تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کدام تحریم‌ها از فردا اجرایی می‌شوند؟/ دولت تدبیر و عاقبت مدارا با گرگ

ساعت: 15:58 منتشر شده در مورخ: 1397/08/13 شناسه خبر: 1425169

مجموعه‌ی اقداماتی که توسط وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا به عنوان شروع دور جدید تحریم‌ها، عنوان شده است نشان می‌دهد تحریم‌های ناچیزی که با از دست دادن همه چیز در برجام به دست آمده بودند، از فردا کان لم یکن باید تلقی شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، مدت‌هاست آمریکایی‌ها از تحریم‌هایی سخن می‌گویند که از سیزدهم آبان باز خواهند گشت و البته این مساله همیشه از طرف ریاست دولت، با تمسخر رسانه‌‌ای مواجه است، روحانی می‌گفت هر تحریمی بوده تا قبل از سیزده آبان اعمال شده و دیگر تحریم جدیدی باقی نمانده است.

رئیس‌جمهور پیش از بازگشت به ایران در کنفرانس خبری نیویورک، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تحریم‌های ماه نوامبر و پس از آن گفته بود: "هیچ تحریمی نیست که بعداً آمریکا بخواهد انجام دهد، همه کارها را قبلا انجام داده‌اند؛ بعضی از افرادی که در آمریکا به اصطلاح خودشان تحریم‌های ایران را دنبال می‌کردند، بیش فعال بودند. تحریم‌هایی که قرار بود در نوامبر انجام بگیرد در سپتامبر انجام دادند. بنابراین هیچ چیز جدیدی برای نوامبر وجود ندارد و این کاملا یک بحث تبلیغاتی و روانی است."

حال با رسیدن به نوامبر، اقدامات آمریکایی‌ها نشان می‌دهد ظاهراً تمام تحریم‌ها هم قبل از این تاریخ اعمال نشده بود و این صحبت‌های رئیس دولت دوازدهم به‌مانند برخی از وعده‌ها، "به سراب بیشتر می‌مانست."

دولت ایالات متحده دور دوم تحریم‌های خود را علیه ایران که پس از اجرای برجام در دولت پیشین لغو شده بود، روز جمعه اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مایک پمپئو وزیر خارجه و استیون منوشن وزیر خزانه داری آمریکا از آغاز دور جدید تحریم‌های ایران سخن گفته‌اند.

وزیر خزانه داری آمریکا گفته است ۷۰۰ شرکت و نهاد و فرد ایرانی مشمول تحریم‌های جدید ۱۳ آبان خواهند بود، سوئیفت نیز مشمول تحریم‌ها می‌شود. دور دوم تحریم‌های آمریکا که از ابتدای ۱۴ آبان اجرایی می‌شوند، صنعت نفت و گاز، کشتیرانی و فعالیت‌های بانکی ایران را هدف می‌گیرد.

پمپئو و منوشن در نشستی مشترک در واشنگتن گفته‌اند، تحریم‌ها تا وقتی تهران به خواسته‌های واشنگتن تن در ندهد، باقی می‌مانند! احتمالا هدف پمپئو از جمله خواسته‌های واشنگتن، همان دوازده شرطی باشد که بعد از خروج آمریکا از برجام توسط وزارت خارجه‌ی ایالات متحده اعلام شد.

آمریکایی‌ها همچنین طی روزهای گذشته گفته‌اند، برای ۸ کشور معافیت تحریمی خرید نفت صادر کرده‌اند که البته این نوعی عقب نشینی از اظهارات گذشته مبنی بر "به صفر رساندن صادرات نفت ایران" می‌باشد.

اگرچه ۸ کشور به خرید نفت از ایران ادامه خواهند داد اما خرید آنها هم در بازه زمانی مشخص دارای سقفی معین و محدود شده به نسبت زمان قبل از تحریم‌ها خواهد بود. ساز و کار پرداخت ارز ناشی از خرید نفت از طرف خریداران هم فعلا مشخص نیست ولی طرف هندی، گویا بر پرداخت روپیه توافق کرده است.

مجموعه‌ی اقداماتی که توسط وزرای خارجه و خزانه داری آمریکا به عنوان شروع دور جدید تحریم‌ها، عنوان شده است نشان می‌دهد لغو تحریم‌های ناچیزی که با از دست دادن همه چیز در برجام به دست آمده بودند، از فردا کان لم یکن باید تلقی شوند و همانطور که در ابتدای انقلاب از روز 13 آبان انتظار دوستی از آمریکا را به فراموشی سپردیم، امروز هم به گذشته بازگردیم و طمع دوستی از گرگ نداشته باشیم که هرکه گرگش را دراندازد به خاک، رفته رفته مى‌شود انسان پاک؛ هرکه با گرگش مدارا مى‌کند، خلق و خوى گرگ پیدا مى‌کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کدام تحریم‌ها از فردا اجرایی می‌شوند؟/ دولت تدبیر و عاقبت مدارا با گرگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..