تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا

در اینبخش خوش رنگ ترین و همچنین سریع ترین حیوانات دنیا رابه شـما معرفی می‌کنیم. از رنگارنگ ترین و زیباترین ها میتوانیم آفتاب پرست و قناری سینه بنفش را نام ببریم و از سریع ترین ها هم میتوانیم جناب شیر و همسرجان و همچنین آقای چیتا را معرفی کنیم کـه می تواند تا 120 کیلومتر در ساعت سرعت بگیرد. در ادامه با مجله پارس ناز همراه باشید تا بیشتر درباره این جانداران زیبا بدانیم.

حتما شـما هم این تجربه را داشتید کـه نصفه شب از بی‌خوابی تلویزیون را روشن کرده و در شبکه‌ها بـه تماشای برنامه‌هاي حیات‌وحش نشسته باشید. مطمئنا برنامه‌هاي حیات‌وحش بجای این‌کـه خواب رابه چشمانتان بازگرداند، خواب را از سرتان دور میکند. دیدن چنین حیواناتی باور بـه این جهان را برای مـا دو چندان می کند. در ادامه ده تا از رنگارنگ ‌ترین و زیباترین حیوانات در سرتاسر دنیا رابه شـما معرفی خواهیم کرد.

قورباغه نیزه سمی آبی «blue dart frog»

قورباغه‌ي نیزه سمی آبی از خانواده‌ي قورباغه‌هاي سمی اسـت. اینگونه از قورباغه‌ها در نواحی گرمسیری برزیل و کاستاریکا زندگی میکنند. این قورباغه یکی از زیباترین و رنگارنگ‌ترین حیوانات جهان اسـت. رنگ قورباغه‌ي نیزه سمی آبی متفاوت اسـت، شـما می توانید این قورباغه را در رنگ‌هاي آبی، زرد، مسی، قرمز و سبز و حتا سیاه ببینید.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

در واقع همانگونه کـه از نام اینگونه دوزیست‌ها پیداست، همه ی‌ي قورباغه‌هاي این خانواده سمی هستند. پس بهتر اسـت مراقب باشید و اگر درکنار برکه‌اي قورباغه‌اي را دیدید کـه رنگی بود بـه آن دست نزنید چون ممکن اسـت سمی باشد. رنگ این قورباغه‌ها نشان دهنده‌ي میزان سمی بودن آنهاست هر چـه این قورباغه‌ها روشن‌تر باشند سمی‌تر هستند.

قورباغه‌ي طلایی سمی ‌ترین اینگونه بـه حساب می آید. سمی کـه در بدن انها اسـت به حدی اسـت که میتواند ده مرد را از پا بیاندازد. پس مراقب قورباغه‌هاي رنگی باشید و البته هیچ چیز زیباتر از شب مهتابی درکنار برکه‌اي کـه در آن قورباغه‌ها آواز سر داده‌اند نیست.

قناری سینه بنفش «Lilac breasted roller»

قناری سینه بنفش حتما برای کسانی کـه علاقه‌ي زیادی بـه پرندگان دارند جالب خواهد بود. قناری سینه بنفش یکی از رنگارنگ‌ترین پرنده‌ها در سرتاسر جهان اسـت. این پرنده بیشتر در جنوب شرقی آفریقا دیده می شوند. البته اگر بـه کنیا و بوتسوانا «کشوری در شمال آفریقای جنوبی» سفر کنید، این پرنده را نیز خواهید دید. رنگ پر اینگونه از پرندگان متشکل از رنگ‌هاي مختلفی اسـت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

سر این پرنده سبز رنگ و سینه و گلوی آن بنفش رنگ، شکم این پرنده آبی، پاهایش زرد و سبز و پرهایش آبی کمرنگ است. جلل آفريننده. آیا شگفت‌انگیز نیست؟ طول این پرنده ۱۴ اینچ اسـت. این پرندگان از گونه‌ي پرندگان مهاجر می‌باشند. حتما صدای این پرنده نیز مانند رخ‌اش باید زیبا باشد.

