تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی بهترین ماشین های هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی 

در اینبخش بهترین خودرو هـای هیبریدی اسپرت جهان را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهیم و همچنین در ادامه آن نیز راجع بـه چگونگی خرید این خودروها صحبت میکنیم، خودرو هـای هیبریدی از سوخت پاک استفاده می کنند. در نگاه اول شاید فکر کنید این خودروها توانایی نداشته باشند حتی 120 تا پر کنند! اما وقتی این سوپر اسپرت هاي هیبریدی را ببینید نظرتان عوض خواهد شد.

برای تعداد زیادی از علاقه‌مندان بـه رانندگی و دنیای ماشین، نشستن پشت فرمان یک خودروی بنزینی کـه بتواند در مدت کوتاهی بـه سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد یک لذت دیگری دارد و حتی فکر بـه این‌کـه شاید در دهه‌ هاي آینده خبری از خودرو هـای بنزینی نباشد، کمی دردناک بنظر برسد و حتی فکرش هم اذيت دهنده باشد! اما واقعیت چیز دیگری اسـت. امروزه خودرو هـای الکتریکی و خودرو هـای هیبریدی، چیزی از خودرو هـای بنزینی کم ندارند.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

در واقع تعداد زیادی از خودروسازان برای التیام عملکرد مدل‌هاي جدیدی که می‌سازند، از موتورهای الکتریکی استفاده میکنند. شاید باورش سخت باشد کـه اضافه کردن موتور الکتریکی بـه یک خودروی بنزینی بتواند قدرت آن رابه شکل محسوسی افزایش دهد، برای همین دراین پست لیستی از ماشین‌هایي آماده کرده‌ایم که اینکار را انجام داده‌اند و نتیجه گرفته‌اند!

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

البته جاییکه تکنولوژی و سرعت و قدرت یک ماشین باهم آمیخته می شوند، چیزی کـه زیاد میشود، قیمت اتومبیل اسـت! بعضی از این خودروها را قبلا دیده‌اید و یا اخبار مربوط بـه آن‌‌ها را شنیده‌اید. اما با توجه بـه قیمت بالای این خودرو هـای اسپرت هیبریدی، هر شخصی توان خرید آن‌ها را ندارد. اما مسلما با گذشت زمان و پیشرفت این تکنولوژی‌ها، قیمت‌ها هم پایینتر خواهند آمد.

خودرو بی ام و i8

BMW i8 یکی از همان مدل‌هایي اسـت که حتماً می‌شناسید. این ماشین در همان روزهای اول عرضه، وارد کشورمان شد و سر و صدای زیادی بپا کرد. ساخت خودروهایی با موتور وسط توسط BMW، بـه سال‌هاي ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۱ بر می گردد. در آن‌ سالها، بی‌ام‌و با تولید مدل M1، در واقع نخستین خودروی موتور وسط خودرا وارد خط تولید و تولید انبوه کرده بود.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

البته همانگونه که سال‌هاي زیادی طول نکشید تا ساخت این مدل متوقف بشود، تعداد زیادی هم از ان مدل تولید نشد. تنها 457 دستگاه از این اتومبیل تولید و فروخته شد. سالها پس ازآن ودر سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بود کـه بی‌ام‌و بار دیگر اقدام بـه تولید خودروهایی با موتور وسط کرد. این اتومبیل به رغم این‌کـه جانشین M1 محسوب میشد، ولی نام متفاوتی را برای آن برگزیدند.

این اتومبیل درکنار مدل i3 کـه آن روزها تازه معرفی شده بود، i8 نام گرفت. طراحی بدنه‌ي BMW i8 و ظاهر زیبا و خشن و انتقام‌جوی آن، از همان ابتدا توجه بسیاری رابه خود جلب کرد. استفاده از خط‌هاي زیاد در بدنه و کاپوت کـه منجر به حجیم شدن بدنه در بعضی از نقاط شده اسـت و ظاهر آنرا بسیار جذاب کرده اسـت. باز شدن درها بـه صورت عمودی هم از دیگر نکاتی اسـت کـه i8 را جذاب‌تر می کند.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

در ساخت بدنه از متریال سبک وزن استفاده شده اسـت. فیبر کربن بـه همراه آلومینیوم در همه جاي ماشین بکار رفته‌اند تا در عین محکم بودن، از سبک بودن ماشین هم خاطرجمعی حاصل شود. اما جدا از بحث طراحی بدنه و طراحی شیک و لوکس ودر عین حال حس و حال اسپرت فضای داخلی آن، بهتر اسـت به پیشرانه‌ي این اتومبیل بپردازیم. بی‌ام‌و i8 از یک موتور میانی ۱.۵ لیتری سه سیلندر استفاده میکند کـه نیرو رابه چرخ‌هاي عقب منتقل می کند.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

