تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم نشان‌ دهنده کمبود آهن چيست؟

علائم نشان‌ دهنده کمبود آهن چيست؟

خبرگزاري آريا – گاهي اوقات افراد با کمبود آهن مواجه مي‌شوند و ممکن است برخي علائم در آنها بروز کند که دانستن اين علائم به تسريع بهبودي آنها کمک مي‌کند.
به گزارش خبرگزاري آريا از فارس، با توجه به از دست رفتن خون در الگوهاي رژيم غذايي ضعيف، برخي از ما ممکن است کمبود آهن را تجربه کرده باشيم.
براساس گزارش «مديکال ديلي»، يکي از علائم رايج کمبود آهن خستگي دائم است. در اينجا با برخي علائم ديگر آشنا خواهيد شد.
عفونت‌هاي مکرر
گلبول‌هاي قرمز به انتقال اکسيژن به طحال که يکي از اعضاي مبارز با عفونت است، کمک مي‌کنند.
از طرفي به هنگام کمبود آهن، گلبول‌هاي سفيد خون قوي نبوده و به خوبي توليد نمي‌شوند زيرا به اندازه کافي اکسيژن ندارند و همين امر موجب مي‌شود فرد بيشتر به عفونت‌ها حساس شود.
گرايش‌هاي غيرمعمول
«پيکا» يا هرزه‌ خواري وضعيتي است که شخص به گرايش‌هاي غيرمعمول مانند خوردن خاک رس، گچ، خاک و کاغذ رو مي‌‌آورد.
همچنين تحقيقات نشان داده، افرادي که تمايل به قورت دادن قطعات يخ دارند ممکن است با کمبود آهن مواجه باشند.
تعدادي از بيماراني که سطح آهن بدنشان به حالت طبيعي برگشته بود ميل به اين گرايش‌ها در آنها محدود شد.
طي سال‌ها اين علائم در ميان زنان باردار کاملا رايج بود.
سندرم پاي بي‌قرار
سندرم پاي بي‌قرار نوعي اختلال خواب است که در آن، فرد مبتلا دچار احساس ناخوشايند در پاها مي‌شود و آن را به صورت احساس گزگز، مورمور، سوزش، درد و کشش يا حرکت حشرات روي پوست توصيف مي‌کند و بيمار براي کاهش حس ناچار است پاي خود را تکان دهد يا بکشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم نشان‌ دهنده کمبود آهن چيست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..