مارمولک پلنگی «panther chameleon»

مارمولک پلنگی یکی از رنگارنگ‌ترین خزنده‌ها در سرتاسر جهان اسـت.این مارمولک در جنگل‌هاي ماداگاسکار زندگی میکند. مارمولک پلنگی بـه اسانی می تواند رنگ خودرا مطابق با محیط تغییر دهد. این توانایی بـه او کمک میکند تا خودرا از حیواناتی کـه در پی شکار او هستند پنهان کند. مارمولک پلنگی میتواند در بازه‌ي زمانی 20 ثانیه رنگ خودرا تغییر دهد.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

در زیر پوست این خزنده سلول‌هایي وجود دارند که با توجه به محیطی کـه این مارمولک در آن قرار می گیرد، رنگ پوست بیرونی این مارمولک را تغییر میدهند. دانشمندان طی تحقیقاتی کـه انجام داده‌اند بـه این مسئله پی بردند کـه این مارمولک پلنگی با توجه بحال و هوا و دمای اطراف‌اش می تواند رنگ‌اش را تغییر دهد.

ماهی دلقکی «clown fish»

اگر از کسانی هستید کـه علاقه‌ي بسیاری بـه آکواریوم دارید حتما ماهی دو یا سه بار بـه مرکز آکواریوم کـه در راسته‌ي نواب میروید و از دیدن ماهی‌هاي عجیب‌وغریبی کـه در آکواریوم‌ها بـه آرامی شنا میکنند لذت می برید. اگرهم تا بحال بـه آنجا نرفته‌اید بهتر اسـت دست کسی راکه دوست دارید بگیرید و باهم بـه دیدن دنیای ماهی‌هاي رنگارنگ بروید.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

ماهی دلقکی یکی از رنگارنگ‌ترین ماهی‌ها در سرتاسر جهان اسـت. شـما میتوانید این ماهی را در زیر صخره‌هاي مرجانی پیدا کنید، البته اگر توانستید بـه اعماق اقیانوس‌هاي اطلس، هند یا دریای سیاه بروید. در مجموع ۲۸ گونه‌ي متفات از این ماهی دلقکی وجوددارد و اکثر انها بـه رنـگ نارنجی روشن هستند آن هم بـه همراه خطوط سفیدی بر روی بدن‌شان.

این ماهی‌هاي دلقکی بـه گونه‌اي در آب حرکت می کنند انگار در حال رقصیدن هستند و همین زیبایی انها را دو چندان می کند. جنسیت این ماهی‌ها وقتی بدنیا می‌آیند نر اسـت و در مراحل مختلف رشدشان جنسیت‌شان تغییر میکند. اگر بشود مثل این ماهی بجای این‌کـه در برابر مشکلات سنگین شویم، به رقص دربیاییم و با سبکبالی مشکلات را پشت سر بگذاریم غمی در جهان باقی نخواهد ماند.

مرغ عشق love birds

پرندگان عشق یکی از محبوب‌ترین گونه‌ي پرنده‌ها در سرتاسر جهان هستند. پرهای رنگارنگ انها یکی از جذابیت‌هاي آن ها بـه شمار می رود. این پرنده‌ها همچنین بسیار اجتماعی و شگفت انگیز هستند. مرغ‌هاي عشق میتوانند همراه خوبی برای شـما باشند البته نه در قفس. انها ۲۰ سال عمر میکنند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

هفت گونه‌ي متفاوت از مرغ عشق وجوددارد و تفاوت اینگونه‌ها بیشتر در رنگ بدن و پرهای آن‌هاست. این پرنده‌ها باوجود این‌کـه از خانواده‌ي مرغ عشق هستند اما نمی توانند صحبت کنند، مرغ‌هاي عشق علاوه بر زیباترین یکی از اجتماعی‌ترین پرندگان در سرتاسر جهان هستند.

توکان toucan

چهل گونه‌ي متفاوت از این پرنده در سرتاسر جهان وجوددارد. توکان‌ها بیشتر در آمریکای جنوبی زندگی می کنند. توکان‌ها یکی از زیباترین و رنگارنگ‌ترین موجودات در سرتاسر جهان هستند. منقار بیست اینچی این پرنده یکی از زیباترین و جذاب‌ترین ویژگی‌هاي این پرنده بـه شمار می آید. منقار این پرنده میتواند آبی، سیاه، قهوه‌اي، سبز، قرمز یا زرد باشد.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