این موتور بـه همراه یک پیشرانه‌ي الکتریکی کـه از باتری لیتیوم-یونی استفاده میکند و نیرو رابه چرخ‌هاي جلو می‌فرستد، مسئول بـه حرکت در آوردن i8 هستند. موتور بنزینی ۲۳۱ اسب بخار و موتور الکتریکی ۱۳۱ اسب بخار قدرت تولید میکند کـه باهم ترکیب شده و ماشین را در عرض ۴.۲ ثانیه بـه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسانند. استفاده‌ از این دو موتور درکنار هم، نزدیک بـه ۵۷۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

گفته می شود کـه این ماشین تنها با استفاده از موتور الکتریکی ، قادر بـه پیمودن مسافت ۲۲ مایل «حدود ۳۴ کیلومتر » اسـت. حداکثر سرعت ماشین هم برابر با ۱۵۵ مایل بر ساعت «حدود ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت» اسـت. این اتومبیل ۱۴۴ هزار دلار قیمت دارد. با احتساب قیمت دلار، این ماشین درحدود ۵۵۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت ولی همانطور کـه میدانید، این اتومبیل با قیمتی بیشتر از ۱ میلیارد تومان در ایران خرید و فروش میشود.

خودرو آکورا NSX

نسل اول هوندا NSX درسال ۱۹۹۰ وارد خط تولید شد. در آن زمان، این ماشین با قرار گرفتن موتور در وسط و استفاده از آلومینیوم و تیتانیوم در بدنه، تبدیل بـه یکی از خاص‌ترین مدل‌هاي آن دوره شد. در آن هنگام پیشرانه‌ي NSX یک موتور ۳.۰ لیتری ۶ سیلندر کـه بـه صورت V شکل چیده شده بودند بودو ۲۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکرد. تولید این ماشین تا سال ۲۰۰۵ ادامه داشت.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

تقریباً ده سال پس ازآن، نسل دوم این خودروی خاص معرفی شد. در بدنه‌ي نسل دوم، از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده اسـت کـه باعث سبک‌تر شدن اتومبیل می شوند. این ماشین ۱۷۲۳ کیلو گرم وزن دارد و از یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر کـه بـه صورت V شکل چیده شده‌اند استفاده میکند. این موتور بـه توربوشارژر دو قلو مجهز شده اسـت و بـه یک جعبه دنده‌ي اتوماتیک دو کلاچه‌ي ۹ سرعته متصل اسـت.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

موتور این ماشین هم در وسط آن قرار دارد و با ۳ موتور الکتریکی ترکیب میشود تا ۵۷۳ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این خودروی ژاپنی در عرض ۳.۱ ثانیه بـه سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می رسد. همچنین حداکثر سرعتی برابر با 305 کیلومتر بر ساعت دارد. قیمت این خودروی کوپه ۱۵۶۰۰۰ دلار «۵۹۳ میلیون تومان» اسـت.

خودرو مک لارن P1

مک لارن P1 نخستین بار در نمایشگاه خودروی پاریس درسال ۲۰۱۲ معرفی شد و سال بعدش آماده‌ي فروش شد. امکاناتی کـه مک لارن P1 در اختیار صاحبانش می گذارد شامل تمام ویژگی‌هاي یک ابرخودرو از جمله یک موتور در وسط اتومبیل و بدنه‌ي سبک ساخته شده از جنس فیبرکربن اسـت. مک لارن P1 از یک پیشرانه‌ي پلاگین هیبرید استفاده میکند.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

موتور بنزینی ۳.۸ لیتری ۸ سیلندر V شکل آن کـه با توربو شارژر دو قلو همراه شده اسـت، ۷۲۷ اسب بخار قدرت و ۷۲۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کند. البته سازندگان مک لارن بـه ۷۰۰ اسب بخار قدرت راضی نشده‌اند و یک موتور الکتریکی هم بـه این اتومبیل اضافه کرده‌اند. این موتور الکتریکی ۱۷۷ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند.

