تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید ورق رنگی «براقیت بالا» با کاربرد لوازم خانگی در فولاد مبارکه

برای اولین بار در کشور کارکنان توانمند شرکت فولاد مبارکه با همکاری شرکتهای تولیدکنندۀ لوازم خانگی داخلی موفق شدند ورق رنگی High Gloss مورداستفاده در مصنوعات خانگی ازجمله یخچال، ماشین لباسشویی و... را با بالاترین کیفیت تولید کنند.

به گزارش شمانیوز: سیدمهدی نقوی مدیر ناحیۀ نورد سرد فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر درخصوص مزایای استفاده از این نوع ورق ها گفت: سرعت تولید بالا، حذف مرحلۀ رنگ کاری در خط تولید لوازم خانگی، افزایش کیفیت سطحی، حذف آلاینده‌های گازی و بالطبع بهبود فرایند زیست محیطی و نهایتاً کاهش قیمت تمام شدۀ محصول، از مهمترین مزایای استفاده از ورقهای گالوانیزه پیشرنگ (PPGI) در صنعت لوازم خانگی است؛ به نحوی که اکثـــــر تولیدکننـــــدگان لوازم خـــــانگی تمایل دارنــــد از ورقهــــای پیشرنگ در تولید محصولات خود استفاده کنند.
علیرضا گندمکار رئیس واحد گالوانیزه و رنگی در تشریح چگونگی اجرای این پروژه گفت: پروژۀ تولید آزمایشی این محصول، به صورت پروژۀ مشترک بین شرکت فولاد مبارکه و تولیدکنندگان لوازم خانگی انجام شد و از آنجاکه ورق تولیدی باید ویژگی های منحصربه فردی داشته باشد، در گام نخست، ذوبی با کیفیت DQ (فولاد نرم) به پروژه تخصیص داده شد تا انعطاف پذیری لازم را حین فرم پذیری در کارخانۀ لوازم خانگی داشته باشد. به موازات این اقدام، مقدمات تأمین متریال اعمالی روی ورق ازجمله رنگ مخصوص متشکل از رنگ تاپ، پرایمر و بک فراهم شد. در ادامه با توجه به اینکه ورقهای رنگی بسیار حساسند و ممکن است در حین حمل ونقل و رول فورمینگ آسیب ببینند و رنگ آنها دچار خش و خراش شود، لازم است روی آنها فیلم محافظ اعمال شود؛ بنابراین تأمین کنندۀ این ماده نیز از طریق واحد خرید شناسایی و فیلم محافظ تهیه شد.
وی اظهار کرد: پارامترهای فرایندی متناسب با تولید این محصول، با همکاری گروه فنی تولید ناحیۀ نورد سرد و کارشناسان خط ورق رنگی به دقت تعریف و محموله ای در خط ورق رنگی با ویژگی های یادشده تولید و در تاریخ دوم آبان ماه نود هفت به کارخانۀ نیکسان صنعت ارسال شد. در تاریخ ششم آبان ۹۷ در حضور نمایندگان فنی شرکت فولاد مبارکه و شرکت نیکسان، یکی از کلافها در خط برش آن شرکت به صورت ورق درآمد و در بخش فورمینگ شکل داده شد و بدنۀ جانبی یخچال با آن تولید گردید که خوشبختانه شکل پذیری، انعطاف پذیری رنگ و خش ناپذیری رنگ ورق مطلوب اعلام شد و مورد تأیید شرکت نیکسان صنعت قرار گرفت.
گندمکار با بیان اینکه در سفارش اول به میزان ۲۰ تن از این نمونه ورق‌های رنگی به صورت آزمایشی در کارخانه نیکسان استفاده شده و با بازخورد مثبت مشتری مواجه شده است گفت: در ادامۀ کار نیز مقرر شد به میزان ۵۰۰ تن دیگر از محصول فوق برای تکمیل بازخورد، تولید و روانۀ بازار شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت مباحث ایمنی و بهداشتی در کاربرد لوازم خانـــگی، با شناسایی و کمک تأمین کنندگان توانمند، برای اولین بار، مواد بدون کروم به جای کروم شش ظرفیتی، در تولید سفارش های آزمایشی آن شرکت به کار گرفته شد که این مورد نیز از دیگر مزایای انجام این پروژه است.
رئیس واحد گالوانیزه و رنگی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: در تولید آزمایشی این محصول که برای اولین بار در داخل کشور صورت گرفت، شرکت نیکسان، گروه فنی تولید ناحیۀ نورد سرد، واحدهای گالوانیزه و ورق رنگی، آزمایشگاه‌ها، متالورژی و فرایندهای تولید، خرید، فروش، پشتیبانی فنی مشتریان و... مشارکت داشتند که صمیمانه از آنها قدردانی می کنیم.

منبع: روابط عمومی فولاد مبارکه




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید ورق رنگی «براقیت بالا» با کاربرد لوازم خانگی در فولاد مبارکه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..