اگر بـه همراه دوستانتان بـه جنگل‌هاي شمالی سفر کردید و بـه دنبال ردپای توکان‌ها بودید شاید اگر شانس با شـما یار بود حتا توکانی با منقار رنگی نیز پیدا کنید. این پرنده با آن منقار زیبایش یکی از رویای‌ترین پرنده‌ها در جهان اسـت. وزن منقار توکان کم اسـت. منقار بزرگ این پرنده بـه او کمک میکند کـه در وضعیت‌هاي متفاوت آب‌وهوایی از خود نگه داری کند. آیا شیلا پرنده‌اي کـه سندباد را در سفر هـای دریای‌اش همراهی میکرد همین توکان نبود؟

ماهی ماندارین mandarin fish

ماهی ماندارین در آب‌هاي شور زندگی می کند. این ماهی را بیشتر در اقیانوس اطلس میتوان یافت. ماهی ماندرین یکیدیگر از رنگارنگ‌ترین ماهی‌ها در سرتاسر جهان اسـت. رنگ ماهی‌هاي ماندرین، طیفی از آبی، سبز، نارنجی و زرد اسـت. طیف رنگ‌ آبی روی بدن این ماهی با حرکت امواج آبی دریا زیبایی این ماهی را دو چندان میکند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

رنگ بدن این ماهی بعلت رنگدانه‌هاي سلولی اي اسـت کـه در پوست این ماهی قراردارند. فرم غیرعادی سر این ماهی یکیدیگر از ویژگی‌هاي منحصر بـه فرد ماهی ماندرین بـه شمار می آید. حرکت این ماهی در آب بسیار زیبا اسـت مثل حرکات مرغ مگس‌خواری کـه در هوا پرواز می کند. این ماهی یکی از رنگارنگ‌ترین حیوانات اسـت.

طوطی قرمز «scarlet macaw»

طوطی قرمز یکی از بزرگ‌ترین، زیباترین و رنگارنگ‌ترین حیوانات اسـت کـه در آمریکای جنوبی زندگی می کند. پرهای او ترکیبی از رنگ‌هاي قرمز، زرد و آبی اسـت. طوطی قرمز بدلیل داشتن پرهای رنگارنگ یکی از زیباترین پرندگان در سرتاسر جهان اسـت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

این پرندگان هم چون مرغ عشق بسیار اجتماعی هستند البته طوطی‌ها باهوش نیز هستند. آن ها منقار قوی و زیبایی دارند. اگر یک طوطی داشته باشید حسابی سرگرم‌تان خواهد کرد و ممکن اسـت حتا برایتان شیرین‌زبانی هم بکنند.

مرغابی ماندرین «mandarin duck»

مرغابی ماندارین یکی از رنگارنگ‌ترین پرندگانی اسـت کـه در آسیا زندگی میکنند. رنگ پر این مرغابی‌ها اکثرا روشن و اندازه‌ي آن متوسط اسـت. جنس مذکر مرغابی ماندارین بسیار زیباتر از جنس مونث این مرغابی اسـت. رنگ انها طلایی اسـت و سینه‌ي آن ها بـه رنگ بنفش، سر انها سبز روشن و پرهای آن ها نارنجی‌ طلایی و تاج آن ها مسی‌ سبز اسـت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

مرغابی‌هاي ماندرین مذکر با پرهای رنگارنگ‌شان مرغابی‌هاي مونث رابه خود جذب می کنند. طبق معمول این مرغابی‌ها در دسته‌هاي بسیار انبوه زندگی میکنند. برخلاف باقی پرنده‌ها مرغابی‌هاي ماندارین جفتی برای خود انتخاب میکنند و تا آخر بـه او وفادار می مانند.

قرقاول «pheasant»

قرقاول در فهرست مـا از رنگارنگ‌ترین حیوانات در سرتاسر جهان اسـت و در رتبه‌ي اول قرار دارد. قرقاول علاوه بر رنگارنگ‌ترین از زیباترین پرنده‌ها در سرتاسر جهان نیز اسـت. ۳۵ گونه‌ي مختلف قرقاول در دنیاوجود دارد. جنس نر قرقاول در همه ی‌ي گونه‌هاي آن زیباتر و رنگارنگ‌تر از قرقاول ماده اسـت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

قرقاول نر همچنین دم بلند بسیار جذابی دارد کـه دل قرقاول‌هاي ماده رابا این دم بلند و زیبای خود می برد. شـما می توانید در قرقاول‌ها رنگ‌هاي طلایی، قهوه‌اي، بنفش، سبز و سفید را ببینید. سر قرقاول‌ها طبق معمول قرمز اسـت و طبق معمول کاکل بسیار زیبایی نیز دارند. قرقاول‌هاي ماده طبق معمول کم‌رنگ‌تر از قرقاول‌هاي نر می‌باشند.

