثل قطر و کویت شاید یک هفته نیز در برابر تحریم‌ها توان مقاومت نداشته باشند، عنوان کرد: حتی کشوری مثل کره‌شمالی که صادرات خیلی محدودی دارد و توان خود را صرفاً در حوزه‌ی نظامی متمرکز کرده، در برابر تحریم‌ها آسیب‌پذیر است.

وی تاکید داشت: چنانچه در ایران مدیریت متوسط وجود داشته باشد امکان تحریم این کشور اصلا وجود ندارد؛ برای نمونه سالیانه 24 الی 30 هزار نفر از کشورهای عربی و همسایه‌ها جهت درمان به ایران مراجعه می‌کنند و با تحریم نمی‌توان مانع آنان شد.

کوشکی با بیان اینکه هر یک از توریست‌هایی که برای درمان به ایران مراجعه می‌کنند 4 الی 5 هزار دلار ارزآوری دارند، توضیح داد: درحالی 30 هزار نفر برای درمان به ایران می‌آیند که دولت‌ها هیچ‌اقدامی جهت تسهیل شرایط نکرده‌اند و اگر مدیریت متوسط داشتیم این رقم می‌توانست تا 3 برابر افزایش یابد؛ این یکی از صدها امکانی است که ایران دارد و نمی‌شود آن را تحریم کرد.

وی یادآور شد: ایران روزانه 2 میلیون بشکه صادرات نفت خام دارد، قرارگاه خاتم الانبیاء در اوج تحریم‌ها از سال 91 تا 96 ستاره‌ی خلیج فارس را تاسیس کرد که اکنون بزرگ‌ترین واحد تولید بنزین در کشور است؛ اگر دولت به قرارگاه خاتم اعتماد می‌کرد آیا نمی‌شد تعداد پالایشگاه‌ها را در مناطق مرزی افزایش داد؟!

این فعال سیاسی با اعلام اینکه ساخت پالایشگاه و پتروشیمی ضمن جلوگیری از خام‌فروشی هزاران شغل برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد می‌کند، تصریح کرد: آیا نمی‌توان در پالایشگاه‌ها بنزین و قیر تولید کرد و آن را به قیمت صادراتی در اختیار مرزنشینان داد تا در آن سوی مرز به‌فروش برسانند؟ با این روش کسانی که به‌خاطر تامین معیشت‌شان قاچاقچی خطاب می‌شوند تبدیل به صادرکننده‌ی قانونی می‌شوند و تحریم‌ نفتی تاثیر خود را از دست می‌دهد.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران 15 همسایه دارد و چنانچه دوتا از آنان با ما همکاری کنند به‌راحتی می‌شود تحریم‌ها را دور زد و بی‌خاصیت‌شان کرد؛ ما در اوج تحریم‌ها از سال 89 تا 93، بالغ بر 8 میلیارد دلار کالا توسط بخش خصوصی فقط به عراقی‌ها فروخته‌ایم.

محمدصادق کوشکی مدیریت زیر متوسط را در دولت‌های روحانی و احمدی‌نژاد یک حقیقت غیرقابل انکار خواند و خاطرنشان کرد: این دولت‌ها نتوانستند پنجره‌های ضدتحریم و اشتغال‌زا را فعال کنند چراکه بی‌عرضه بودند و هوشمندی نداشتند؛ وقتی هم نمی‌توانستند مدیریت کنند فقر و تورم ایجاد می‌شد و از آنجایی که از اذعان به بی‌عرضگی‌شان عاجز بودند همه‌چیز را گردن تحریم‌ها می‌انداختند.

