تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بالاخره گزینه بومی یا غیربومی؟/رضیان: گزینه‌های بومی معرفی کردیم اما دولت نمی‌خواهد

ساعت: 11:46 منتشر شده در مورخ: 1397/08/10 شناسه خبر: 1424128

بیست و سومین استاندار مازندران چه کسی خواهد بود؟

آنچه طی سالیان متمادی استان مازندران را با وجود تمام ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل از توسعه باز نگه داشته است، بحران مدیریتی است که ناشی از استفاده از مدیران بومی در کرسی‌های حساس و اثرگذار و نیز بخشی‌نگری و سیاسی‌کاری‌ها در تصمیم‌گیری‌هاست که منافع حزبی و گروهی بر منافع استانی و ملی مقدم می‌داند، است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، هیات دولت 7 آبان ماه سال 96 بود که محمد اسلامی را به عنوان بیست و دومین استاندار مازندارن انتخاب کرد.

اسلامی چهارم آذرماه سال گذشته بعد از انتصاب به عنوان استاندار مازندران در نشست با اهالی رسانه اولویت های مهمی را برای استان از جمله ساماندهی زباله، رفع موانع کسب و کار در استان ، رونق گردشگری، برندسازی محصولات استان، تدوین الگوی توسعه استان ترسیم کرد که شاید یک سال فرصت مناسبی برای اجرای این طرح ها نبود.

باز هم مازندران سکوی پرشی شد تا این بار یک اصفهانی مسئول وزراتخانه مهم راه و شهرسازی را عهده دار شود و این در حالی است که مازندران خود ضعف‌های زیادی در حوزه راه و مسکن دارد.

بعد از انتصاب محمد اسلامی به عنوان استاندار غیربومی مازندران کسی فکرش را نمی کرد که اسلامی کمتر از یک سال در استان نمی‌ماند.

محمد اسلامی بعد از ورود به استان مازندران طرح هایی را کلید زد که عمر مدیریت‌اش کفاف تحقق این طرح ها را نداد.

از آن جایی که بنای دولت همانند گذشته انتخاب استانداران غیربومی است، اما برای مازندران خوش یُمن نبود.

این بار گروهی در پشت و روی صحنه با چهره مظلوم و باطن تخریبی! به دنبال گزینه‌ای با کارنامه‌ای نه چندان موفق و موثر! در حال رایزنی و لابی‌های سیاسی هستند تا بیست و سومین استاندار مازندران را معرفی کنند.

در رسانه ها و محافل سیاسی گزینه های متعدد غیربومی و بومی برای جانشینی محمد اسلامی به گوش می رسد اما باید منتظر ماند تا دولت چه تصمیمی خواهد گرفت.

*فعلا اسمی از گزینه‌ها را مطرح نمی‌کنیم

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی و عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در گفت‌وگو با بلاغ، درباره رایزنی ها پیرامون انتخاب استاندار مازندران بعد از رفتن محمد اسلامی گفت: وزارت کشور هنوز به صورت جمعی با مجمع نمایندگان استان مکاتبه نکرده و تاکنون چند نماینده به صورت فردی با همکاران وزارت کشور رایزنی کردند.

عبدالله رضیان اظهار کرد: گزینه‌های بومی را به وزارت کشور معرفی کردیم اما نگاه دولت و وزارت کشور به استاندار غیربومی است.

وی با اشاره به اینکه نگاه دولت این است تا انتخاب استاندار با سرعت بیشتری انجام شود تا کارها بر زمین نماند، تصریح کرد: فعلا اسمی از گزینه‌ها را مطرح نمی‌کنیم تا به اجماع کامل برسیم.

رضیان با اعلام اینکه بیشتر نمایندگان مازندران در مجلس تلاش کردند تا اسلامی به عنوان وزیر راه وشهرسازی در مجلس رای بیاورد، افزود: استاندار سابق مازندران در نشست با نمایندگان قول دادند در توسعه زیرساخت‌ها و راههای استان از هیچ تلاشس دریغ نکنند.

وی ادامه داد: در استان مازندران و بحث گردشگری نتوانستیم از ظرفیت ها برای ارتقای معیشت و درآمد زایی آنطور که باید استفاده کنیم، از سوی دیگر بحث پسماند از مهم ترین موضوعاتی است که هنوز به صورت کامل ساماندهی نشده است لذا با توجه به تمام این مشکلات، استانداری می خواهیم که عملیاتی باشد و بتواند چالش‌ها و مشکلات استان را رفع کند.