و در ادامه سریع ترین حیوانات جهان

در قلمروی حیوانات، حیواناتی وجود دارند کـه سرعت شان حتی از خودرو هاي مسابقه اي هم بیشتر اسـت. در بین آن ها، بالاترین مرتبه بـه پرندگان تعلق دارد. اما در بین حیواناتی کـه قلمروی شان بر روی زمین اسـت نیز گونه هایي وجود دارند کـه سرعت حرکت شان بسیار زیاد اسـت.

کانگورو، 70 کیلومتر در ساعت

این حیوان بجای این‌کـه راه برود و یا بدود، برای این‌کـه از مکانی بـه مکان دیگر برود می جهد. کانگورو دریک پرش اش می تواند فاصله ي 9 متر را طی کند. پاهای بسیار نیرومند کانگورو باعث می‌شود کـه این حیوان بتواند فاصله ي زیادی را دریک جهش طی کند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

دم عضلانی کانگورو نقش اساسی در حفظ تعادل این حیوان در پرش دارد و باعث میشود کـه در هنگام پرش تعادل اش را از دست ندهد. در نمونه هاي معمولی کانگورو اگر بخواهد مسافت طولانی را طی کند، سرعت اش 15 تا 20 مایل در ساعت می‌باشد. دراین فاصله آن ها انرژی ذخیره می کنند تا بتوانند مسافت بیشتری را بپرند. اما اگر نخواهند مسافت زیادی را طی کنند سرعت انها 44 مایل در ساعت اسـت.

سگ وحشی آفریقایی – 70 کیلومتر در ساعت

این سگ وحشی در صحرای آفریقا زندگی می کند. سگ وحشی آفریقایی علاوه بر این‌کـه از سریع ترین حیوانات در جهان اسـت، از وحشی ترین حیوانات جهان هم بـه شمار می آید. این سگ هاي وحشی مانند گرگ ها دسته جمعی زندگی می کنند، و اغلب دسته هاي شان 40 تایی اسـت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

این سگ هاي وحشی آفریقایی شکارچیان فرصت طلبی هستند کـه تنها بز کوهی و آهو شکار می کنند. در حالی‌کـه سرعت بالای این سگ وحشی آفریقایی یکی از مزیت هاي این حیوان بـه شمار می آید. این سگ هاي وحشی آفریقایی می توانند درحدود 44 مایل بر ساعت بدوند.

خرگوش های غول پیکر شمال آمریکا، 72 کیلومتر در ساعت

همانگونه کـه از اسم اش مشخص اسـت، جثه ي این خرگوش آمریکایی بسیار بزرگ‌تر از جثه ي خرگوش هاي معمولی اسـت. گوش ها و پاهای این حیوان نیز از گوش ها و پاهای خرگوش معمولی نیز بزگتر اسـت. پاهای بلند و عضلانی این خرگوش آمریکایی باعث میشود کـه با سرعت بیشتری بتواند بدود و بجهد.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

این خرگوش آمریکایی دریک جهش حدود 3 متر را طی می کند. و هنگامیکه توسط شکارچیان مورد تعقیب قرار می گیرد سرعت اش بـه بالای 45 مایل در ساعت می‌رسد. علاوه بر سرعت حیرت انگیز این خرگوش، شیوه ي فرار کردن اش از دست شکارچیان بـه صورت زیگزاکی می‌باشد. جثه ي عظیم و عضلانی این خرگوش از بهترین دلایلی اسـت کـه می توان انها را در فهرست سریع ترین حیوانات جهان قرار داد.

