تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک اتفاق مهم میراثی در سوریه

به گزارش گروه اجتماع یخبرگزاری تسنیم، موزه ملی سوریه از غنی‌ترین موزه‌های خاورمیانه شناخته می‌شود، گشایش موزه ملی با مراسم رسمی و حضور رسانه‌ها و نمایندگان دولت‌های خارجی انجام گرفت. در مراسم گشایش اعلام شد که فقط بخش آثار باستانی موزه افتتاح می‌شود و برای بازگشایی سایر قسمت‌های موزه هنوز بودجه و امکانات کافی در دسترس نیست.

دولت سوریه با این اقدام قصد دارد زندگی عادی را به کشور برگرداند و به جهانیان بگوید که بر پایتخت و پیرامون آن کاملا مسلط شده است.

دولت سوریه موفق شده است تا حد زیادی شورشیان ضددولتی را به عقب براند و تسلط خود را بر بیشتر خاک کشور تأمین کند. امروزه در خاک سوریه فقط مقاومت‌های پراکنده، از جمله در استان ادلب، ادامه دارد.

به گزارش dw - با شروع شورش‌های داخلی علیه حکومت بشار اسد در سال 2011، سوریه بخش بزرگی از آثار موزه را به مکان‌های امن و دور از درگیری‌های مسلحانه منتقل کرد.

به گفته مسئولان موزه از زمان آغاز جنگ داخلی، حدود 9 هزار قطعه هنری و باستانی به موزه برگشته و مرمت شده است. آنها اشاره می‌کنند که در دوره جنگ داخلی و هرج و مرج در کشور، صدها هزار قطعه ارزشمند از کشور به خارج قاچاق شده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک اتفاق مهم میراثی در سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..