ترکیب این دو موتور، در مجموع ۹۰۴ اسب بخار قدرت ۹۸۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. تمام قدرتی کـه توسط موتور بنزینی و الکتریکی P1 تولید میشود، بـه چرخ‌هاي عقب منتقل میشود. همچنین مک لارن دراین ماشین از جعبه دنده‌ي ۷ سرعته‌ي دو کلاچه استفاده می کند. همچنین مک لارن P1 بـه بعضی از تکنولوژی‌هایي کـه از فرمول ۱ الهام گرفته شده‌اند مجهز شده اسـت.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

از جمله این تکنولوژی‌ها میتوان بـه IPAS یا Instant Power Assist System اشاره کرد. با استفاده از این تکنولوژی، تنها با فشار دادن یک دکمه، موتور الکتریکی شروع بـه تولید نیرو می کند و بـه اتومبیل سرعت می بخشد «این تکنولوژی را مانند نیترو درنظر بگیرید. فقط با این تفاوت کـه الکتریکی اسـت». همچنین در بال عقب هم از تکنولوژی‌هایي استفاده شده اسـت کـه بـه P1 کمک میکند نیروی رو بـه پایین بیشتری تولید کند.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

تمام این تکنولوژی‌ها درکنار هم، باعث میشوند کـه مک لارن P1 در ۲.۸ ثانیه بـه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین رسیدن بـه سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت برای این اتومبیل تنها ۱۶.۵ ثانیه طول می کشد. مک لارن P1 هم مانند تعداد زیادی از ابرخودروها،‌محدود کننده‌ي سرعت دارد کـه بـه راننده اجازه نمیدهد از یک سرعتی فراتر رود. اما مک لارن ادعا می کند، P1 قادر اسـت بـه سرعتی بیشتر از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

این اتومبیل با قیمت 1.15 میلیون دلار «حدود ۴.۳ میلیارد تومان» بـه فروش می رسد. البته مک لارن نسخه‌ي دیگری از این اتومبیل را برای آن دسته از افرادی کـه دنبال سرعتی بیشتر از این میگردند هم ساخته اسـت. این نسخه کـه P1 GTR نام دارد، سرعت، قدرت و قابلیت‌هاي مسابقه اي بیشتری را در اختیار شـما می گذارد و قیمتش هم 3.4 میلیون دلار «حدود ۱۳ میلیارد تومان» اسـت.

خودرو پورشه 918 اسپایدر

شاید در نگاه اول این اتومبیل فقط یک نسخه‌ي عریض‌تر از ۹۱۱ بنظر برسد. ولی در واقع، این اتومبیل خیلی بیشتر ازآن اسـت. این خودروی موتور وسط، نخستین بار درسال ۲۰۱۳ ودر نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شد. موتور بنزینی این ماشین کـه ۴.۶ لیتر حجم دارد و ۸ سیلندر اسـت، با یک جعبه دنده‌ي ۷ سرعته‌ي دو کلاچه همراه میشود و ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

این موتور بنزینی پس از همراه شدن با موتورهای الکتریکی ، ۸۸۷ اسب بخار قدرت و حدود ۱۲۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. موتور قدرت مند این نسخه، می تواند آنرا در عرض ۲.۵ ثانیه بـه سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و حداکثر سرعت آن هم برابر با ۳۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

همچنین اگر فقط از موتورهای الکتریکی استفاده کنید، قادر بـه پیمودن مسافتی بیشتر از ۲۰ کیلومتر نخواهید بود. پیشرانه‌ي این اتومبیل وزن کمی ندارد. پورشه هم برای کاهش وزن ، در بدنه از فیبر کربن استفاده کرده اسـت تا وزن زیاد سبب کاهش عملکرد اتومبیل نشود. این اتومبیل در حال حاضر با قیمت ۸۴۳۰۰۰ دلار «حدود ۳.۲ میلیارد تومان» بـه فروش می رسد.

خودرو فراری لافراری

این مدل، صد در صد یکی از جذاب‌ترین فراری‌هاي تاریخ اسـت. این ماشین کـه درسال ۲۰۱۳ ودر نمایشگاه خودروی ژنو معرفی شد، تعداد زیادی از تکنولوژی‌هاي فرمول ۱ را در خود جای داده اسـت. برای مثال، بدنه‌ي اتومبیل بسیار آیرودینامیک طراحی شده اسـت. همچنین دربخش بال عقب ماشین، این بال با توجه بـه شرایط بـه گونه‌اي تنظیم میشود کـه نیروی رو بـه پایین مناسبی رابه وجود بیاورد.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