سگ تازی – 74 کیلومتر در ساعت

سگ تازی از پر سرعت ترین گونه ي سگ در جهان اسـت. بدن لاغر و باریک این سگ باعث میشود کـه این سگ یا سرعت 46 مایل در ساعت بدود. این سگ هاي تازی از قدیمی‌ترین گونه ي سگ در جهان اسـت و طبق معمولً این سگ ها را برای فعالیت هاي ورزشی پرورش می دهند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

وزن سگ تازی ماده ي بالغ حدود 22 و 38 گیلوگرم اسـت. پاهای بلند و خوش بنیه ي سگ تازی و بدن باریک و لاغر آن باعث میشود کـه این سگ بتواند با سرعت غیر قابل باوری بدود. علاوه بر این‌کـه سگ تازی از سریع ترین حیوانات در جهان اسـت، بسیار آرام، با تربیت و دارای طبیعتی خونگرم اسـت.

شیر، 80 کیلومتر بر ساعت

شیر از اجتماعی ترین حیواناتی اسـت کـه بـه صورت گله اي زندگی می کنند. شیرها در گله هاي 15 تا 40 تایی زندگی می کنند. آن ها برای شکار هم بـه صورت دسته جمعی حمله می کنند و همین امر باعث میشود کـه درصد موفقیت آن ها در شکار بسیار بالا رود.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

سرعت دویدن شیر 50 مایل در ساعت اسـت. اما او تنها می تواند مسافت کمی رابا این سرعت بدود. درست اسـت کـه مسافت کمی را می دود اما در زمره ي سریع ترین حیوانات جهان قرار دارد.

قوچ سیاه – 80 کیلومتر در ساعت

قوچ سیاه تنها گونه ي بز کوهی اسـت کـه وجوددارد. آن ها در شبه قاره ي هند در فضایی سر سبز و بیشه زار زندگی می کنند. قوچ سیاه نر شاخ حلزونی بسیار زیبایی دارد. گرگ ها چیتا ها و شغال ها از شکارچیانی هستند کـه همواره در پی شکار قوچ هاي سیاه هستند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

همان طور کـه می توانید حدس بزنید، سرعت بسیار زیاد این قوچ تنها سلاح او برای گریز از دست این شکارچیان قهار اسـت. این قوچ با سرعت 50 مایل در ساعت می دود. این حیوان زیبا از سریع ترین حیوانات جهان اسـت.

کل یالدار آبی رنگ – 80 کیلومتر بر ساعت

کل یالدار آبی رنگ از عظیم الجثه ترین گونه ي بز کوهی اسـت کـه در بیشه زارهای آفریقا زندگی می کنند. شـما حتما مهاجرت دسته جمعی این حیوانات را در فصل هاي خشک دیده اید. علاوه بر زیبایی زیست این حیوانات، سرعت بالای این حیوانات از خصوصیات اینگونه بـه شمار می رود.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

با توجه بـه این‌کـه شکارچیانی مانند شیرها، چیتاها، کفتارها و پلنگ ها همواره بـه دنبال چنین شکار لذیذی هستند، داشتن سرعت بالا برای این حیوانات زیبا ضروری اسـت. هنگامیکه این حیوان می دود سرعت اش بـه بالای 50 مایل در ساعت میرسد. اینگونه ي عظیم الجثه از سریع ترین حیوانات جهان بـه شمار می آید.

غزال آفریقایی – 88 کیلومتر در ساعت

این غزال هاي زیبا در قسمت خشک جنوب غربی آفریقا زندگی می کنند. غزال هاي آفریقایی از زیباترین گونه ها در آفریقا اسـت. رفتار غیر معمول این غزال هاي آفریقایی بسیار شگفت انگیز اسـت. انها بطور معمول می توانند در هوا چند جهش داشته باشند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

این غزال هاي تیز پا می توانند تا ارتفاع 2 متر بجهند. این غزال هاي آفریقایی از سریع ترین حیوانات جهان اسـت کـه قلمروی آن ها زمین اسـت. بی شک این غزال غذای لذیذی برای شکارچیان بـه شمار می رود، در هنگام یورش شکارچیان بـه سمت غزال هاي آفریقایی این حیوان تیز پا با سرعت 55 مایل در ساعت می دود. سرعت بالای باعث شده تا مـا آنرا در فهرست سریع ترین حیوانات جهان قرار دارد.

