تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه «خشکى فصلى پوست» را اینجا بخوانید

پاسخ سوالات خود در زمینه «خشكى فصلى پوست» را اینجا بخوانیدبه گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ پاسخ سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت «کلینیک آنلاین» مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما نیز می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود، پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ  سوالات شما در زمینه «خشكى فصلى پوست» را احمد سعيدى متخصص پوست و مو  پاسخ داده است.

سوال: برای ازبین بردن خشکی پوست دست و ترک پا چه راهکاری وجود دارد؟

جواب: این علایم می‌تواند نشانه خشکی ساده و گاهی علایمی از بیماری صدفی باشد که زمینه ژنتیکی دارد اما به طور کلی برای این موارد استفاده از نرم کننده های حاوی اوره گلیسرین اوسرین مفید است.

سوال: در فصل سرما بدون اینکه پوستم در ناحیه پا و دست خشک شود شروع به خارش می‌کند و با پوشیدن شلوار بدتر می‌شود به حدی که حتما باید آمپول بزنم، راهکاری برای جلوگیری از آن دارید؟

جواب: این عوارض می تواند نشانه حساسیت فصلی یا حساسیت تماسی باشد. درصورت تایید حساسیت توسط پزشک گاها با آزمایشات تعیین حساسیت می توان علت را پیداکرد.

سوال: فصل پاییز و زمستان آب زیاد می‌نوشم و ویتامین مصرف می‌کنم اما همیشه لب‌ و دست‌هایم خشک شده و پوسته می‌زند، طوری که لب‌هایم سه لایه کنده می‌شود، علت آن چیست؟

جواب: خشکی دست و لب فقط بخاطر کمبود آب و ویتامین نیست بلکه گاهی زمینه های ژنتیکی همراه با الگوی عادت های هر فرد می تواند نقش داشته باشد.

تماس با آب خشکی پوست را بدتر می کند

سوال: پوست دستم مدام خشک است و این امر باعث شد لکه‌هایی ریز و کم‌رنگ روی دستم به وجود آید، علت آن چیست؟

جواب: اگر منظور لکه های قهوه ای کمرنگ پشت دست است که به لکه های سنی یا آفتابی معروف هستند، علت آن زمینه های ژنتیکی، سن, آفتاب و آب و شوینده هاست و در صورت ایجاد با لیزر قابل درمان است.

سوال: در هوای سرد پوست دستم خشک و با رفتن به حمام پوست دستم خشک‌تر می‌شود، چگونه می‌توانم آن را درمان کنم؟

جواب: مسلما تماس با آب خشکی را بدتر می کند، از تماس مکرر با آب و مواد شوینده تا حدامکان اجتناب و از نرم کننده ها استفاده شود.

سوال: اوایل پشت دست‌هایم فقط خشک می‌شد، اما در حال حاضر علاوه بر پشت دست‌ها شاهد ترک خوردن پشت و روی انگشتان گاهی خون آلود شدن آنها هستم، آیا مایع دستشویی ضد حساسیت تو بازار وجود دارد که مشکل را حل کند؟

جواب: اگزمای دست با تماس با آب و مواد شوینده و گرد وخاک بدتر می شوند. در این موارد تماس کمتر با موارد ذکر شده و استفاده از نرم کننده ها اهمیت دارد، در این بین برخی شوینده های غیر صابونی بنام پن pan در بازار وجود دارد که برای این موارد مناسب تر است.

سوال: لب‌های من همیشه و مخصوصا پاییزو زمستان خشک و پوست پوست است؛ انواع کرم‌ها را امتحان کردم اما به طور قطعی درمان نشد؛ چگونه آن را درمان کنم؟

جواب: اولا از تماس آب دهان و زبان با لب اجتناب شود. درمواردی که به نرم کننده های لب مقاوم باشد به پزشک مراجعه شود.

ضرورت استفاده مکرر از نرم کننده ها

سوال: ۴۰ساله هستم، چرا پوست دست و صورتم خشک می‌شود؟ زمانی که آرایش می‌کنم پس ۱۰ دقیقه پیشانیم پر از عرق می‌شود و پوستم کرم را نگه نمی‌دارد، بعضی پزشکان می‌گویند به مزاج افراد ربط دارد، مزاج من صفراوی است، اما نمی‌دانم پوستم خشک یا چرب است. چون لک پوست وپیشانیم تابستون پر رنگ و زمستان کم رنگ می‌شود، دارو هم خیلی استفاده کردم متاسفانه تاثیر نداشته است، علت آن چیست؟

جواب: با مراجعه به پزشک و معاینه دقیق تر از نزدیک ممکن است نیاز به درمان هایی دیگر نظیر تزریق زیر پوستی باشد.