وی ادامه داد: مسئولان آنقدر گفتند مشکلات جامعه ناشی از تحریم‌هاست که مردم باورشان شد و تامین نان شب‌شان را هم در گرو تحریم‌ها می‌دانستند؛ مگر همین آقای روحانی در زمان مذاکرات هسته‌ای نگفت آب خوردن مردم هم به رفع تحریم‌ها و برجام بستگی دارد؟! آمریکایی‌ها خرفت نیستند و باهوشند، وقتی می‌بینند مسئولان ایرانی ملت‌شان را از تحریم می‌ترسانند آن را تبدیل به اسلحه‌ی جنگ روانی می‌کنند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران رئیس‌جمهور آمریکا را فردی باهوش دانست و با رد نظریه‌ی ترامپ دیوانه، اعلام کرد: آمریکا را هزاران دانشمندان و ده‌ها اندیشکده اداره می‌کنند، ترامپ یک ویترین است و در مدت کوتاهی توانسته اشتغال را در آمریکا 9 درصد افزایش دهد؛ او با شعار آمریکایی‌ جنس آمریکا را بخر روی کار آمده و با جدیت تولید را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به ترس مردم از تحریم‌ها به‌خاطر اظهارات نابخردانه‌ی مسئولین، افزود: به تعبیر حضرت علی(ع) مردم بیشتر از آنکه به پدرانشان شبیه باشند به مسئولان شبیه‌اند؛ سال 59 در حالی که تمام محصولات غذایی‌مان وارداتی بود آمریکایی‌ها گفتند ایران را تحریم می‌کنیم اما امام خمینی(ره) فرمودند: "ما ملت رمضانیم روزه می‌گیریم و مقاومت می‌کنیم" مسئولین نیز آن حرف را تکرار کردند، مردم تحریم‌های آمریکا را جدی نگرفتند و تحریم‌ها بی‌خاصیت شد.

محمد صادق کوشکی با بیان اینکه در زمان جنگ نیروهای نظامی به امام گفتند فقط یک ماه توان مقاومت داریم و اسلحه و مهمات رو به پایان است، خاطرنشان کرد: حضرت امام با قاطعیت پاسخ داد این حرف‌ها چیست، به مسئولین نظامی بگویید بروند و باید بایستند؛ با این سخن ایران در خحوزه دفاعی به خودکفایی رسید و با اینکه از سال 58 تحریم است اما در تولید اسلحه و تجهیزات دفاعی مشکلی ندارد.

وی با انتقاد از بزرگ‌سازی تحریم‌ها توسط مسئولان فعلی، اظهار داشت: کار دشمن، دشمنی‌ است و آنان کارشان را به خوبی انجام می‌دهند اما از این سو مسئولین ما مواضعی به عمد یا سهواً اتخاذ می‌نمایند که دشمنان را بر آن‌ها سوار می‌کنند؛ از آنجا که مسئولین ما پخمه و بی‌عرضه بودند کشاورز بدبخت شده، صنعت‌گر به بن‌بست رسیده و تولیدکنندگان مأیوس شده‌اند.

این فعال سیاسی به صحبت‌های نعمت‌زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در سال 92 اشاره و یادآور شد: نعمت‌‌زاده در تمامی دولت‌ها مسئولیت داشت، در دولت احمدی‌نژاد مسئول پتروشیمی بود و در دولت روحانی وزیر شد، او صراحتاً اعلام کرد وضعیت فعلی ربطی به تحریم‌ها ندارد و همگی ناشی از سوءمدیریت است.

وی اضافه کرد: سیزده آبان قرار نیست اتفاق خاصی برای ایران بیافتد اما اگر مسئولین به بی‌حالی‌شان ادامه دهند ملت اذیت می‌شوند.

کوشکی به تعامل رئیس‌جمهور سابق آمریکا با چین، روسیه و اتحادیه اروپا اشاره و ابراز داشت: اوباما رهبر ارکستر بود و وقتی اشاره می‌داد ایران تحریم شود همه او را همراهی می‌کرد اما به خاطر سیاست‌های جدید آمریکا و جنگ اقتصادی آن‌ها با چین، اختلافات با هند، روسیه و حتی ترکیه و دشمنی آمریکا با اتحادیه‌ی اروپا، ترامپ دیگر رهبر ارکستر نیست.

وی در پایان صحبت‌های خود با اشاره به معافیت هشت کشور از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، عنوان کرد: کره جنوبی، هند و چین که خریدار بیش از 80 درصد نفت ایران هستند از این معافیت برخوردار شده‌اند و عملاً اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با همکاری همسایه‌گان تحریم‌های آمریکا بی‌خاصیت می‌شود/ مسئولین تحریم را بهانه می‌کنند!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..