گوزن شاخ چنگالی – 88 کیلومتر در ساعت

این گوزن شاخ چنگالی در آمریکای شمالی زندگی می کند و سرعت آن ها 55 مایل در ساعت اسـت. سرعت این گوزن شاخ چنگالی بسیار بیشتر از سرعت شکارچیان اش اسـت. در جنگل هاي آمریکای شمالی کایوت از شکارچیان اینگونه بـه شمار می آید. بیشترین سرعت کایوت 42 مایل بر ساعت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

علاوه بر سرعت ستایش انگیز این گوزن شاخ چنگالی، این گوزن بخاطر استقامت بسیارش معروف اسـت. انها می توانند با سرعت 30 تا 35 مایل در ساعت مسافت حدود یک مایل را بدوند. این سرعت را نمی‌توانید در بین حیواناتی کـه طبق معمولً بـه وسیله ي شکارچیان، شکار می شوند پیدا کنید. این حیوان زیبا و تیز پا از سریع ترین حیوانات در جهان اسـت.

یوزپلنگ وحشی – 120 کیلومتر در ساعت

یوزپلنگ وحشی یا چیتا از سریع ترین حیوانات در قلمروی زمین اسـت. این یوزپلنگ هنگامیکه بـه دنبال شکارش اسـت می تواند با سرعت 75 مایل بر ساعت بدود. بدن بلند و باریک آن، سر کوچک، و پاهای بلند و پر قدرت انها همگی باعث می شوند کـه این حیوان با سرعت غیر قابل باوری بدود. خصیصه اي کـه دراین حیوان شگفت انگیز اسـت توانایی او برای بالابردن سرعت دویدن اش اسـت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

تنها در مدت زمان سه ثانیه چیتا می تواند سرعت خودرا از 0 بـه 60 برساند. هرچند مانند شیر نمی‌تواند مسافت طولانی رابا سرعت بالا بدود و همین نقطه ضعف اینگونه بـه شمار می آید و حیواناتی کـه قرار اسـت توسط او شکار شوند اگر در هنگام دویدن استقامت بالایی داشته باشند، می توانند از دست او جان سالم بـه در ببرند. یوزپلنگ وحشی در فهرست سریع ترین حیوانات در جهان در مرتبه ي اول قرار دارد.

در ادامه نیز جانورانی که بلندترین صداها را دارند

متوسط سطح صدای انسانها هنگامیکه صحبت می کنند 60 دسی بل اسـت. هر صدایی کـه اندازه اش بیش تر از 120 دسی بل باشد باعث درد در ناحیه گوش شـما می‌شود و یا حتی می تواند بـه گوش هایتان آسیب برساند. بـه دلایل مختلفی حیوانات صداهای متفاوتی از خودشان در می آورند کـه ممکن اسـت برای گوش مـا بسیار بلند باشد.

کفتار -112 دسی بل

این حیوان لاشه خوری کـه شبیه بـه سگ اسـت، بـه این خاطر بسیار معروف اسـت کـه تقریبا تنها حیوانی اسـت با پادشاه جنگل می جنگد. بـه اصطلاح با دم شیر بازی می کند. کفتارها مانند گرگ ها بـه صورت دسته اي زندگی می کنند. انها فک بسیار قوی اي دارند و با توجه بـه فک بسیار قوی انها نیروی بسیار زیادی برای گاز گرفتن دارند. صدای این دسته از حیوانات بسیار معروف اسـت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

در وضعیت هاي مختلف این حیوانات برای انتقال اطلاعات بـه دیگر دسته هاي کفتار صداهایی از خود در می آورند. اندازه ي این نویزها در بعضی مواقع حتی بیشتر از 112 دسی بل نیز میرسد. در بین صداهایی کـه کفتارها از خود در می آورند، صدای کفتار خالدار بسیار جالب توجه اسـت او صدایی شبیه بـه خنده از خود در می آورد. آن ها هنگامیکه مورد حمله قرار می‌گیرند و یا بـه منبع غذایی جدیدی دست پیدا می کنند.

