تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری بزرگداشت طاهره صفار زاده درهفته کتاب

بزرگداشت طاهره صفار زاده در ایام برگزاری هفته کتاببه گزارشحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمدرضا اربابی مدیرعامل انجمن مترجمان درباره برنامه‌های این سازمان در هفته کتاب گفت: با توجه به اینکه انجمن مترجمان عضو «فدراسیون جهانی مترجمان» است و موضوع کپی رایت بخصوص «تصویب قانون جامع مالکیت فکری» از اهمیت بالایی برخوردار است، پیشنهاد داریم تا یکی از روز‌های هفته کتاب از طریق ستاد هفته کتاب به نام «کتاب، ترجمه و کپی‌رایت» نام گذاری شود. ما در این روز برنامه‌هایی خواهیم داشت که از طریق تهیه پوستر و نشست اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت و اهمیت نقد علمی ترجمه و کتاب، نشستی را تحت عنوان «آسیب‌شناسی نقد علمی، ترجمه و کتاب در ایران» برگزار خواهیم کرد همچنین نشست دیگری تحت عنوان «آموزش ترجمه در ایران» برگزار می‌شود که سعی داریم با حضور کارشناسان، این حوزه را آسیب‌شناسی کنیم.

اربابی با اشاره به برگزاری روز گرامیداشت طاهره صفارزاده در هفته کتاب عنوان کرد: یکی از دیگر برنامه‌های انجمن،برگزاری بزرگداشت طاهره صفارزاده؛ شاعر، پژوهشگر و مترجم قرآن و بنیانگذار نقد علمی و آموزشی ترجمه در ایران است که روز ۲۷ آبان سالگرد درگذشت اوست از این رو برنامه‌هایی را برای این روز در نظر گرفته‌ایم.

مدیرعامل انجمن مترجمان ادامه داد: از دیگر برنامه‌ها، حضور مترجمان در کتابفروشی‌ها برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارتباط مستقیم با مردم و مخاطبانشان است.

اربابی درباره تاثیرگذاری این برنامه‌ها بر ترغیب مخاطب به کتاب و کتابخوانی بیان کرد: کتاب نیازمند توجه ویژه در حوزه تبلیغات و اطلاع رسانی است و وقتی ما از اطلاع رسانی حرف می‌زنیم یعنی باید فعالیتی صورت بگیرد تا اطلاع رسانی شود. این برنامه‌ها به همراه اطلاع رسانی مناسب، حضور مخاطب و تحریک حس علاقه آنها به کتاب قطعا می‌تواند موثر باشد. ما با این برنامه‌ها می‌توانیم توجه مردم را به کتاب جلب کنیم تا نتیجه مثبت بگیریم.

گفتنی است؛بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۴ آبان تا ۱ آذرماه با مشارکت بیش از ۵۰ نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 بزرگداشت طاهره صفار زاده در ایام برگزاری هفته کتاب



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری بزرگداشت طاهره صفار زاده درهفته کتاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..