رضیان درباره معیار بومی بودن استاندار گفت: متاسفانه تقریبا صد در صد استاندارهای منتخب غیر بومی هستند و این نگاه دولت با گله مندی بسیاری از نماینده ها همرا بوده است؛ اما با این وجود آنچه که مهم است اشراف یک استاندار به مجموع چالش های این استان است. هر چند وقتی استاندار جدید می آید تا بتواند به شرایط اشراف پیدا کند این مسئله زمان بر است و با تاخیر می تواند وارد عملیات شود.

*معیارهای وزارت کشور برای انتخاب استانداران

رحمانی فضلی وزیر کشور در اظهاراتی درباره انتخاب استاندارن گفت: بنای ما بر این بوده است که در همه استانها استاندارانی غیربومی منصوب شوند، برای انتخاب استانداران معیارهای بسیاری وجود داشت که مهمترین آن همسویی و هم‌راستا بودن استاندار با برنامه‌های دولت است. استاندار باید اقدامات و تلاش‌های دولت را قبول داشته باشد تا بتواند پیگیر آنها باشد.

رحمانی فضلی گفت: مسئله دوم در انتخاب استاندار اعتدال بود. در کابینه روحانی از افرادی با گرایش‌های مختلف وجود دارد اما وجوه اشتراک همه آنها اعتدال است. وقتی دولتی از یک خط فکری خاص همه نیروهای خود را انتخاب کند دیگر خط فکری مقابل در عمل حمایتی از آنها نمی‌کند.

وزیر کشور ادامه داد: مسئله بعدی برای انتخاب استاندار تجربه است. در مقیاس کشور تنها مسئولیتی که کاملا چندگانه است وزارت کشور و در سطح استان، استاندار است. به همین خاطر تجربیات متعدد برای یک استاندار مسئله بسیار مهمی است.

رحمانی فضلی گفت: نمی‌توانیم بر مبنای مسائل رفاقتی، قومی و قبیله‌ای مدیری را انتخاب کنیم و اگر اینطور باشد پاسخگوی خداوند و مردم نخواهیم بود. استاندار باید فردی هماهنگ‌کننده باشد و بتواند بین نیروهای مختلف هماهنگی ایجاد کند.

*منتظر تصمیم وزارت کشور هستیم

رئیس مجمع نمایندگان مازندران نیز در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، گفت: به همراه اعضای مجمع نمایندگان استان از عملکرد و برنامه‌های محمد اسلامی به عنوان وزیر راه و شهرسازی حمایت کردیم تا در مجلس رای اعتماد بگیرد.

علی اسماعیلی تصریح کرد: اسلامی در دیدار با تعدای از نمایندگان مازندران قول دادند در وزارتخانه مشکلات مسکن و راه استان مازندران را به صورت جدی پیگیر و حمایت کنند.

وی درباره گمانه‌زنی‌های برخی از رسانه‌ها درباره انتخاب استاندار مازندران افزود: منتظر تصمیم وزارت کشور هستیم و با بررسی شاخص‌ها فرد مورد نظر معرفی می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت عظیم نیروی انسانی دارد، ادامه داد: نمایندگان مجلس مازندران اختلافی با هم ندارند و بیشتر موضوعات را با تعامل حل می‌کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: خدمتگزاران و خادمان مردم باید به اسلام، انقلاب و امام و رهبری وفادار باشند و ما به کسانی نیاز داریم که شب و روز تلاش کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشبرد اقتصاد مقاومتی باید از مدیرانی باتفکر جهادی استفاده کنیم، گفت: ما نمی توانیم این موضوع را با مدیران غیرجهادی به پیش ببریم همچنان که در حال حاضر برخی از مدیران نیز چنین تفکری را ندارند.

به گزارش بلاغ، آنچه طی سالیان متمادی استان مازندران را با وجود تمام ظرفیت های بالقوه و بالفعل از توسعه باز نگه داشته است، بحران مدیریتی است که ناشی از استفاده از مدیران بومی در کرسی‌های حساس و اثرگذار و نیز بخشی‌نگری و سیاسی‌کاری‌ها در تصمیم‌گیری‌هاست که منافع حزبی و گروهی بر منافع استانی و ملی مقدم می‌داند.

و امروز مردم استان مازندران خسته‌تر از گذشته چشم امید به تصمیم دولت‌مردان و نمایندگانشان دارند تا با انتخاب سکانداری شایسته فصلی نو را برای استان رقم بزنند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بالاخره گزینه بومی یا غیربومی؟/رضیان: گزینه‌های بومی معرفی کردیم اما دولت نمی‌خواهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..