کرگدن – 110 تا 114 دسی بل

آیا این واقعیت را باور می‌کنید کـه کرگدن با آن هیکل عظیم الجثه اش جزء خطرناک ترین حیوانات در آفریقا بـه شمار می رود؟ احتمالاً باید این مسئله برایتان غافلگیرکننده باشد.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

کرگدن ها حیواناتی بسیار عصبی و وحشی هستند و هنگامیکه بـه دنبال شکارشان می دوند، سرعت دویدن شان 20 مایل در ساعت اسـت. اندازه وسعت صدای این حیوان عصبی کـه بین 110 تا 114 دسی بل اسـت، باعث شده این حیوان را در فهرست بلند صداترین حیوانات قرار دهیم.

شیر – 114 دسی بل

در هنگام سیاحت در آفریقا تا بازدید از باغ وحش، آیا می توانید تصور کنید کـه شیر کـه همان پادشاه جنگل اسـت چـه صدای بلندی دارد. صدای غرش شیر حدود 114 دسی بل می‌باشد کـه ئر میان گربه سانان وحشی بلندترین صدا را دارد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم شـما از فاصله ي 5 مایلی می توانید صدای غرض یک شیر را بشنوید. غرش تنها صدایی نیست کـه شیرها از خودشان در می آورند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

انها علاوه بر غرش، خرخر می کنند و خرناس میکشند و یا گاهی حتی با خود زمزمه می کنند. هنگامیکه کسی یا حیوانی وارد قلمروی این حیوانات میشود، انها شروع بـه غریدن می کنند تا دشمن را بترسانند. غرش بلند پادشاه جنگل باعث شد کـه مـا آنرا در فهرست بلند صدا ترین حیوانات قرار دهیم. این مسئله کـه زبل خان چگونه دستش را دراز می کرد و گردن شیر رو می‌گرفت، برای مـا قابل حدس نیست، اگر شـما می‌دانید بـه مـا هم بگویید.

گرگ خاکستری – بالای 115 دسی بل

وقتی کـه اسم گرگ خاکستری را میشنوید نخستین چیزی کـه بـه ذهنت ان خطور می کند چیست؟ اکثر شـما احتمالاً زوزه کشیدن گرگ در شب مهتابی در زیر ماه باید بـه ذهنت ان خطور کند. اما جالب اسـت کـه بدانید هیچ ارتباطی بین جهان گرگ خاکستری و ماه وجود ندارد. البته گرگ خاکستری از جمله حیواناتی اسـت کـه در شب فعالیت اش را آغاز می کند و بـه اصطلاح حیوان شب زی اسـت.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

در هر صورت زوزه ي گرگ ها بسیار معروف اسـت. اندازه ي وسعت زوزه ي گرگ خاکستری 115 دسی بل می‌باشد و شـما اگر در چند مایلی این حیوان قرار داشته باشید، صدای زوزه هایش را خواهید شنید. گرگ حیوانی اجتماعی اسـت کـه بـه صورت دسته هاي 6 تا 15 تایی زندگی می کنند. زوزه ي انها می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد از جمله این‌کـه آن ها هنگامی زوزه می‌کشند کـه میخواهند قلمرویشان را مشخص کنند.

فیل آفریقایی – 117 دسی بل

فیل حیوانی اسـت کـه هوش اجتماعی بالایی ندارد. آن ها برای این‌کـه باهم ارتباط برقرار کنند، صداهای متفاوتی از خود در می آورند. صدایی هم چون صدای ترومپت، غرش و نعره از خود در می آورند، حتی هنگامیکه می‌خواهند باد را از خرطوم خود خارج کنند بازهم صدای متفاوت دیگری از خود در می آورند. این صداهای متفاوت هر کدام در جهان فیل ها معنای خاص خودرا دارد.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

صدای ترومپت مانندی کـه فیل ها از خود در می آورند حدود 117 دسی بل اسـت و همین اندازه ي وسعت صدا باعث شد تا مـا آن ها را در فهرست بلند صدا ترین حیوان هاي جهان قرار دهیم. فیل ها همچنین یک صدای غرش مانندی با فرکانس پایین از خود در می آورند کـه این صدا را می توان از فاصله ي حدود 6 مایلی شنید. علاوه بر صداهای متفاوتی کـه فیل ها از خودشان در می اورند، حس شنوایی بسیار قوی دارند.

