تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چه نوع تشکي براي کمردرد مفيد است؟

چه نوع تشکي براي کمردرد مفيد است؟

خبرگزاري آريا –
چه نوع تشکي براي کمردرد مفيد است؟
تأثير تشك هاي سفت در افزايش كمردرد !!!
اغلب مردم به اشتباه فکر ميکنند که بهترين تشک براي مبتلايان به کمردرد ،زمين سفت و يا حداکثر استفاده از يک لايه پتو است !
كساني كه از درد قسمت تحتاني كمر خودرنج مي‌برند نبايد از تشك هاي سفت استفاده كنند.
هر چند كه كارشناسان بهداشتي عموماً استفاده از تشك هاي سفت را توصيه مي‌كنند، اما براي كساني كه دچار درد در بخش تحتاني پشت خود هستند، استفاده از تشك هاي سفت باعث تشديد درد خواهد شد.
دكتر فرانسيسكو كوواكس در اسپانيا براي سنجش تاثير تشك سفت و نيمه سفت بر روي افراد ۳۱۳ نفر را مورد آزمايش قرار داد.
در اين بررسي به تعدادي از بيماران تشك سفت و به عده اي تشك نيمه سفت داده شد و از آنها درخواست شد كه هر روز ميزان درد قسمت تحتاني پشت خود را در زماني كه روي تشک دراز كشيده‌اند و بعد از برخاستن از خواب ثبت كنند.
هر چند كه بسياري از كارشناسان بهداشتي عموماً استفاده از تشك هاي سفت را توصيه مي‌كنند، اما براي كساني كه دچار درد در بخش تحتاني پشت خود هستند، استفاده از تشك هاي سفت باعث تشديد درد خواهد شد.
بعد از گذشت سه ماه بررسي، اطلاعات به دست آمده از اين افراد نشان داد،گروهي كه از تشك هاي نيمه سفت استفاده كرده‌اند، در مقايسه با گروه ديگر كاهش قابل توجهي در ميزان درد كمر خود مشاهده كردند.
به عبارت ديگر :
تشك هاي سفت در برابر قوس و انحناي طبيعي ستون فقرات انعطاف پذير نيست و در نتيجه به ستون فقرات و ماهيچه‌هاي اطراف آن در موقع خواب فشار بيشتري وارد مي کند كه در طول زمان به صورت درد بروز مي‌كند.
منبع:tebyan.net




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چه نوع تشکي براي کمردرد مفيد است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..