پیشرانه‌ي فراری لافراری، شامل موتور بنزینی ۶.۳ لیتری ۱۲ سیلندر V شکل میشود. همراه شدن این موتور با دو موتور الکتریکی، باعث میشود کـه لافراری بتواند ۹۴۹ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. رسیدن این اتومبیل از حالت سکون بـه سرعت ۶۰ مایل بر ساعت «۹۶ کیلومتر بر ساعت» تنها ۲.۴ ثانیه زمان میبرد.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

این ماشین هم حداکثر سرعتی برابر با ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت دارد. البته مانند دیگر محصولات فراری و بطور کلی، خودرو هـای ایتالیایی، لافراری هم قیمت پایینی ندارد. این اتومبیل الان با قیمت ۱.۴۲ میلیون دلار «حدود ۵.۴ میلیارد تومان» بـه فروش می رسد.

در ادامه مزایا، معایب و راهنمای خرید ماشین هیبریدی

مهم‌ترین ویژگی اتومبیل هاي هیبریدی کاهش محسوس مصرف سوخت اسـت. اما آیا فقط همین دلیل باعث می شود کـه ماشین سازان را ملزم بـه تولید و خریداران را ترغیب بـه خرید این اتومبیل ها کند؟ دراین مقاله قصد داریم مهمترین دلایلی کـه تولید و خرید اتومبیل هاي هیبریدی را تضمین می کنند بررسی کنیم.

به راحتی خودرو های معمولی اند:

ماشین هاي هیبریدی همان حسی رابه شـما منتقل می کنند کـه ماشین هاي معمولی دارند، در زمانی کـه می‌خواهید حرکت کنید بـه لطف موتور الکتریکی، دیگر افزایش گشتاور مطرح نیست و از همان لحظه اول شتاب مورد نیاز اتومبیل تولید می شود، در زمانی هم کـه در حال رانندگی در بزرگراه هستید اگر سرعت بیشتر خواستید، موتور الکتریکی از مدار خارج میشود و ماشین نیروی محرک خودرا تماما از موتور احتراقی تامین میکند.

البته این اتومبیل ها برای سرعت ساخته نشده اند و نباید توقع سرعت خیلی بالا را از آنها داشت. شاید مهمترین تفاوت خودروی هیبریدی در مقایسه با خودروی معمولی، میزان صدای تولید شده آن باشد، ماشین هاي هیبریدی بـه شدت آرام هستند، سکوت و آرامش در اتومبیل هاي هیبریدی بـه حدی اسـت کـه خیلی اوقات حتی صدای موتور نیز شنیده نمی‌شود و سرنشینان رابه خطا می اندازد کـه شاید اتومبیل خاموش شده!

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

در زمانی کـه ماشین بـه صورت کامل متوقف اسـت مثلاً زمانی کـه در پشت چراغ قرار گرفته اید یا در ترافیک متوقف شده اید، خودروی هیبریدی بـه صورت هوشمند خاموش می شود و بـه محض فشار پدال، روشن و حرکت می کند. با اینکار حتی در مصرف انرژی نیز صرفه جویی می شود. ماشین هاي الکتریکی درکنار مخازن سوخت، باتری هایي با قابلیت شارژ نیز دارند.

و همچنین تولید نیروی محرک بـه صورت متغیر بین موتور الکتریکی و موتور احتراقی تقسیم می شود. در عمل اینکار بـه قدری هوشمندانه انجام می شود کـه اصلا متوجه ورود یا خروج هیچکدام از موتور ها نمی‌شوید و تنها از رانندگی لذت می‌برید. حتی لازم نیست دنبال پریز برق بگردید تا اتومبیل هیبریدی رابه شارژ بزنید، ژنراتوری کـه درکنار موتور الکتریکی قرار دارد از طریق نیروی حرکت و ترمز، شارژ باتری ها را انجام میدهد.

در مصرف سوخت صرفه جویی خواهید کرد

قیمت سوخت‌هاي فسیلی در حال افزایش اسـت، حتی یک شایعه بر روی قیمت سوخت تاثیر می گذارد، بنابر این خرید خودروی هیبریدی می تواند نیاز شـما رابه سوخت فسیلی تا نصف کاهش دهد، همچنین اتومبیل هاي هیبریدی میتوانند میزان مراجعه شـما بـه پمپ بنزین رابه میزان محسوسی کاهش دهند، در نتیجه در وقت و پول شـما نیز صرفه جویی میشود.