جیرجیرک سبز- 120 دسی بل

این جیرجیرک در منطق ساحلی جنوی غربی استرالیا زندگی می کند. در بین حشرات جیرجیرک سبز بلندترین صدا را دارد. وسعت صدای جیرجیرک ماده 120 دسی بل اسـت. جیرجیرک ماده این صدای بلند را از خود در می آورد تا جیرجیرک هاي نر را جذب خود کند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

بیش از 200 گونه جیرجیرک در استرالیا زندگی می کنند. هرگونه از جیرجیرک ها صدای خاص خودرا دارند و از همین صدا می توانند خانواده ي خودرا پیدا کنند. با توجه بـه تلاشی کـه جیرجیرک هاي ماده برای جدب نر انجام می دهند مـا آن ها را در فهرست بلند صدا ترین حیوان هاي جهان قرار دهیم..

فک شمالی – 126 دسی بل

فک هاي شمالی از جمله پستانداران دریایی هستند کـه در قسمت شرقی اقیانوس آرام زندگی می کنند. با توجه بـه هدفی کـه در برقراری ارتباط با دیگران داشته باشند صدای متفاوتی از خود در می آورند. ریتم صدای هر فک دریایی متفاوت اسـت.با همین ریتم هاي متفاوت اسـت کـه می توانند یک دیگر را تشخیص دهند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

انها همچنین بـه وسیله ي صداهایی کـه در می آورند می توانند از قدرت بدنی یک دیگر مطلع شوند. فک دریای ماده بـه وسیله ي بینی بزرگ خود می تواند صدایی بـه اندازه ي 126 دسی بل از خود در آورد. همچنین صدایی را می توانید از چندین مایل بشنوید.

میمون زوزه کش – 140 دسی بل

این میمون در آمریکای جنوبی و مرکزی زندگی می کند. این میمون در بین حیوانات بلندترین صدا را دارد. در بلند ترین حالت اندازه وسعت صدای این میمون حدود 140 دسی بل اسـت. صدای این میمون از فاصله ي 3 مایلی شنیده می‌شود. این میمون از روی صدای بلندش میمون زوزه کش نام گذاری شده.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

این میمون ها هم در ذسته هاي 6 تا 15 تایی زندگی می کنند. آن ها برای این‌کـه باهم ارتباط برقرار کنند صداهای بلندی از خود در می آورند. بزرگ بودن استخوان بالای حنجره ي انها باعث میشود کـه بتوانند چنین صدایی را از خود در آورند. داد و فریادی کـه این حیوان بـه راه می اندازد باعث شده کـه مـا این کونه را در فهرست بلند صدا ترین حیوانات قرار دهیم.

میگو – 200 دسی بل

این میگو در قسمت هاي کم عمق غربی اقیانوس آرام زندگی می کند. این موجودان ریز دریایی بخاطر داشتن سرچنجه هاي تیزشان بسیار معروف هستند. وقتی شکارچیانی برای شکار بـه او نزدیک می شوند این میگو با سرعت بسیار زیاد بـه آن ها حمله و در می‌شود و انها رابا سرپنجه هاي تیزش مجروح می کند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

این حمله کـه با سرعت زیاد اتفاق میوفتد باعث مواج شدن آب می‌شود و باعث میشود کـه آن ها آسان تر بتوانند بـه شکارچی حمله کنند. در همان زمان حمله حباب هایي در آب تشکیل میشود کـه اندازه ي صدای این نویز 200 دسی بل می‌باشد. این حیوان بسیار کوچک در فهرست بلند صدا ترین حیوانات در رتبه ي دوم قرار دارد.

وال بلند صدا ترین حیوان دنیا با 230 دسی بل

اندازه ي وسعت صدای وال بالاتر از 230 دسی بل می‌باشد. وال ها برای پیدا کردن مسیرشان چنین نویزهایی را از خود در می آورند. وسعت صدای وال هاي بزرگ و کوچک بـه یک اندازه اسـت. انها همچنین بـه واسطه ي این نویزها با دیگر وال ها ارتباط برقرار می کنند.

معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس

وسعت 230 دسی بلی صدای وال ها باعث شد کـه مـا انها را در فهرست مان در رتبه ي اول قرار دهیم. صدایی کـه وال در هنگام پیدا کردن راه از خود تولید می کند بالای 180 دسی بل می باشد. وال در فهرست بلند صداترین حیوانات در رتبۀ اول قرار دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معرفی خوش رنگ ترین و سریع ترین حیوانات دنیا + عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..