تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت انفجار ناگهانی در موشک سایوز چه بود؟

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کارشناسان روسی اعلام کرده‌اند علت شکست پروژه ارسال موشک سرنشین دار سایوز که حامل خدمه جدید ایستگاه فضایی بین المللی بود را شناسایی کرده اند.

پس از شکست پروژه و فرود اجباری فضانوردان به وسیله کپسول فضایی سایوز، پرتاب موشک سایوز تا زمان مشخص شدن علت اختلال به حالت تعلیق درآمده بود.


مقام‌های روس کاسموس (Roscosmos) اعلام کردند به نظر می‌رسد دو مرحله از موشک فضایی در زمان جدا شدن به یکدیگرآسیب رسانده اند.

این برخورد سبب آسیب و بروز اختلال ناگهانی در ادامه پرواز موشک سایوز شده است. پیش فرض اصلی این است که برخورد بین مرحله اول و دوم سبب شکست پروژه شده است.

اختلال درحسگر‌های مربوط به مخزن سوخت درمرحله اول جداسازی موشک سبب اختلال درجداسازی و درنهایت بروز نقص فنی پروژه شده است.


با موقعیت شناسی مرکز کنترل عملیات زمین، دو فضانورد روس و آمریکایی که در کپسول فضایی متصل به بدنه موشک حضور داشتند  به سرعت طرح جداسازی کپسول فضایی از موشک را راه اندازی کرده و به سلامت به زمین فرود آمدند.


کارشناسان براین باور هستند که اندکی درنگ در فعال سازی کپسول سایوز و جداسازی آن از موشک می‌توانست یک فاجعه تلخ دیگر مانند موشک فضاییی چلنجر به وجود آورد.

مقام‌های روس کاسموس، آژانس فضایی کشور روسیه، اطمینان داده اند که با شناسایی مشکل در دور‌های آتی پرتاب کپسول مشکل و نقص فنی پیش نخواهد آمد.


با توجه به محدودیت میزان مواد خوراکی و سایر تجهیزات و نیاز به تعویض فضانوردان حاضر درایستگاه فضایی بین المللی با خدمه جدید، مقام‌های روس کاسموس درتلاش هستند درسریع‌ترین زمان امکان پرتاب موشک فضایی جدید را فراهم کنند.
منبع: bgr

انتهای پیام/

علت شکست پروژه ارسال کپسول سایوز به ایستگاه فضایی بین المللی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت انفجار ناگهانی در موشک سایوز چه بود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..