سوال: چند سال است دچار مشکل پوستی هستم؛ چند بار به پزشک مراجعه کردم، بعضی آن را اگزما و بعضی قارچ تشخیص دادند، اما هیچکدام از داروهای تجویزی موثر نبوده و یا تاثیر موقت و کوتاه مدت داشته است، نشانه آن پوست شدن قسمتی از صورت و پوست ریزی و بعدازظهر لکه‌های قرمز رنگ که گاهی همراه با سوزش و خارش است، چگونه درمان می‌شود؟

جواب: برای تشخیص دقیق نیاز به نمونه برداری پوستی است که با مراجعه به متخصص پوست قابل انجام است.

سوال: ۳۴ساله هستم، پوست دست‌هایم اغلب خشک و باید همیشه آن را آب و کرم بزنم اما فایده ای ندارد، چگونه آن را درمان کنم؟

جواب: پوست خشک با آب زدن بدتر می شود. استفاده مکرر از نرم کننده ها و در صورت مقاوم بودن مراجعه به متخصص پوست لازم است.

سوال: چندسال است خشکی شدید پوست دست دارم، هر چقدر کرم می‌زنم خوب نمی‌شود، صورتم نیز لک آورده است، علت آن چیست؟

جواب: یکی از علل آن تغیرات هورمونی است. نیاز به مراجعه حضوری برای مشخص شدن نوع لک و تشخیص دقیق علت خشکی است.

پرهیز از مصرف فلفل برای جلوگیری از خشكى فصلى پوست

سوال: 3 سال است که گرفتار بیماری پوستی سودای صدفی شدید شده‌ام، طوری که تمام بدنم پر از آن شده است. نزد چند پزشک هم رفته‌ام اما نتیجه‌ای نگرفتم چگونه درمان می‌شود؟

جواب: بیماری صدفی هر چند درمان قطعی ندارد اما چندین درمان برای کنترل بیماری وجود دارد. یک پزشک متخصص انتخاب كنيد و تحت نظر یک نفر باشند حتما کنترل و بهبودی حاصل می شود.

سوال: روی پاهایم همیشه قرمز می‌شود، خارش شدید دارد و زخم می‌شود و هربار هم یک نقطه‌ای از پا این‌طور می‌شود و از زخم‌هایش مایعی شبیه آب بیرون‌ می‌آید، به دکتر مراجعه کردم و تشخیص سودا دادند، اما داروهای تجویز شده مشکل را حل نکردن ، مشکل چیست؟

جواب: اگزما یا سودا درمان های مختلفی دارد و قابل کنترل است. درصورت مقاوم بودن به یک درمان بهتر است با مراجعه به همان متخصص پوست درمان قوی تری تجویز شود.

سوال: پوست صورتم تقریبا خشک و روی گونه‌هایم قرمز می‌شود، پزشک گفت احتمالا یک حساسیت پوستی به نام روزاسه است، برای کم شدن قرمزی صورت و درمان آن چیکار کنم؟

جواب: درصورتی که روزانه تایید شده باشد درمان هایی مختلف وجود دارد که توسط پزشک قابل تجویز است. مقاومت بیماری به درمان زیاد است، اما به طور کلی اجتناب از آفتاب محیط های گرم حرارت مستقیم و پرهیز از مصرف فلفل ضرورت دارد.

سوال: پوستم بیشتر جاهایی که مو دارد مثل سر و صورتم زیر ابرو و ریشم قرمز می‌شود و پوسته می‌زند، مخصوصاً وقتایی که هوا سرد می‎شود و از آب گرم استفاده می‌کنم، علت آن چیست؟

جواب: احتما سبوره مطرح است که علت قارچی دارد. استفاده از شامپوهای ضد قارچی و در صورت مقاوم بودن مراجعه به متخصص پوست لازم است.

سوال: پوستم به شدت خشک و اگزما دارد؛ به طوری كه كل لباسهایم به دلیل خارش خونی شده است، علت آن چیست؟

جواب: خارش پوست علت‌هایی بسیار دارد که حتما نیاز به معاینه دقیق و آزمایشات خونی و پوستی دارد،‌ پس بهترین کار مراجعه به پزشک متخصص پوست است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه «خشکى فصلى پوست» را اینجا بخوانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..