کمک به حفاظت از محیط زیست

اتومبیل هاي هیبریدی آلودگی کمتری را نسبت بـه ماشین هاي معمولی تولید می کنند، این اتومبیل ها میتوانند تا 10 درصد در مقایسه با ماشین هاي معمولی ودر اتومبیل هاي سایز متوسط، SUV و SUV بزرگ بـه ترتیب 15، 19 و 21 درصد مصرف سوخت را کاهش دهند، در نتیجه شـما با خرید خودروی هیبریدی بـه اسانی می‌توانید نقش موثری در حفاظت از محیط زیست داشته باشید.

بسته هاي حمایتی

در اکثر کشور ها برای حمایت از ماشین هاي هیبریدی تسهیلاتی بـه خریداران داده می شود، در کشور مـا نیز چنین اسـت و میزان عوارض گمرکی و مالیات اتومبیل هاي هیبریدی در مقایسه با اتومبیل هاي معمولی رقم بسیار پایین تری اسـت.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

همچنین شـما با خودروی هیبریدی بدون توجه بـه پلاک میتوانید وارد طرح زوج و فرد و ترافیک شوید. اما ماشین هاي هیبریدی معایبی هم دارند کـه در ادامه بـه انها اشاره میکنیم:

کمیابی این خودرو ها

برای انتخاب این اتومبیل ها گزینه هاي زیادی در اختیار ندارید و این قدرت انتخاب در ایران بسیار محدودتر اسـت.

باتری هاي بزرگ:

طبق معمول فضای طراحی شده برای قرار گیری باتری اتومبیل هاي هیبریدی«کـه در صندوق قرار دارد» باعث کوچک شدن فضای صندوق عقب می شود

هزینه تعمیر بالا:

با توجه بـه پیچیده بودن طراحی این ماشین ها درصورت خرابی یا نیاز بـه تعمیر، باید بـه تعمیرگاه هاي محدودی مراجعه کنید، درکنار این موضوع، هزینه‌ي بالای تعمیرات را نیز اضافه کنید. پس از مشخص شدن مزایا و معایب ماشین هاي هیبریدی، اجازه دهید ببنیم کدام ماشین هاي هیبریدی در ایران وجود دارند و برترین اتومبیل هاي هیبریدی ایران کدام هستن؟

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

تویوتا پریوس: خودرویی هیبریدی کـه بدلیل قیمت مناسب و چهره اي متفاوت و جذاب مورد استقبال خوبی قرار گرفت.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

لکسوس NX300h: یکی از پیشرفته ترین ماشین هاي شاسی بلند لکسوس کـه بخاطر طراحی زیبا و امکانات متنوع از محبوبیت قابل توجهی برخوردار اسـت.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

لکسوس CT200h: دیگر خودروی هیبریدی لکسوس کـه پس از مدتی واردات آن توسط نمایندگی رسمی متوقف شد.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

سوناتا هیبرید: خودروی سبز و مدرن همراه با ظاهری شکیل و لوکس کـه نگاه هاي بسیاری رابه خود جلب کرد و اخیرا نسل جدید آن نیز وارد کشور شده اسـت.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

تویوتا کمری: خودروی هیبریدی سایز متوسطی کـه در دو مدل سفارش کشور آمریکا و استاندارد در ایران عرضه شده و قابل خریداری اسـت

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

میتسوبیشی اوتلندر PHEV: پر فروش ترین خودروی شاسی بلند پلاگین هیبرید جهان با کوله باری از افتخارات همین حالا در ایران اسـت، خودرویی کـه شبیه هیچکدام از اتومبیل هاي وارداتی نیست و بر عکس ماشین هاي هیبریدی معمولی در اکثر مواقع موتور الکتریکی در مدار اسـت، همچنین دراین اتومبیل خبری از گیربکس نیست نکته اي کـه بیش از پیش اوتلندر را متفاوت می کند.

بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی

تویوتا CHR: خودروی هیبریدی متفاوت تویوتا کـه فلسفه طراحی هاي کسل کننده تویوتا را عوض کرد ودر قیاس با مهم‌ترین رقیبش در ایران یعنی نیسان جوک از قیمت بالاتری برخوردار اسـت. اما آیا ماشین هیبریدی بخریم یا نه؟ با توجه بـه شرایط ممنوعیت واردات اتومبیل بـه کشور، در واقع هر گونه شرایط فروشی کـه شرکت هاي واردکننده اعلام می کنند، می تواند آخرین اتومبیل هاي وارداتی صفر در ایران باشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین خودروهای هیبریدی اسپرت + راهنمای خرید خودروی هیبریدی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..