تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فشارخوني‌ ها از هواي سرد دوري کنند

فشارخوني‌ ها از هواي سرد دوري کنند

خبرگزاري آريا – يک فوق تخصص بيماري‌هاي کليه گفت: سرما به عنوان يک استرس فيزيکي موجب افزايش فشارخون در بيماران مي‌شود؛ بنابراين بيماران مبتلا به فشارخون بالا بايد کمتر در معرض هواي سرد قرار گيرند.
به گزارش خبرگزاري آريا ، محمد سعد فرقاني در گفتگو با ايسنا اظهار کرد: افرادي که فشارخون بالا دارند لازم است در سن ۴۰ سالگي و افرادي که داراي اضافه وزن يا مبتلا به چاقي هستند حداقل سالي يکبار غربالگري انجام دهند.
وي با اشاره به اينکه حدود ۲۰ درصد افراد جامعه مبتلا به فشارخون بالا هستند، افزود: فشارخون بالا در افراد مي‌تواند علت ايجاد آسيب به کليه باشد و با توجه به شيوع بالاي آن متاسفانه افراد از آن بي‌خبرند.
اين فوق تخصص بيماري‌هاي کليه افزود: بيماران مبتلا به فشارخون بالا با کنترل فشار و مصرف دارو مي‌توانند از ايجاد آسيب کليه يا پيشرفت بيماري کليوي جلوگيري کنند.
فرقاني افزود: براي درمان آسيب کليوي در زمينه فشارخون و ديابت، کنترل قندخون و فشارخون از اساسي‌ترين اقدامات توسط پزشک است.
وي گفت: فشارخون بالا مي‌تواند بيماري بي‌علامت و بي سر و صدايي باشد که در صورت پيشرفت، عوارض زيادي از جمله آسيب قلبي، کليوي و بينايي ايجاد ‌کند. در صورت پيشرفت بيماري کليه در مراحل انتهايي، براي درمان اقدام به جايگزيني کليه مي‌شود که شامل دياليز صفاقي، دياليز خوني و پيوند کليه است. پيوند کليه در افرادي که سن کمتر از ۶۵ سال و وضعيت عملکرد قلبي مناسب دارند، بهترين اقدام است.
فرقاني با بيان اينکه از هر سه فرد، يک نفر به فشارخون بالا مبتلا است، گفت: فشارخون عامل اصلي سکته قلبي و مغزي است که درمان آن شامل ورزش، ترک الکل، ترک سيگار، رژيم غذايي سالم و کاهش استرس است.
اين فوق تخصص بيماري‌هاي کليه افزود: فشارخون بالا در دوران بارداري به ويژه سه ماهه دوم با مشکلات و عارضه‌هاي جدي همراه است، لذا کنترل فشارخون قبل از بارداري بسيار مهم است.
فرقاني گفت: علاوه بر مصرف دارو، روش‌هايي براي کنترل فشارخون بالا از جمله داشتن وزن مناسب، مصرف رژيم غذايي حاوي ميوه‌ها، سبزيجات و محصولات لبنياتي کم چرب، کم کردن ميزان مصرف نمک، فعاليت بدني (ورزش) منظم روزانه ۳۰ دقيقه، قطع مصرف نوشيدني‌هاي الکلي و اندازه‌گيري فشارخون در منزل توصيه مي‌شود.
وي با اشاره به اينکه استرس شغلي و کم‌خوابي از علل فشارخون بالاست، افزود: فعال شدن سيستم عصبي سمپاتيک در استرس‌هاي عاطفي و فيزيکي با افزايش فشارخون و ضربان قلب همراه است. همچنين سرما به عنوان يک استرس فيزيکي موجب افزايش فشارخون در بيماران مي‌شود؛ لذا بيماران مبتلا به فشارخون بالا لازم است کمتر در معرض هواي سرد قرار گيرند.
فرقاني گفت: استنشاق هواي آلوده نيز به طور حاد موجب افزايش فشارخون مي‌شود. اين افزايش فشار خون در افراد نرمال هم رخ مي‌دهد؛ در واقع ذرات بزرگ و کوچک با ورود به گردش خون موجب استرس اکسيداتيو و التهاب عروقي و ايجاد و تشديد فشارخون بالا مي‌شوند.
وي خاطرنشان کرد: بيماران داراي فشارخون در صورت ابتلا به ديابت، لازم است آپنه خواب، تپش قلب بدون علت خاص و برخي عوارض قلبي مرتبط با فشارخون را نيز بررسي کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فشارخوني‌ ها از هواي سرد دوري کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..